Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudtak régen trafó...

Hogyan tudtak régen trafó hegesztővel autót foltozni?

Figyelt kérdés
60 év körüli ismerősök mesélték,hogy a 80as évekbe a Ladát kifoltozgatták otthon trafóval.Lemezt,hogyan lehet trafóval,nem túl vékony hozzá?
2022. ápr. 8. 19:05
 1/9 anonim ***** válasza:
69%

Azok még nem 0.8-as lemezből készültek.

Egyébként lehet, csak baromi ügyesnek kell lenni, sok tapasztalattal.

2022. ápr. 8. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
74%

Sehogy vagy nagyon gányolva. Pálcás böködőssel nem lehet szépen vékony lemezt hegeszteni.

Az, meg hogy valaki rávaracskol egy darab lemezt az aljára pár habos föcsögős csirízzel az még nincs kifoltozva. Max eltüntetve.

2022. ápr. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Vortrex ***** válasza:
100%
Egy villanás alatt be olvad a lemez széle. Nem gondolnám, hogy kamu, inkább csak büszkék voltak rá, hogy ahhoz képest, hogy ők csinálták egész jól sikerült, és az idő megszépíti az emlékeket, közben meg csak egy nagy kókányság volt az egész, amit glettel eltakartak.
2022. ápr. 8. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Oxigénnel hegyesztették azt.
2022. ápr. 8. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 hypno ***** válasza:
48%

Sehogy nem tudtak. Nem is csinálták. Lánggal hegesztettek.

Ez a tipikus messziről jött 60 éves azt kamuzik amit akar eset. Ki tud nagyobbat linkelni a kocsmában sok fröccs után.

2022. ápr. 8. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Igazából oda lehet varacskolni de úgy fog kinézni mint a három hetes hányás és lyukas is lesz. De vastag sziloplaszt és jó sűrű bitumenes alvázvédő eltakarja. Viszont ez nem foltozás, csak gányolás és varacsolás.

Ez a tipikus 60+ éves pasik hősi történetei akik mindent is megjavítottak egy pálcás böködővel meg rutilos pálcával.

Közben meg szarrá volt égetve a lemez és úgy nézett ki mint ha lehányták volna. És erre büszkék....

A lánghegesztéshez viszont tényleg tudni kell hegeszteni és lemezt illeszteni. Az tényleg szakmunka. A csavargyáros kannásboros idióták arra nem képesek.

2022. ápr. 8. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Az ilyen jómunkásemberek nagy része erősen támaszkodott arra az alapigazságra, miszerint a rücsi a legjobb lakatos. A lemezt valahogy rátaknyolták a lyukra, olyan varrattal, amitől minden jóérzésű ember szívrohamot kap, de a jó vastagon rákent bitumenes vagy epoxi alvázvédő és a szintén bőségesen használt rücsi eltakarta a borzalmat, azt' úgy mán jaó is vót. Akkoriban nem volt pótalkatrész, táblalemez is csak pult alól, csúszóért, úgyhogy azzal kellett megtaknyolni a lyukat, amit ki tudtál lopni a munkahelyről. Ha a TMK-műhelyben csak 3-as kazánlemez volt, akkor azzal kellett megoldani.

Persze már akkor is voltak valóban ügyes lakatosok, akik trafóval is tudták hegeszteni a vékony, 1 mm körüli biliacél lemezeket, amikből az akkori autók készültek. De jellemzően nem ők azok, akik a területileg illetékes italboltban a harmadik fröccs mellett fűnek-fának dicsekednek a szaktudásukkal.

2022. ápr. 9. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
16%
Menne az ma is, csak egy ideje már ha nem tökéletes a forrasztás bármilyen heggesztésnél, azt már divat fikázni. Autóknál meg alapelvárás lett a tökéletesen sima felület mindenütt.
2022. ápr. 9. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

#8-as azt legalább tudod melyik bolygón vagy? :D Vagy elmagyarázzm mi a különbség a forrasztás és a hegesztés között? :D

És igen , a normális munka mindig "divat" volt...

2022. ápr. 9. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!