Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson gyújtógyertya tönkre...

Simson gyújtógyertya tönkre megy, nem indul a motor. Mi lehet az oka?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Olyan problémám van, hogy kevesebb mint 100 km körül a motorom álló helyzetben lefullad és utána csak nagy nehezen tolásra lehet beindítani. Hidegen néha beindul ezek után néha nem. Ha egyből kicserélem a gyertyát újra (melegen vagy hidegen nem számít) egyből beindul és minden rendben olyan ~80-100 km-ig. Cseréltem már kondenzátort is, de a megszakíton semmi nyoma össze égésnek. Többfajta gyertyát kipróbáltam (NGK, BRISK Isolator). Szép őz-barna szokott lenni, azonban legutóbbi gyertyánál már egér szürke és mintha sokkal jobban melegedik minden.

Az egyik ötletem, hogy felhozom a kondit az alaplaptól vagy a másik hogy talán az keverékhez használt olaj ami nem jó, de nem hiszem (Castrol Power 2T)

Ebben kérnék segítséget, mert már nem tudom mitcsináljak. Mi lehet az oka?

Köszönöm előre is!



2021. jún. 7. 13:39
1 2
 1/12 3 napos mákos lecsó ***** válasza:

Adj több benzint a levegőhöz :)

Vagyis hasznáj nagyobb főfúvókát vagy emeld feljebb a súbertűt és tekerd beljebb a vízszintes csavart.

2021. jún. 7. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Milyen hőértékű gyertyát használsz? Mielőtt bármit eltekergetünk érdemes tisztázni a körülményeket.
2021. jún. 7. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Ne nyúlj a kondihoz(se), egyértelműen az üzemanyag minőségével van a baj. Ha jó a benya, akkor a gyári hőértékkel több ezer km-t is simán nyélgázon elmegy.


Jó benzin(ólmozott)és jó olaj 1:50-es keveréke.


Amikor áttértek azbólmozatlanra, akkor kezdett nekem is ilyen tüneteket produkálni. Ahol még volt olmozott benzin, abból kevertem benyát, azzal jól ment.


(Így jártam a nagyfater kispolskijávai is. Amíg tartott az ólmozott, addig szépen ketyegett, aztán az ólmozatlantól melegedett, nem akart menni, nehezen indult. Adalékoltam egy darabig, aztán eladtam.)


Szóval az üzemanyag minőségénél kutakodj. Az egérszürke szín erre utal.


Válts másik 2T olajra. Én egy időben Stihl olajjal jártam. Drága, de hibátlan. még a Szimó is táltos lesz.

2021. jún. 7. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 3 napos mákos lecsó ***** válasza:

Az egérszürke szín arra utal, hogy túl melegen, kevés benzinnel és sok levegővel jár a motor.


A simsonnak dos mindegy, hogy ólmozott-e a benzin mert nincs neki szelepfészke és ezért nem kell kenni. Amúgy is ott a 2T olaj.


Vidd el egy szerelőhöz és mond el neki, hogy karburálja be szépen vagy te adj neki egy hangyányit több benzint. Ennyi az egész.

2021. jún. 7. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Ez az ólmozott benzines legenda egy idő után minden oldtimer járműves körben előkerül. Az egyik legnagyobb urban legend. A másik pedig a Stihl olaj, így sikerült is összeszedni a két legnagyobb legendát. Tudom, nem leszek népszerű most ezzel, de ezek csak legendák. Bőven gyártották még a Simsont az ólmozott benzin bevonása után is, soha nem volt kiemelve hogy csak ólmozottal lenne jó, vagy hogy ólompótlót igényelne. Mivel hogy nincs is rá szüksége. És igen, még az agyon fikázot etanolos benzinnel sincs semmi baja, ha nincs benne hagyva megrohadni.


A Stihl olaj legendája meg megint egy olyan dolog, hogyha az ember veszi a fáradtságot, és elolvassa mi van ráírva a dobozra, kiderül, hogy a legtöbb esetben sima mezei ásványi olaj, ami csak a neve miatt kerül annyiba, amennyibe. Bőven lehet tőle sokkal jobb olajakat is venni, akár olcsóbban is. De persze nem rossz, mivel a Simson mindennel elmegy, még Arol 2T-vel is őzbarna lesz a gyertya, ha minden stimmel.


Az első, és legfontosabb, hogy jó legyen a gyertya hőértéke, mert ha nem jó, akkor nem fog tudni öntisztulással leégni róla a korom, és egy idő után teljesen leszigeteli az elektródák közti hézagot, így nem lesz szikra. Aztán a kondenzátort sem kell ész nélkül cserélgetni, multiméterrel ki lehet mérni, hogy tudja-e a kapacitást amit ráírtak.


A karburátorhoz meg akkor érdemes nyúlni, ha mindezek után a gyújtás és a gyertyatípus is stimmel. De itt sem mindegy, hogy mit állítunk. A csavarral csak az alapjárati keveréket lehet állítani, de ez ha szarul van beállítva akkor annak vannak más jelei is, például ingadozó alapjárat, vagy ha túl dús a keverék, akkor meg nehezen veszi a lapot, esetenként túldúsul és lefullad, stb. Nyélgázon a főfúvóka átmérője számít, középtartományban a súbertű helyzete. A szürkés gyertya inkább a szegényebb keverékre utal.


De még ettől sem fog a motor leállni, főleg nem mindig ugyanazon időközönként, nagyon maximum valami extrém meleg állapotban részterhelésen megszorul, esetleg berángat. Nem ártana megvizsgálni olyankor a gyújtást, amikor nem indul. Szerintem valami a gyújtás körül lesz problémás, de túl kevés az infó, hogy bármi továbbit mondjak.

2021. jún. 7. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
#5 én nagyon adom a véleményed de szerintem tényleg valami karbi gond van.
2021. jún. 7. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Elnézést elfelejtettem le írni a többi adatot: S51, 6v-os rendszer,260-as gyertya, 60 as henger, 3 sebességes , 76-os főfúvoka, és gyári karbi beállítás, súbertű állása, hogy legtöbbet kapja, 100-as Molos benzin.


Ma olyat produkált, próbálgattam a dolgokat, hogy hidegen nyélgázon megy mint a golyó de ahogy melegszik egyre gyengébb és mintha ki hagyna a gyújtás ( vagy nem elég neki a benzin) és melegen nyélgázon lehörög, ahogy vissza engedem akkor kezd nagyon lassan gyorsulni.

Köszönöm az eddig segítséget is! :)

2021. jún. 7. 21:36
 8/12 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
kicsit adj neki benzint az úszószinttel. légyszííí a kedvemért :D
2021. jún. 7. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Kipróbálom mindenképp, csak későn néztem meg a kommenteket. :D
2021. jún. 7. 22:43
 10/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen, mindenki a segítséget úgy néz ki, hogy megoldodott a probléma egy karburátor állítással.

Sajnos nem gondoltam ilyenre mert zsír új karbi volt és sokáig elment vele úszószint állítás nélkül. Köszönöm mégegyszer!

2021. jún. 8. 20:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!