Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 0w-20 és az 5w-30 az olaj...

A 0w-20 és az 5w-30 az olaj között mi a lényegi különbség ?

Figyelt kérdés
Az autómhoz mindkettő jó. Elvileg annyi a különbség, hogy a 20-as könnyebben átolajozza a hideg motort, de akkor mi a hátránya ? És ugyan ez a 30-asnál ?

2021. ápr. 27. 10:20
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

Az olajszűrőnek nincs viszkozitasa.

De a gyári gepkonyv írja 0w20 ha nem elérhető akkor 5w30


Innentől mi a kérdés ?

2021. ápr. 27. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

Nem elérhetőség alapján sorolja. Azt írja, hogy mindkettő jó, egyiknek sem ad előnyt. Ezért kérdezem, hogy mi a pro és kontra egyik mellett vagy ellen.

Miért használjam ezt vagy azt ?

2021. ápr. 27. 13:12
 13/18 anonim ***** válasza:

Nem tudom akkor, nekem az van benne hogy 0w20 kell főleg.


De nincs oka, azt teszel bele amit akarsz, nincs pro és kontra. 20al kicsit kevesebbet fogyaszt de 1-2 decit nem érzel meg, a 30as talán rosszabb a start stop rendszer használatakor, de nem ettől fog az autód élettartama valtozni.

A 20as hátránya ha sokat mesz hegyi felfutó versenyen és a motorban a hutest alulmereteztek akkor esetleg talán úgy túl melegszik az olaj hogy túl vékony lesz és árthat a motornak.


De lehet hogy ez se.

2021. ápr. 27. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
66%

A 0W20 mellett jóval gyorsabban kialakul a megfelelő kenés ahogy melegszik a motor. Ergo csökkenti a kopást ha sok rövid útra mész az autóval félig/hideg motorral.

Az 5W30 mellett kevesebb az olajfogyasztás ha hosszabb utakat (is) csinálsz, ahol rendszeresen van ideje felmelegednie a motornak. Illetve *még* kevesebb az olajfogyasztás, ha már kissé kopott a motor, a 0W20-hoz képest.


Ezt megállapítani beépített olajhőmérő nélkül nehéz (az pedig nem sok autóban van), de hozzávetőlegesen lehet következtetni abból, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a víz 90 fokra, majd annak a dupláját még hozzáveszed, amíg üzemmeleg lesz a motor (szóval ha pl. 10 perc amíg 90 fokos lesz a vized, akkor számolj fél órával, amíg üzemmeleg lesz a motor).

Ha rendszeresen nem jutsz el a feltételezett üzemmeleg motorig és mellé nem mész hosszú utakat (vagy csak nagyon ritkán), akkor a 0W20 jobb lehet. Ha túl nagy olajfogyasztást tapasztalsz, akkor viszont 5W30.

2021. ápr. 27. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:
rendben, köszönöm
2021. ápr. 27. 13:50
 16/18 anonim ***** válasza:
73%

Az ökölszabály az, hogy (a jóváhagyottak közül) a "legvékonyabbat" (itt: 0-20-as) érdemes tenni bele addig, amíg nem kezdi el fogyasztani az olajat - utána lehet menni a sűrűbbek felé.

Gondolom a gyárból is 0w-20-szal jött ki, pedig tehették volna bele az olcsóbbat is.

A magyarázat az, amit itt le is írtak, hogy a vékonyabb olaj hamarabb biztosítja a megfelelő kenést.

2021. ápr. 27. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
59%
hát én nekem a gyárilag előírt 5w30 (a 0w20 is gyárilag előírt)-nál csörgött a lánc, 0w20 nál meg nem. Mondjuk ez tipikusan érzékeny motor ami nekem van mert a fórumok a lánccsörgéstől hangosak, de lehet mert ennyi hülye van aki csak rossz olajat használ. Azért kíváncsi leszek hogy majd a 40 fokos melegben, meg az autópálya tempónál mennyire fogja bírni... Hát még ha csak az olajat fogja enni, azzal nincs is nagy baj, csak az olajnyomás le ne essen
2021. máj. 26. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Kamu , marketing az egész, 5w30 mehet bele.
febr. 11. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!