Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudtak régen ennyire...

Hogyan tudtak régen ennyire brutál alacsony literteljesítményt elérni? pl. KRAZ 255b

Figyelt kérdés
Hatalmas V8 diesel, oké hogy szívó, de akkor is nem éri el a 20LE-t literenként a teljesítmény. 40-50-et literenként simán megcsináltak személyautóba szívódieselként is.
2021. nov. 24. 23:14
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
91%
Régen azért még nem volt ennyire fejlett a technika, nem volt jóval 1000bar feletti porlasztási nyomás stb, de ezeknél a motoroknál nem is a lóerő a lényeg hanem a nyomaték. Megnézed, akkor a mostani kamionok is 5-700 Lóerősek amiket egy utcai autóból is kihoznak, de cserébe 3-4000Nm a nyomaték
2021. nov. 24. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Volt abból a Jamz motorból turbófeltöltött is 330 lóerővel.

Szerintem a spórolás miatt csak egy sűrítési arányú dugattyú/hajtórúd készlettel készült, meg így a szívókat lehetet járatni alacsony kompressziótűrésű üzemanyaggal. Értsd: a tajgán akármit keverhettek a gázolajban korlátlanul, hogy télen is üzemelni tudjon. 20-30% benzinnel, kerozinnal, petróleummal akármivel nyomhatod gond nélkül menni fog.

2021. nov. 24. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Köszi! Benzines V8 Zilnél is pont ez van, hogy hatalmas motor mögött szinte megmosolyandó teljesítmény. Nyomatákot sebességváltóval is lehet elérni. Sima 150 baros szívódiesel autók tudták a 40-50 körüli értéket. A kompresszióviszony valóban elég alacsony, lehet ott van a titok nyitja? Vagy az áramlási viszonyok ennyire leromlanak ilyen nagy méretben?
2021. nov. 24. 23:51
 4/14 anonim ***** válasza:
81%

Valszeg az áramlási viszonyok sem olyanok, mint egy 1.9-nél.

Szerintem biztos, hogy a kompresszióviszonynál lesz a gond, meg az üzemeltetési körülményekhez igazított fejlesztésnél. Valszeg a hideg klímára tervezett üzem miatt az adagoló illesztése sem olyan, mint a modernebb európai vagy amerikai dízeleké, így valszeg a porlasztási kép és végnyomás is khm.. :D


Azt sem árt figyelembe venni, hogy ez már saját fejlesztésű motor volt, előtte az amerikai Detroit Diesel motorjait használták.

Ami érdekesség, hogy a kortárs utcai, kétütemű, 14 literes szívó Detroit Diesel 1627Nm-t tudott, a feltöltött 1966Nm-t míg a 4 ütemű Jamz motor csak 883Nm-t.


Ez biztosan nem volt egy csúcstechnika a maga korában sem, de katonai ( és általános) célra, tömeggyártásban így tudták olcsón kihozni, hogy egy motor mindenhova jó legyen.

2021. nov. 25. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
73%
Lehet hogy literenként "csak" 20 ló volt, de az baszó nyomatékkal, ráadásnak enyhe túlzással akár állati zsírt is tankolhattál bele felöntve benzinnel esetleg kerozinnal, nem kérdezte meg hogy mi ez, max azt hogy hova...
2021. nov. 25. 03:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen mások voltak anno a prioritások egy motornál. Főleg ruszkiknál, ahol nyersanyag volt bőségesen, így üzemanyag is, inkább az volt a lényeg, hogy lehetőleg igénytelen legyen és akkor se legyen baj ha mostoha körülmények között üzemeltetik.
2021. nov. 25. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
57%
Hát igen, elég szharul eshetett volna letöttyenni a tajga közepén.
2021. nov. 25. 04:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
33%

" Nyomatákot sebességváltóval is lehet elérni "

Na ezt nem jól tudod.

Például a kamion is direktbe tud menni 1000 fordulattal is és innen még puszkosul tud gyorsulni. Ez a nyomaték.

2021. nov. 25. 05:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
61%

"Nyomatákot sebességváltóval is lehet elérni "


Azzal az adott nyomatékon belül tudod változtatni, fordulatszám arányában!

2021. nov. 25. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
68%

Egyrészt nagyon nem mai technika már.

Másrészt a teherautó motorokat nem fordulatszámra és teljesítményre, hanem nyomatékra hangolják. Nézz meg egy mai csuklósbuszt! Legmodernebb dízel technika, turbó 8-10 literes motor. Ezek szerint 800-1000 lóerősnek kellene lennie a motorjának?! Mert nagyon nem annyi. 35-40 lóerő jut átlagosan 1 literre. Viszont tud 1200-1500 Nm-t már 1000 körüli fordulatszámon. Nem érdemes a teherautó és busz motorokat a személyautókéval összehasonlítani! Más célra tervezik őket.

2021. nov. 25. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!