Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autó szakértők figyelek!...

Dízel autó szakértők figyelek! A megjegyzésben felsorolt autók közül melyik motor ami a megbízhatóbb, olcsóbb alkatrészek hozzá, olcsóbb fenntartású?

Figyelt kérdés

-Ford focus 2007-2009 1.6 TDCI

-Opel astra H 1.7 CDTI 2007-2009

-Citroen c4 1.6 HDI 2006-2009

-Peugeot 407 1.6 HDI 2006-2008

-Skoda octavia 1.9 PDTDI 2006

-Alfa romeo 156 1.9 JTD 8V 2005

-Alfa romeo 159 1.9 JTD 8V / 16V 2006-2008



#Ford Focus #Opel Astra H #peugeut 407 #alfa romeo 156,159
2021. máj. 31. 23:24
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm! 🙂
2021. jún. 1. 19:33
 12/14 anonim ***** válasza:
#6 miert kell a dpf tol ugy felni mint a tuztol? Meg csak palyazni sem kell, allo helyben is ki lehet egetni ha ettol tartasz hogy sose tevedsz hosszabb utra...
2021. jún. 2. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
87%

#12, ezt most kicsit nem értem...

A saját autómban is van DPF. Nem írtam olyat, hogy "félni kell tőle, mint a tűztől". De sokaknál úgy tapasztalom, hogy ez szempont, főleg idősebb használt bizonytalan előéletű kocsiknál.

Igen, ki tud regenerálni simán akár városban is, ha kicsit odafigyelnek rá és nincs állandóan félbeszakítva a folyamat. Egy szóval nem írtam olyat, hogy nem így lenne. De a regeneráció soha nem 100%-os, mert mindig marad vissza valamennyi hamu. A korom nem ég el maradéktalanul, tökéletesen. Ennek az a következménye, hogy ha optimálisan is használják egész életében az autót, a filter élettartama véges.

Új autónál még sokat, sok évig ki fog tartani. De a kérdésben vaskosan tízen éves használt autók szerepelnek. Nem túl nagy öröm, mikor megveszi az ember ezeket sok százezer km-rel, a többedik tulajdonostól és kiderül, hogy azonnal foglalkozós a filter.

Ha mindenképp 15 év körüli dízel van kilátásban szerintem megfontolandó az egyszerűségre, kevesebb hibalehetőségre való törekvés. Új, vagy fiatal autónál nyilván más szempontok az elődlegesek. De te tudod...

Köszönöm a kioktatást, kizárólag autópályán közlekedek, gyakran napi 500 km-es utakon, nem véletlenül vettem új dízelt néhány éve. Ja és ráadásul biturbós, természetesen DMF-fel szerelt amiktől állítólag szintén rettegni kell egyesek szerint. És egyben sajnálom hogy részedről ennyire félreérthető voltam.

2021. jún. 2. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
csakhogy ma már aki nem 30 éves euro0ás vackot akar venni annak nincs opciója hogy ez nem kell meg az nem kell... kettős tömegű, dpf, 2 lambdaszonda alsóhangon (v12-esekbe akár 8 is), okoskerék, turbo blablabla... Ez mind ott van, DE ha megfelelően kezelik mindet, akkor bőven elmegy annyit amennyit egy átlag felhasználó sose fog kiautózni... Ha meg véletlen beszarik, hát istenem, ki kell cserélni és valószínűleg többet már soha nem kell mert mint mondtam elmennek annyit amennyit 10 év alatt se pakol bele senki, már ha átlag embert nézünk. És egyik se milliós tétel, sőt, még a turbo is megvan 3 kilóból, akinek ennyi sok az ne akarjon autót venni, ez egy ilyen szakma. Kis kuporgatott pénzeden veszel véletlen olyat amiben egyik sincs, akkor is ott van rengeteg másik ami legalább annyiba kerül mint az a jószág amit annyiért vettél amiben nincsenek ezek, szervó szivattyú pl 200 ezer ft, csak mondtam valamit. Önindító? kopó alkatrész, elég szép ára van annak is. Kuplungcsere? Ha nem te csinálod akkor az is lesz vagy 50 ezer még ha sima lendkerekes is. És akkor arról ne is beszéljünk ,hogy évente illik olajat cserélni, abból sem a tescos szart, rendes olajszűrő, üzemanyagszűrő csere is akkor, pollenszűrő, levegőszűrő, 50 ezer kb? Hát még ha nem te csinálod... Akkor 2 évente a fékek? Az is legalább 50 körül. És ezek az évenkénti cserés alkatrészek ! És akkor megy a hiszti ilyen 150 ezres kettőstömegű + kuplungon? Meg 200 ezres dpf szűrőn amit jó eséllyel 200 ezer kmként cserélsz? Röhej... Van ismerősöd a bárdinál még 40% le is jön az árakból, de gondolom a többinél is van ilyen, unix stb...
2021. jún. 2. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!