Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért hátsókerekes a forma1?

Miért hátsókerekes a forma1?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Valaki el tudná magyarázni fizikai értelemben miért jobb egy forma1es autónak ha hátsókerekes és nem első vagy összkerekes?

Nehezebb vele gondolom az autó. És kanyarokban miért jobb?



2021. máj. 2. 09:49
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
100%

"150 lóerő ma egy átlagos 1.4-1.5-ös autó és vígan el lehet vele lenni elsőkerék-hajtással. Ezeknek az utcai autóknak 90%-a elsőkerék-hajtású és nem használhatatlan"

Ez igaz, de csak az ESP és a nagyon jó minőségű gumik miatt használhatóak. Van összehasonlítási alapom elsőkerekes Audival, és ugyanolyan motoros Torsen quattróssal. Hát két különböző autó, az összkerékhajtás csodákra képes.

2021. máj. 2. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
100%

#10 ha már kukacoskodunk, az nem Forma, hanem Formula-1 :D amúgy igazad van. :D



#7 250 lovas FWD-vel járok, nem érzem hogy hű de használhatatlan lenne, ja nincs benne semmilyen hárombetűs marhaság. Érzem hogy vannak hátrányai, de nem érzem vezethetetlennek. viszont ha letapadok akkor az ilyen teljesítményű AWD-ket fogja a hajtási veszteség.. :D :D :D

2021. máj. 2. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

12es

Na mondd már meg, milyen 250 lovas elsőkerekes autó az, amiben nincs ESP, és nem pörög az aszfalton padlógázra? Ja és gyorsulásra lehagy egy jó összkerekes autót? :)

2021. máj. 2. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

30 éve még nem volt divat minden vacakba esp-t tenni.

Nyilván nyomatékcsúcson el tud kapatni az első három fokozatban, de a gázpedál ugye nem kétállású kapcsoló, meg sok múlik a gumin is.

És hidd el, volt eset nem egy hogy AWD-vel szemben rajból lemaradtam, majd letapadás után elmentem neki erőből.

2021. máj. 2. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:
És két ugyanolyan súlyú autó, ugyanolyan erővel, viszont az egyik összkerekes a másik hátsó, melyik lenne gyorsabb egy versenypályán?
2021. máj. 2. 22:15
 16/17 anonim ***** válasza:
Hátsó kerekes a jobb, mivel az összkerék hajtás miatt lenne a 4 kerék meghajtásából fakadó motorerő és kigyorsítási veszteség, valamint a benne lévő difizár és egyéb dolgok miatt, ami szükséges eleve más lenne a súlyelosztása, a rugózott és rugózatlan tömeg mozgása a kanyarba való berakása és az első kerékre ható erőhatások összessége is. Valamint az első kerék minimálisan lehet elvenne a tapadásából, orrtolósabb lenne néhol, ha elkezdene hajtani nagy erővel. Sokan azt hiszik mindenre megoldás, de azon kívül, hogy a méregdrága kocsik vezethetőségét növeli és a rallyban használják egyéb versenypályás tevékenységekre nem jó.
2021. máj. 2. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a kimerítő választ.
2021. máj. 3. 01:31
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!