Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért hátsókerekes a forma1?

Miért hátsókerekes a forma1?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Valaki el tudná magyarázni fizikai értelemben miért jobb egy forma1es autónak ha hátsókerekes és nem első vagy összkerekes?

Nehezebb vele gondolom az autó. És kanyarokban miért jobb?



2021. máj. 2. 09:49
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%

Felesleges plusz súly lenne.

Ráadásul el sem férne. Hol menne előre a kardántengely?

2021. máj. 2. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
97%
Nem bírná el az első hajtás a nagy nyomatékot, kipörögne a kerék és a kanyarban irányíthatatlanná válna a hajtási befolyás miatt. Egy kanyarban a hátsó kerekes autót a legkönnyebb megfogni.
2021. máj. 2. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Hátul van a motor a hátsó tengelyen van a súly így a hajtás is ez egy 70-80 éves versenyautós alap elrendezés. Gokarttól elkezdve a forma autókig a keményebb sportautóknál mind így van.
2021. máj. 2. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
75%

Gyorsítás közben elég sok súlya hátramegy, azaz első meghajtád könnyebben kipörögne és nem gyorsulna úgy. Főleg ilyen magas nyomaték mellett, egyszerűen minden alacsonyabb sebességről való gyorsítás lassabb lenne, mert nem tudnák annyira nyomni a gázt. 4 kerék meg max rajtnál lenne hasznos, mivel magasabb sebességnél több száz kg a leszorító erő, azaz 2 keréken is lesz annyi tapadás hátul, hogy le tudják vinni az erőt a földre.

Nem vagyok mérnök, de így logika alapján ezek jutnak eszembe. Illetve ezek szerint a jelenlegi a legkönnyebb (tömeg szerint) megoldás.

2021. máj. 2. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm az értelmes válaszokat(már aki képes erre).
2021. máj. 2. 11:05
 6/17 anonim ***** válasza:
100%

Ha elképzeled egy F1-es autó formáját, elég komoplikált lenne pl egy kardántengellyel az első kerekekre vinni a hajtást. De felesleges is lenne: normál személyautóban is érzed, hogy ha gyorsítasz a súlyod hátratolódik. Ugyan ez igaz az egész autóra, csak a sokkal nagyobb gyorsulás miatt ez még jobban érvényesül. Azaz gyorsítás közben a hátsó tengely kap nagyobb terhelést és emiatt nagyobb tapadást is. Azaz sokkal nehezebben pörög ki a hátsó kerék, sokkal jobban át lehet vinni az autó erejét, mintha csak az első tengely lenne hajtott.

Az összkerékhajtás ebből a szempontból még jobb lenne, de gondolom szándékosan nem engedik a szabályok, mint az pl. ABS-t sem. Vagy lehetne sokkal nagyobb a leszorítóerő, lehetne sokkal nagyobb kanyarsebességet elérni, ha nagyobb szárnyakat lenhete felrakni az autókra. De ezt sem engedik a szabályok. Szóval a F1 arról szól, hoyg a szabályokhoz képest konstruálják meg a lehető legjobb autót. Nem arról, hogy abszolút értelemben, minden megkötés nélkül tegyék ezt meg.

2021. máj. 2. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
150-200 lóerő felett az elsőkerékhajtás használhatatlan. Vagy hátsó, vagy összkerékhajtás. Az F1 autóknak nagyon fura, hagyományokhoz hű a felépítése, a pilóták szó szerint a padlólemezen ülnek, a motor hátul, nincs hol elsőkerékhajtást előre vezetni, és a motornak sincs helye elől. Így marad a hátsóhajtás.
2021. máj. 2. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

"150-200 lóerő felett az elsőkerékhajtás használhatatlan."

A számadat kicsit túlzás. 150 lóerő ma egy átlagos 1.4-1.5-ös autó és vígan el lehet vele lenni elsőkerék-hajtással. Ezeknek az utcai autóknak 90%-a elsőkerék-hajtású és nem használhatatlan. Nekem kerek 200 lóerős autóm van, nyilván tükörjégen nem úgy kell vele indulni hogy padlógáz és leugrunk a kuplungról. Teljes mértékben elvagyok vele elsőkerék-meghajtással, egyáltalán nem zavaró még. Én inkább valahova 280-300 lóerő környékére tenném azt a határt, ahol már igen előnyös tud lenni az összkerék-, vagy legalább hátsókerék-hajtás. A többivel egyetértek.

2021. máj. 2. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

#6 ha akarják meg tudják oldani azért. ahogy megoldották régen is.. [link]


Amúgy az utolsó AWD F1-es próbálkozás 1971-ben volt a Lotus 56b, ami gázturbinás volt :)

2021. máj. 2. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

Egy kis kukacoskodás. A Forma-1-es autókban nem hátul van a motor, hanem középen. A pilóta mögött, de a hátsó tengely előtt. Azaz hivatalosan a felépítése hátsókerék meghajtású, középmotoros.


Az elsőkerék meghajtás határát én is valahová 250-300le környékére rakom, de tény, hogy egy 200le-s elsőkerekes autóval soha nem lehet úgy elrajtolni, mint egy hátsókerekessel. 224le-s Toyota Corolla TS-nek már simán elpörögnek a kerekei ott, ahol egy 300le-s hátsókerekesé nem.

2021. máj. 2. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!