Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Luxusnak számít egy Harley-Dav...

Luxusnak számít egy Harley-Davidson motor?

Figyelt kérdés
Pontosabban a Breakout 114 modellről van szó, esetleg vélemény?
2021. febr. 13. 15:21
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

Szerintem közelebb van a 80%-hoz,de ez valóban már csak kákán csomókeresés és értem, mire gondolsz :) Legtöbb embernek túl sok kompromisszum, vagy legalábbis azt hiszi, mivel nem próbálta még, így nem ismeri a pontos előnyöket és a hátrányokat túlhangsúlyozza ebből a tudatlanságból fakadóan. Sokkal menedzselhetőbb a legtöbb hátrány, mint a legtöbben képzelik.

Szerintem egyrészt a gyorsaság, ami jelentős, másrészt ha többen motoroznának, jobb lenne a levegő minősége is. Azt hiszem valami 1,2 az átlag emberszám egy autóra (nincs forrás bocsi). Felesleges 2 tonnányi fémet megmozgatni, hogy a girnyó 80 kilós valagad arrébb tedd :) Felesleges, ám valóban gyakran kényelmesebb, és a legtöbb embernél ez a döntő. Harmadrészt pedig meggyőződésem, hogy kevesebb lenne az ingerült, ideges ember az utakon, kevesebb lenne a baleset, ha legalább néha 2 keréken menne mindenki.

Nem arra akartam utalni, hogy idegbetegek, csak arra, hogy a legtöbben ha mehetnek sebességkorlát felett, akkor menni is fognak. Én vagyok "motorosként" szinte az egyetlen, aki betartja a sebességkorlátot. És nem azért, mert nem tudnék gyorsabban menni, 4 mp alatt tudnék 100ig gyorsulni. Csak egyszerűen számomra az 50 az 50, nem pedig 55 meg 70. 50-nel haladva az Üllőin konkrétan nyomnak le. Olyan érzésem van, mintha szinte mindenki egy versenyben lenne, legalábbis a vezetési attitűdből. Most is 2 ráfutásos balesetet láttam velencei tóig, mert szinte mindenki b4szik betartani a féktávolságot, nyomja le a másikat, megy a nyakára. Amikor kocsival megyek, akkor is ugyanez az érzésem, mintha belecsöppentem volna a Le Mans 24-be. Teljesen megértem, hogy sokan ingerültek, nagyon rossz lehet folyamatosan stresszesen, adrenalinnal picit elárasztva vezetni. Tény, hogy nagyon sok motoros szabálytalan, azonban ha megnézed a statisztikai évkönyveket, láthatod, hogy nem motorosok viszik a pálmát. Folyamatosan emelkedő forgalomba helyezett motorok mellett csökkenő balesetszám. Illetve a többjárműves balesetek esetén (motor vs egyéb) ~65%-ban a motor a vétlen fél. Nyilván ez változó, de 60-70% között van.

2021. febr. 14. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

#11: Legyen 95% :), ez tényleg nem oszt, nem szoroz. Tudatlanság vagy nem. Nem kell nagy ész belátni a hátrányokat. Akárhogy matekozok, a motoron ugyanannyi a tárolóhely az ülés alatt... És lehetne sorolni. Szerintem ne menjünk bele. Tényleg felesleges. Átlagember átlag körülményei között sok mindennel kell számolni. És hansúly az átlagon van, nem azokon, akik ezeket tudják, de csak azért is motoroznak és valami pluszt tesznek a dologba, hogy a mindennapokban valamelyest kompenzálják ezeket a hátrányokat.

Persze, jó lenne, ha kevesebb autó lenne, de tisztább nem sokkal lesz a levegő attól, hogy 1,2 ember/autó helyett 1 ember/motor van az utakon. A közösségi közlekedés és a belsőégésű motorok elmininálása a megoldás inkább.

Egyébként a szabálytalanságoknál városi/elővárosi ingázásnál nem is a nettó gyorshajtás a őf probléma szerintem ebben a megközelítésben. Hanem úgy általánosan a morál. Oké, hogy előre lehet menni pirosnál (Menjen is előre, de csak ha utána tudja tartani a forgalom ritmusát), de nem csak az álló autók között megy előre. Mivel a fentiek szerint a többség mégis csak idénymotoros, ezért ilyen helyzetekben fájóan bizonytalan. De csak azért is megy. Már nem is az állat módjára száguldó robogós futártól kell félni, mert neki azért van valamennyi rutinja és stabilan megy, magától nem esik el, nem okoz kárt, csak a hülyeségét nem tudja valaki kivétedni. Hanem pont az idénymotoros, kapuzárási pánikos apukáktól, akik billegnek a kocsik között, mert annyira nem boldogulnak a motor kezelésével. Aztán megy előre a busz mellett, amikor jönnek szembe, a másik meg vagy le megy a padkára, vagy törik a tükör, vágja be a busz alá a hülyéjét. Nyilván ez egy sarkított példa, de gondolom érzed melyik rétegre gondolok. Ezek szaporodtak meg nagyon én úgy látom. Sajnos ilyen alja morál mellett, az utóbbi évek motorozást könnyítő szabályozásai is csak olajat jelentettek a tűzre.

De nagyon elmentünk a témától:)

Egy 3-4-8-10 milliós hobbi a mai átlag magyar számára luxus. Aztán szerintem lezárhatjuk;)

2021. febr. 14. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Egyetértek :) Üdítő volt olyan emberrel vitázni, aki nem megy át 1 mondat után személyeskedésbe, hanem érveket használ, ezt köszönöm Neked.

És tudom, mire gondolsz, én is rosszul vagyok az ilyen motorosoktól, robogósoktól. Általában robogónál látom ezt, főleg a szenzációs Blinkee bérmotornál. Ránézek és helyette féltem az életét. Ugye most vágom a videókat és pont most volt egy ilyen klip, ahol dülöngél a robogós, majdnem nekiment egy platós kisteher hátuljának, pedig állt egyhelyben és bőven volt hely. Majd lerakta a lábait és rollerezett. Egy robogóval, ami kb 120 kg és 2 centire van a talajtól a súlypont. Miközben én 240 kg-mal kuplungot csúsztatva 5-tel kényelmesen elcsordogáltam ugyanitt, lábaimat fent tartva a helyükön.

2021. febr. 14. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
#13: Pacsi, tényleg üdítő, hogy nem ment át anyázásba :D
2021. febr. 14. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

#13

Ma reggel hívott a szerviz, hogy megvan a diagnózis. Hátsó ABS blokk halt meg a motoromon. 625 ezer forint újonnan. Pedig ez japán motor, nem európai. A kocsimnál ugyanez 4 kerékre 520 ezer újonnan. Ez meg 1 kerékre 625. De jah, nincs rajta luxusadó...

2021. febr. 15. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
Vagymi... #14-nek írtam. Én vagyok a #13.
2021. febr. 15. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!