Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szokás gyújtógyertya menetes...

Szokás gyújtógyertya menetes részére rézpasztát kenni?

Figyelt kérdés
1-2 videóban láttam már, hogy kennek. Az okát megtaláltam neten: ne rohadjon be. De azt nem találtam meg, hogy erre mennyi szükség van. Be szoktak ezek rohadni? Érdemes megkenni? Illetve berohadás ellen egyáltalán jó lehet? Mert van ahol azt írták, hogy épp ellenkezőleg hat, a rézpaszta az alu hengerfejjel össze tud korrodálni.

2022. jan. 18. 15:30
 1/7 hypno ***** válasza:

Nagyon elcsodálkoznék azon az autón amin a gyújtógyertya belerohad a hengerfejbe.


Egyetlen esetet tudok amikor támogatnám a dolgot, mégpedig ha rézpaszta gyártó és/vagy forgalmazó lennék.

2022. jan. 18. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

szokták igen


De ha nem kened be akkor se lesz semmi


ne húzd meg nagyon és akkor majd ki tudod tekerni

2022. jan. 18. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem kell bekenni.
2022. jan. 18. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Szokásnak nem szokás, mert a gyújtógyertya ritkán rohad be, ugyanakkor találkoztam már ilyennel (#1). Nem szakadt ugyan be, mert szerencsére van annyi eszem, hogy azzal dolgozzak, ne pedig erővel, úgyhogy ki lett játszva nagy nehezen. Szóval ha raksz rá, azzal ártani nem fogsz. Ha nem raksz rá, akkor sem valószínű, hogy baj lesz belőle, de megeshet.
2022. jan. 18. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Ha nem áll 30 évet egy pajtában akkor nem rohad be a gyertya...
2022. jan. 18. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
#5 Persze, de hol van erre garancia, hogy nem fog ott állni 30 évet? Szerelőként nap mint nap tapasztalom, hogy milyen zsugori fillérbaszó emberek vannak. Képesek egy 500 ezres motorgenerált kockáztatni csak azért, mert basznak kifizetni egy 20 ezres alkatrészt.
2022. jan. 18. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 krwkco ***** válasza:

A korszerű gyujtógyertyák menetét gyárilag olyan bevonattal látják el, hogy ne korrodáljon össze a menettel.

A gyujtógyertyát sokszor azért nehéz kicsavarni, mert a menet is benyúlik az égéstérbe és "koksz" rakódik rá. (pl. egyes Fordoknál.)

Az ilyen gyertyát nem szabad egyirányú kihajtással erőltetni, hanem oda-vissza csavarva le kell róla dolgozni a rárakódást.

Ha a gyertyát rézpasztával kenik és utána nyomatékra meghúzzák, akkor a kisebb surlódás miatt a hosszirányú terhelése nagyobb lesz, mint a gyár által megtervezett.

2022. jan. 18. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!