Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen Polo 2004 (9N3), a...

Volkswagen Polo 2004 (9N3), a "pápaszemes" 1.4 benzin 16V 75HP. Vélemények, tapasztalatok, típushibák? Van esetleg valaki, aki első tulajdonosa az autónak és tudna róla mesélni?

Figyelt kérdés

Ha jól tudom ezt a szériát Szlovákiában gyártották és van pár alkatrész amit gyenge minőségű anyagból csináltak. Népítéleten csakis kizárólag negatív vélemény van róla, már-már "megalázó" az autóra nézve. Ismerőseim közül kettőnek is van a címben említett típusból a családban. Az egyik második autónak és "tanulóautónak" használja a gyerekek számára, a másik pedig napi használatban, dolgozni járós sőt, még nyaralós autónak is munkába fogja. Én is gondolkozom rajta második autóként, jelenleg egy 2007-es citroen c crosser van szolgálatban, ami szinte mindenre megfelelő, de van, ahova már túl sok.


Ez a Polo mai szemmel nézve igencsak kicsi a maga 3,9 méterével, jól manőverezhető, rohangálós járgány. Kétség kívül nem egy aszfaltszaggató fenevad, de a 75 paripa a városban teljesen megállja a helyét. Ismerős kolléga aki nyaralni is jár vele simán leballagott Olasz, Horvát és még Franciaországba is minden gond nélkül.


Az orrán lévő pápaszemekről elég megosztó a vélemény, szerintem nem brutálisan ocsmány, csak ma már meghaladta az idő, nem beszélve arról, hogy iszonyat módon szeret mattulni csakúgy, mint az ötletgazda E merci-nek.


Ismerősök viszonylag jó véleménnyel vannak róla, bár mindketten második, harmadik tulajok és mindketten 240.000 felett vették az autót pár éve. Típushibákról ők nem nagyon tudtak felvilágosítani, de pár év használat alatt ezekről számoltak be:

-kategóriájához képest magas ( 8-9l akár 10l+ klímával ) fogyasztás

-Olajat szereti csipegetni, bár egyáltalán nem extrém mértékben

-Elektromos ablakok, valamint hátsó ablaktörlő fokozatosan lassul, meg-meg áll, de teljesen eddig soha nem adta fel a szolgálatot

-Szilentek hamar kimennek, valamint az autó belterében a műanyag alkatrészek, lamellák és az ajtókárpit nagyon sérülékenyek

-Bizonyos futásteljesítmény után lötyög, zörög, bár egyáltalán nem zavaró mérktékben.

-Elektromos szervó helyenként pár perce megszűnik létezni, de pár perc és indítás után elmúlt a probléma ( eddig ).

-Az évek alatt soha, egyikük sem rohadt le vele sehol.


Egyszóval elég hamar kimegy a beltérből a német prémium illúzió, viszont a motor és futómű megbízható. Második autó lenne, így nekem ez számít leginkább.


Olyan tapasztalatokra vagyok kíváncsi amiket esetleg kihagytam, vagy olyanokra, amik igenis súlyos hibák az autónál és egy idő után már nem éri meg foglalkozni velük. Sok ilyet látok szaladgálni akárhol is járok, így szerintem nem lehet annyira gány.



2021. márc. 20. 00:06
 1/5 anonim ***** válasza:
93%

Ha jól tudom (de nem fix) a trafók szeretnem elmenni szarni


(8-9 literes fogyasztás egyébként egy vicc...)

2021. márc. 20. 05:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
42%

Te most ezeket komolyan gondolod vagy fingod nincs az autókról se műszakilag se vezetésileg???

Mi az hogy jól manőverezhető, egy Citroennel nem lehet jól manőverezni??

Megmondom neked hogy ezerszer jobb ez mint az a kis fos vw autó.

Meg " . Az egyik második autónak és "tanulóautónak" használja "

Mert mivel jobb ha a másik meg elsőnek használja??

Ezt az autót nem ismerem de ha fele is igaz, már megse látnám. 8-9 l/100

Ez borzalom.

2021. márc. 20. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nekem 9N van, csak 1.4 PDTDI motorral. 5 liter alatt eszik, hosszu úton 4.5 alatt és motorikusan még semmi baj nem volt vele. Ezt az 1.4 benzint személyesen nem ismerem, ismerettségi körbe van egypár, állítólag tényleg képes 9 l-t ennyi ha hajtják.

Általánossan az elmondható, hogy a küszöb/sárvédőív találkozásánál szinte mindegyik rohad. Ennek oka hogy a műanyag dobbetét mögé beveri a sarat, koszt, falevéldarabot meg mindent és az ott "komposztálódik". Ha még nincs kirohadva, évente mondjuk 2x ki kell takarítani ott, és nem lesz vele gond.

Futómű szerintem egyáltalán nem gázos, nálam eléggé kapja a "kiképzést" de nincs komolyabb baja.

Emelett típusbajuk még a hátsó ajtó zár.

Beltérre nem panaszkodhatok, alapból kényelmes, sőt kisautóhoz képest elég tágas. Elől tele van tárolórekesszel, kb. minden elfér.

Vezethetőségre is nagyon kellemes, jól manőverezhető, kb. mindenhol elfér.

Egyszóval egy jó kis szaladgálós autó.

2021. márc. 20. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
52%

"Egyszóval elég hamar kimegy a német prémium illúzió"...

Egy tízen x éves Polo mióta prémium kategóriás? Olyan messze van tőle, mint az Eszakitol a Déli sark.

Egyébként megválaszoltad magadnak a kérdést a kisregényed által...

2021. márc. 20. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
"kimegy a belterbol..."
2021. márc. 20. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!