Elektromos autónál mi van a váltó helyett?
Mi helyettesíti, vagy itt csak nyomjuk a gázt és megy a sebesség folyamatosan felfelé?
A hátramenet hol van benne és hogyan kell kapcsolni?
Mint a kettes is írta egy fix összekötés, fix áttétel van a motor és a kerék között. Az elektromos motornak sokkal szélesebb a nyomatékgörbéje mint a belsőégésűnek. Indulástól 11 ezer RPM-ig teljesítményt tud adni, így nem kell váltó, 0-tól 250 km/h-ig ugyanazzal az áttétellel tudja hajtani a kerekeket. Nincs kuplung se, a motor fixen van a tengelyhez kötve.
A hátramenet se váltó. Egyszerűen a másik irányba kezd forogni a motor.
Néhány elektromos autóban még van kamu "automata váltó", van váltókar RNDP jelöléssel. De nincs a kar sehova se kötve csak érzékelik hova "váltasz" és ha D akkor előre forog a motor, ha R akkor visszafele, ha N akkor nincs áram és ha P akkor behúzzák a kéziféket.
Több újabb elektromos autóban nincs is már a kamu váltókar se, csak két gomb: D meg R hogy előre vagy hátrafelé forogjon-e a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!