Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Visszaváltáskor baj-e ha egy...

Visszaváltáskor baj-e ha egy kis gázt adok, hogy könnyebben felvegye az alacsonyabb tempó sebességét?

Figyelt kérdés

Pl 4 esben van az autó, és hármasba akarom tenni.

Gáz elenged, kuplung, hármas, kis gáz, és úgy engedem a kuplungot a hármasra. Mivel nem lassítottam le eléggé hogy a hármast kényelmesen bevegye és ne rántson egyet, hanem inkább egy kis gázt adok és úgy teszem háromba, így szépen rángatás nélkül beveszi. A kérdés, hogy ez árt-e a kuplungnak, kendkeréknek, fogaskerekeknek?



2022. máj. 8. 12:44
 1/9 anonim ***** válasza:
82%
Úgy válts hogy ne lehessen észre venni se.
2022. máj. 8. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Akkor inkább lassítsak le teljesen a hármas sebességhez?
2022. máj. 8. 12:54
 3/9 krwkco ***** válasza:

"Gáz elenged, kuplung, hármas, kis gáz, és úgy engedem a kuplungot a hármasra."

"inkább egy kis gázt adok és úgy teszem háromba, így szépen rángatás nélkül beveszi."

Ez a két leírás ellentmond egymásnak. Az elsőben a sebességbe rakás (vagyis sebváltókar mozgás) után adsz gázt, a másodikban előtte.

Akkor most melyiket csinálod?

Mindkettőnek lehet értelme, de egyiknél sem pontosan így.

2022. máj. 8. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 krwkco ***** válasza:
Az is fontos, hogy a manőverrel mi a célod? Előzéshez akarsz nagyobb gyorsulást? Vagy mondjuk sebességkorlátozott területre érsz, ahol lassítanod kell és a hármas a negfelelő sebesség.
2022. máj. 8. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
attól függ milyen a forgalmi helyzet előtted, ha látod hogy lemegy mondjuk 40 kmh-ra a forgalom de nem torpan meg csak kicsit lassul akkor adhatsz gázt a szinkron kedvéért, de ha valszeg mégjobban megáll akkor ne adj gázt csak nagyon lassan engedd fel a kuplungot hogy lassan csusszanak össze a fogaskerekek
2022. máj. 8. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
83%

Ha gázt adsz hogy a fordulat meglegyen az nem baj. Sőt.

Úgy visszaváltani hogy hagyod leporogni a motort majd vált kuplung fel rant majd gaz, na az gaz

2022. máj. 8. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
A kettő ugyanaz, csak máshogy írva. Annyi a lényeg, hogy nem simán visszateszem háromba, és utána nyomom a gázt, hanem mielőtt még ráengedem a kuplungot, kap egy kis gázt, és úgy engedem rá a kuplungot. Így mikor hármasban van, alapból magasabb fordulatban lesz. Ez pl akkor jó ha lekell lassítani sebességkorlát miatt, és ha magasabb sebességbe hagynád az túl alacsony fordulat lenne a haladáshoz. De akár előzés előtt is jó, hogy legyen egy kis nyomaték. Benzines autóról van szó turbó nélkül.
2022. máj. 8. 13:14
 8/9 krwkco ***** válasza:
77%

"Az elsőben a sebességbe rakás (vagyis sebváltókar mozgás) után adsz gázt, a másodikban előtte." "A kettő ugyanaz, csak máshogy írva."

Nem ugyanaz, de mindegy.

Kiderült, hogy az elsőre vagy kiváncsi. Bármilyen sbességváltásnál úgy kell kezelni a gázpedált, hogy a kuplung kapcsolat létrejöttekor ne ugorjon a fordulatszámmérő mutatója se föl se le. Az fogyasztja a legkevesebb kuplungot.

Ehhez a kuplung fogáspont (ami voltaképpen egy tartomány) kezdetekor kell gázt adni. De mindenképpen akkor, amikor a kuplungpedál feleresztése már megkeződött. Ha előtte adsz gázt és a fordulatszámmérőn azt látod, hogy megszalad a fordulatszám és a kapcsolódáskor leesik, akkor rosszul csinálod.

2022. máj. 8. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Száz szónak is egy a vége: jól csinálod.
2022. máj. 8. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!