Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell helyesen használni...

Hogyan kell helyesen használni a szívatót régi autónál?

Figyelt kérdés

Használati esetek közül legjobban ezek a szituációk érdekelnek:


- Hosszú (pl. 1-2 hónap) állás utáni hidegindítás.

- Hidegindítás napi használatban.

- Melegindítás napi használatban.


Kell-e nyomni tartani indításkor a gázpedált?



2022. febr. 6. 01:28
 1/9 anonim ***** válasza:
87%

Az állás hossza lényegtelen. Hideg motornál kell használni, melegnél nem. Indítás előtt ráhúzod a szivatót, utána indítasz. Ahogy a motor elkezd melegedni, a szivatót fokozatosan elkezded csökkenteni.


Gázt normál esetben nem kell nyomni, de van, hogy a szivató önmagában kevés és olyankor a pedál lenyomásával kompenzálhatunk.

2022. febr. 6. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
79%

Illetve amikor még látod, hogy az öreg papó a Tdcihdtpditdi-ben indulás előtt ugrál veszettül a gázpedálon, annak oka, hogy a régi szivatós/karburátoros autóknál volt a gyorsítószivattyú, amikor gáznyomásra egy membrán belefröcskölt egy adag benzin a szívócsőbe, így pöccre röffent.

Túlszivatásnál meg szivató vissza, és házpedál teljesen benyom.

2022. febr. 6. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

"- Hosszú (pl. 1-2 hónap) állás utáni hidegindítás."


Szívató ráhúz-ráindít-indul-szívató visszáb tol-melegen kb 1Perc teljesen vissza tol

Ha nem indul,szívató rajtahagy gázpedál 1x gyorsan! lenyom,(fontos hogy gyorsan különben nem spriccel a gyorsító szelep) utána ráindítasz és ha minden jó elindul.

Ha így sem indul el akkor 2 dolog lehetséges az egyik az az hogy az AC elejtette a benzint ilyenkor motorháztető felnyit, AC pumpa megkeres kézzel felpumpál, utána visszaszáll a kocsiba, szívató ráhúz, gázpedál megrúg, majd indít, és indul.


A másik (sokkal ritkább) hogy dugulás van a rendszerben, az etanolos környezetpusztító benzin ami manapság a kutakon van simán összehozza, mondjuk nemcsak karbiban, az injektorosba is belerohad.



"- Hidegindítás napi használatban."


Szívató ráhúz, ha minden oké indít,indul, picit bemelegszik, szívató visszatol, és mehetsz.

Ha alapból nem indul szívatóval akkor lehet neki rúgni gázt,viszont ilyenkor lehet tudni hogy valami nem stimmel a karbival valószínűleg vagy dugulás van, vagy csak rosszul van beállítva, nekem pl sose kellett gázt nyomni, elég volt a szívató, a szomszédnak meg kellett, nekem evett 7-et a 07-es LADA neki meg evett vagy 10-11-et, pedig csak be kellett volna állítani/kipucolni...


"- Melegindítás napi használatban."


Simán kulcs elfordít és ha minden jó indít és indul, nem kell se szívató se gázt rugdosni.



"Kell-e nyomni tartani indításkor a gázpedált?"


Ha jól be van állítva minden akkor alapból nem kell, elég a szívató, ez alól a huzamosabb állás (1-5 hónap) kivétel, ekkor is csak azért kell mert a karbiból szint alá csökken a benzinszint, ami alapból indításhoz már nem lenne elég.


Régi autóknál leginkább azért rugdosta mindenki a gázt mert szét voltak barmolva/összevissza voltak állítgatva, és máshogy nem indultak, mindenki gányolta magának füstszínre állították a karbit, fülre a gyújtást, meg egyéb nyalánkságok.

2022. febr. 6. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
39%
A helyes válasz a B, azaz hidegindítás napi használatban. Ez különösen télen fontos, meleg nyári napon és melegindításnál nem feltétlenül kell használni, vagy csak jóval rövidebb ideig.
2022. febr. 6. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Csak szivató, gázadás nélkül.

Ha beindul, óvatos gáz adagolás, és a melegedés arányában szívató fokozatosan vissza.

Ha a porlasztón van gyorsító szivattyú, akkor ajánlott egy-két rúgás indítás előtt. Hosszú állás esetén ugyancsak ajánlott az AC felpumpálása.

2022. febr. 6. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Pont ilyen válaszokat vártam.


Egészen idáig én úgy csináltam, hogy a szivatót csak nagyjábóli helyzetre húztam, ahol gázadás nélkül megtartja az alapjáratot indulást követően (tapasztalatból tudom kb., hogy egy-két ujjnyira van ez a pozíció a ladámon). És közben indítózáskor közepes-nagy gázt tartottam neki, majd amikor beröffent, akkor felengedtem a gázt és ha nem volt jó az alapjárat, akkor hozzáigazítottam gyorsan a szívatót, hogy ne fulladjon le.


Viszont.


Egy ladás csoportban a héten megkövetkeztek, hogy hülye vagyok, mert ez így szabálytalan (lehet, hogy az, én nem tudom!). Kifejtették, hogy csak úgy szabad indítózni, hogy teljesen rá van húzva a szívató és gázt egyáltalán nem szabad nyomni, mert ha hidegen hirtelen felpörög a motor, akkor az károsíthatja a hengert.


Tulajdonképpen ti is megerősítették, hogy a helyes technika a teljesen ráhúzott szívató, de akkor most a kérdés az, hogy az én módszerem tényleg alapjaiban hibás?

2022. febr. 6. 16:31
 7/9 anonim ***** válasza:
96%

Nem lehet egyértelműen mondani, hogy "alapjaiban hibás" hiszen egy öregedő autóról van szó. Pl. nem tudjuk a beállításokat, keverékcsavar helyzetét, a fúvókák állapotát, a benzinszintet, stb. Ezek mind-mind bezavarhatnak.

Szóval 30 éves korú autónál, már nincsenek kőbevésett szabályok.

Ha eltalálod a megfelelő technikát, akkor tökmindegy, hogy mit ír a szakirodalom.

2022. febr. 6. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Műszakilag teljesen hibátlan, mert rendszeresen van szervizelve. Csak nekem mégis az a tapasztalatom, hogy teljesen ráhúzott szivatóval nehezebben indul el, mintha gázpedállal és kissé ráhúzott szivató kombinációjával játszanék. Teljesen ráhúzott szívatóval olyan, mintha túl sok levegőt kapna. Igazából nem is emlékszem még olyanra, amikor két ujjbenynél jobban ki kellett volna húzni a szívatót, tehát nem értem honnan jön ez a technika, hogy teljesen húzzuk ki, ha az mindenképpen sok lesz neki (tudni lehet előre)?
2022. febr. 7. 01:22
 9/9 anonim ***** válasza:
68%

Nem került mégszóbam, hogy egyáltalán milyen típusú és évjáratú porlasztóról van szó?

Mert az sem mindegy!

2022. febr. 7. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!