Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autó vagy a...

Az elektromos autó vagy a belsőégésű a környezetszennyezőbb és miért?

Figyelt kérdés

2021. okt. 30. 18:00
A kérdező szavazást indított:
Elektromos
Belsőégésű
30 szavazat
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
57%
attól függ honnan kapta az áramot. Pl német szénerőműből, vagy magyar atomból
2021. okt. 30. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

Az egyforma az nem megfelelő válasz? Pedig egyformán lehet nézni mindkettőt.


Nézzünk mikro vagy makro környezetet?

Mikro környezetben a benzin szennyezőbb. Makro környezetben pedig közel egyforma.


Miért?

Oké, az áram előállítása nagyüzemben gazdaságosabb energiát tesz lehetővé az alacsonyabb hatásfokú benzines motorkkal szemben.


De az akkumulátor koránt sem környezetbarát. Sem a gyártás,sem a végtermék kezelése.


És pld az elektromos autót feltöltöd otthon, de az áram megy pl Visontáról, de te használod Pesten. Aztán ha akkut kell cserélni a márkaszerviz elküldi Kínába vagy Afrikába újra hasznosítani, nem itt kerül ki a környezetbe.

2021. okt. 30. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
64%

Ha világviszonylatban beszélünk, akkor az elektromos és ez egy tény, nincs szükség szavazásra. A világ áramellátásának 60%-áért szén vagy földgáz a felelős, ami mindkettő szennyezőbb, mint az olajnak a fúrása, finomítása, illetve a járművekben való elégetése. Ezzel nem az olajat akarom védeni, hiszen nyilván az is eszméletlenül szennyező (elsősorban a fúrása és finomítása, nem pedig a mai Euro szabvány melletti kibocsátás miatt), de a szénerőművek még mindig sokkal rosszabbak.


A használt akkumulátorok illegális tárolásáról, megsemmisítéséről pedig még nem is beszéltem, ami nyilván már most is nagy probléma, de az elektromos autók elterjedése nagyban ront a helyzeten.


Szóval aki szerint az elektromos autók "tiszták", illetve a megoldást jelentik a jövőre nézve, azoknak gratulálok: sikerült elhinni a média marhaságait. Ez a történet ugyan az, mint a régi katódsugárcsöves tévék lecserélése plazma tévékre a 2000-es években. A régi technológia már túl régi volt, túl kiforrott, túl megbízható, egyszerűen nem hozott elég bevételt, de nem volt valódi alternatíva. Hát belekezdtek a marketingkampányba, hogy HÚÚÚÚÚÚÚÚ a plazma tévé milyen eszméletlenül király, vegye azt mindenki, mert mekkora újítás. Hogyne... szarabb képminőség, szarabb élettartam és megbízhatóság, sokkal több áramot evett ésatöbbi. De a marketing miatt az ember el is hitte, hogy valóban jó, miközben egy hatalmas ugrás volt visszafelé. Na, ugyanez igaz az elektromos autókra is.

2021. okt. 30. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
81%
Érted? Európába az már Zöld, ha a káros anyag nem európában marad, vagy legalábbis nem az embereket károsítja, hanem a makro környezetet.
2021. okt. 30. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
91%

"plazma tévé milyen eszméletlenül király, vegye azt mindenki, mert mekkora újítás. Hogyne... szarabb képminőség"


Nekem volt a 2000-res évek közepén 42collos FullHD Panasonic plazmám és emlékeim szerint a képminőség messze verte a CRT-t. A fogyasztása valóban nem volt kevés, de mennyit is evett volna egy 42"-os CRT TV? ( a google szerint 43" volt a legnagyobb klasszik crt amit gyártottak )

2021. okt. 30. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
84%

mindegy, mert nem az autók, hanem az óriás utasszállítók, ás cargo gépek az igazi szennyezők.


Egy rakott cargo 100 tonna kerozint éget el mondjuk kínától európáig..az oroszok óriásgépe például 600 tonna repülősúllyal száll fel, ebből 200 tonna kerozin.


Nos ezek a szennyezők. Itt ahol lakom, ferihegy ontja a nagy utasszállítókat..


Jó, elismerem a bontószökevény fostalicska dízelek is tesznek a rossz levegőért...meg a németek a szénerőműveikkel, meg India, Kína..

Ja, és a szegény országok a kályháikkal, amiben minde eltüzelhető.


Tehát az autók csak karcolják a témát.


A hajózás, mezőgazdaság már keményebb.

2021. okt. 30. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
Attól függ. Közvetetten vagy közvetlenül.
2021. okt. 30. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
73%
Ha csak az energiaátalakítást nézzük, a villamosenergia-termelés jelenlegi összetétele mellett nagyjából ugyanott tartanak. Villanyautónál az erőmű hatásfokát és az ott felhasznált primer energiahordozót szeretik nem számításba venni, de az ugyanúgy szennyez, csak lokálisan, nem a jármű használatának helyénél lokálisan. Ha az akkumulátorok előállítását és ártalmatlanítását is hozzávesszük, akkor máris rosszabbul áll az elektromos. Igazából akkor lennének előnyben, ha a használatukhoz az áramot nem fosszilis energiahordozókból állítanák elő jelentős részben. De jelenleg ez sajnos nincs így.
2021. okt. 30. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

"A világ áramellátásának 60%-áért szén vagy földgáz a felelős, ami mindkettő szennyezőbb, mint az olajnak a fúrása, finomítása, illetve a járművekben való elégetése"


Ha a földgáz elégetése szennyezőbb, akkor miért rakja kirakatba évtizedek óta minden járműgyártó CNG (azaz földgáz) üzemű motorjait, mint a legkisebb káros anyag kibocsátással rendelkező belsőégésű alternatívát? A földgáz üzem simán teljesíti a legszigorúbb előírásokat is akár katalizátor meg részecskeszűrő nélkül. A VW saját számítása szerint a CNG-s Golf 25%-al kevesebb CO2-t bocsát a levegőbe*, mint a benzines vagy diesel társa, egyéb káros anyag pedig gyakorlatilag nem keletkezik az égés során. Nem véletlenül lett sokkal tisztább a levegő és számoltuk fel a városi szmogot pusztán azzal, hogy átváltottunk szilárd- meg fűtőolaj tüzelésről gázfűtésre a lakóépületeinkben.

Na most ha hajtásra környezetkímélőbb elégetni a földgázt akkor ki lehet matekozni, hogy áramtermelésre használva sem lesz sokkal rosszabb, mivel hogy viszonylag kevés vonali veszteségről van szó.

A szén már más történet, de a fejlett világban már nem is nagyon használnak szenet áramtermelésre, Magyarország is felhagy vele 4 éven belül.

2021. okt. 30. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 Barnabas333 ***** válasza:
3as az elektromos autókkal egyet értek. Nekem ma is panasonic neoplazma tvm van. Hát nem sok tvt tudok mellé tenni aminek ilyen képminősége van a mai tvk közül is nemhogy a crt... A fogyást tényleg magas. De a drága előállítása miatt tértek át a ledre semmi másért. Nem volt rajta annyi hasznuk mint ezeken. No meg egy mai samsung led 5-6évet bír, legalábbis már 2 ismerősömnek is lehalt. A plazmám 10éves és még szerintem sokáig jó lesz.
2021. okt. 31. 02:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!