Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az önhordó karosszériák hogy...

Az önhordó karosszériák hogy tudják megtartani a nehéz alkatrészeket?

Figyelt kérdés

Tehát nincs alváz ugye, de a futómű, kipufogó, stb megvan, nem is beszélve a blokkról. Hogy nem szakadnak ki a csavarok a vékonyka lemezből?

Régen brutál alváz tartotta ezeket.



2021. febr. 7. 06:20
 1/4 anonim ***** válasza:
96%
Az önhordó karosszérián is vannak alváznyúlványok, azok vastagabb anyagból vagy több rétegű lemezekből vannak és azok tartják az ilyen cuccokat.
2021. febr. 7. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Az önhordó karosszéria nem annyi, amennyit kívülről látsz. Valóban, a külső burkolóelemek vékony acél- vagy alumíniumlemezből, esetleg műanyagból készülnek. Viszont alattuk vannak teherviselő elemek, amik jóval erősebbek.

Az autó két oldalán van egy-egy jókora vázkeret, ezt a legkönnyebb megtalálni. A tetőkeret, az ajtóoszlopok és a küszöb alkotják, gyakran egy darabból préselik. Ha ezt megvizsgálod, nem azt fogod rá mondani, hogy "vékonyka lemez". Ezt a két keretet keresztirányú merevítők kötik össze több helyen (a tetőkeretnél, illetve a műszerfal mögött általános, de máshol is lehet), illetve a padlólemez is merevítőként funkcionál: amíg el nem rohad, az is elég erős. Általában a padlólemezhez kapcsolódnak az ún, váznyúlványok: ezek hosszanti irányú lemezprofilok, amik szintén nem a "vékonyka lemez" kategóriába tartoznak.

Az első váznyúlványok elég erősek ahhoz, hogy a futómű alsó bekötési pontjait megtámasszák, illetve ezek tartják a bölcsőt (szintén erős lemezidom), amin ül a motor. A futómű felső bekötési pontain az ún. tornyok vannak, ezeket is a burkolatnál vastagabb lemezből préselik és ha nagyon kell, még a szélvédő alatti vázkeret (A-oszlop és a műszerfal mögötti merevítés) is támasztja őket, mert ehhez vannak közel.

A hátsó futóművet is hasonló váznyúlványok tartják, de itt már nagyobb a változatosság, hogy mi hová van kitámasztva. Csatolt lengőkaros felfüggesztés esetén van, hogy szinte a teljes futóművet meg lehet támasztani a váznyúlványon (pl. ha torziós rugók vannak hátul, akkor szinte teljesen lapos az egész), csak a lengéscsillapítók felső bekötésének kell valami tornyot kialakítani, de azt megtartja a doblemez, főleg úgy, hogy közel van az oldalsó vázkeret hátsó része a C-oszloppal. Többlengőkaros felfüggesztés esetén rendes tornyot kell építeni, de megoldható az is az első torony analógiájára: ott a vázkeret vége, mögé egy erős doblemez, aztán hadd püfölje a futómű. Ha hátul is van hajtás, akkor a differenciálműnek kell még helyet találni, ekkor lehet a két hátsó nyúlványra bölcsőt építeni és meg is vagyunk.

2021. febr. 7. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Merevítők, bordázatok, anyagvastagság.
2021. febr. 7. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Most is megvan a brutál alváz, csak bele van építve a kaszniba. Azokon a helyeken vastagabb az anyag, vagy többször hajtogatott és vannak merevítései is. Nem az oldalán nyomkodható vékony lemezből van az alja.
2021. febr. 7. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!