Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtőrendszer légtelenítésénél...

Hűtőrendszer légtelenítésénél motorjáratás közben a kiegyenlítő tartály kupakját is le kell venni vagy csak a hűtőét?

Figyelt kérdés

Illetve még annyi, hogy légteleníteni akkor is kell, ha csak rátöltök hűtőfolyadékot vagy csak teljes cserénél?


A motort meddig kell járatni? Oké, amikor nyit a termosztát, de az mikor van? Ha bekapcsol a ventillátor?


Köszönöm a válaszokat!



2022. márc. 26. 13:32
 1/6 anonim ***** válasza:

Milyen autó?


Elvileg letekered mind a két kupakot és a kiegyenlítőnél kezded el feltölteni ameddig meg nem jelenik a hűtővíz a hűtő kupakjánál.

Majd utána azt rácsavarod és utána addig amíg a kiegyenlítőn maxon nem lesz.

2022. márc. 26. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

A légtelenítés menete autófüggő. A legtöbb autó kilégteleníti magát, csak beindítod, járatod és ha fogy a víz a tartályból, akkor rátöltesz és ezt csinálod addig, amíg a tartályban a vízszint csökkenése meg nem áll. Ha beállt a vízszint stabilan, akkor kész. Az általános kivétel a japán és koreai, illetve francia autók szoktak lenni, de ez nem azt jelenti, hogy CSAK azok és azt sem, hogy azoknál mindig. Szóval meg kell nézni. Ha kézzel kell légteleníteni, akkor beindítod, megnyitod a légtelenítő csavart, felkapcsolod maxra a fűtést az autóban és megvárod, míg buborék nélkül nem kezd el folyni kifelé a víz a légtelenítőnél és ha ez megvan, akkor visszacsavarod a kupakját, innentől pedig ugyanúgy, mint az előbb: ha fogy a víz, rátöltesz és megvárod, míg megszűnik a vízszint csökkenés.


Járatni addig kell, ahogy már írtam, amíg meg nem szűnik a vízszint csökkenése. 1-2 perc után úgy fog tűnni, hogy kész, de a termosztát olyankor még valószínűleg nem nyitott ki. A termosztát nyitási hőmérséklete autófüggő, a legtöbb autónál 80 és 98 fok között van, gyári termosztát esetében a műszerfal hőmérséklet mutatója középen állva jelzi ezt a hőmérsékletet. Ha nem vagy benne biztos, akkor várj a ventilátor kapcsolására, mert a ventilátor soha nem kapcsol hamarabb, mint ahogy a termosztát nyit, tehát ha megy a ventilátor, akkor tuti, hogy a termosztát is már kapcsolt. Ezen a ponton várj még pár percet, hogy a fűtőkör is biztosan kilégtelenedjen.

2022. márc. 26. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


Suzuki Swift Sedan 1.3 16V, 2003-as autó.


Amúgy ha a mutató mondjuk olyan fél-3/4 óra járatás után lesz középen és a ventillátor is akkor kapcsol be, akkor addig pöfögtessem a motort? Hallottam és olvastam olyat, hogy többen üzemmeleg motornál csinálják a folyadékcserét, de én azért úgy mégsem akarnám a hűtősapkát levenni, mert balesetveszélyes.


Ha csak simán utántöltök a kiegyenlítő tartályba és a hűtőbe a már meglévő fagyállónak, akkor nem kell légteleníteni, gondolom.

2022. márc. 26. 19:22
 4/6 krwkco ***** válasza:
100%
A termosztát nyitását abból is észre lehet venni, ha időnként megtapogatod a hűtőhoz csatlakozó vastag csöveket. Amikor kinyit a termosztát, megindul a keringés és hirtelen mindkettő forró lesz.
2022. márc. 26. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!🙂
2022. márc. 26. 22:13
 6/6 anonim ***** válasza:

#3 Nem, utántöltésnél nem kell légteleníteni.


Igen, addig kell járatni, de akár mehetsz is vele, úgy gyorsabban felmelegszik.

2022. márc. 27. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!