Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hagyományos automatában miért...

Hagyományos automatában miért nincs rendes motorfék?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 6. 23:19
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

Nem vagyok egy nagy szaki, de ha jól tudom, motorféknél a lefele mozgó henger felett vákuum lesz, mert tk. el van zárva minden szelep, így nem, vagy alog jut be levegő.

Akkor csökkenhet a motorfék hatásfoka, ha mégsem tud rendes vákuum kialakulni, mert mondjuk nem zár jól a szelep, vagy valahkgy levegő kerül mégis a hengerbe. De tényleg nem vagyok szakértő, ez leginkább ilyen educated guess, lehet hülyeséget írok.

2021. ápr. 7. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
lehet mielőtt hozzám került szét fsta magát olajjal tiszta iszap a blokk
2021. ápr. 7. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

"Nem vagyok egy nagy szaki, de ha jól tudom, motorféknél a lefele mozgó henger felett vákuum lesz, mert tk. el van zárva minden szelep, így nem, vagy alog jut be levegő."


A szelepeket a legtöbb autóban tisztán mechanikus rendszer mozgatja, ugyanúgy kinyitnak mindig (esetleg valamilyen vezérlés okán kicsit más szöghelyzetnél vagy ideig, de az mindegy). A motorfék hatást az okozza, hogy a levegőt be kell szívni, összenyomni (mondjuk ezt a tágulási ütem részben kompenzálja, de nem teljesen), majd "kipréselni" a kipufogón át, mindeközben a motornak van belső súrlódása, hajtja a segédberendezéseket stb. Ez okozza a motorfékhatást, nem vákuum.

2021. ápr. 7. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 Wadmalac ***** válasza:

"Ez okozza a motorfékhatást, nem vákuum."

De, az is. Elzárt fojtószelep. A legmodernebb autókban is ritkán van csak szívó- és kipufogószelep zárás motorfékhez. Szóval azok tényleg nem, de a szívótorokban a fojtószelep igen.

Persze mellette amit írtál, a komplett négy motorütem égés nélküli futása is hozzájárul, a kettő együtt.

Nagyobb köbcenti és nagyobb kompresszió nagyobb motorfék-hatást eredményez.

Ezért is jóval izmosabb a dízelek motorfékje, még ha ott nincs is fojtószelep.



Amúgy nemrég váltottam 1.3-as Swiftről 1.6-os Cordobára és teljesen összemérhető motorfékje van.

Volt ezres Swiftem, abban tényleg nem sok volt.

De ha az 1.3-asodban nincs normális motorfék, nézesd meg, hol szív falsot vagy hogy motorfék módban egy hiba miatt nem küldi-e be az alapjárati benzinmennyiséget, mert akkor tényleg nincs rendes motorfék.

2021. ápr. 8. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
néha csinl olyat hogy megyek mondjuk 40-el kiveszem üresben gurulok és az alapjárat marad magas, és csak amikor egészen megállok akkor szabályozza vissza 900 -ra (nincs fordulatszámmérő csak füllel hallom )
2021. ápr. 8. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 Wadmalac ***** válasza:

Az én seatom most melegen csinál olyat, hogy egyszercsak felhúzza magát alapjáratról 1500-ra.

Keresem az okot, szerintem a dúsítás-szabályzás lesz a gond, hőmérő-szenzor gond lehet, vagy az alapjárati motor egyéb okból kap emelő jelet.

De ha gázadás után csinálja, lehet a kostól akadó pillangószelep is. Az enyémnél az nem játszik, magától is felhúzza.

2021. ápr. 8. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
a fogyasztás is kissé sok lehet labdaszonda + benzinszürő+ injektort át kellene nézni XD
2021. ápr. 8. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
#14: Igen amit a folytószelepről írsz az igaz, én a szívó és kipufogószelepekről beszéltem.
2021. ápr. 8. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!