Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G, sorozatos...

Opel Astra G, sorozatos szenzor hiba vagy haldokló motorvezérlő?

Figyelt kérdés

Ismerősnek segítek egy 2001-es Opel Astra G 1.4 benzin, Z14XE motorkódú autót működésre bírni.

Tavaly nyáron kezdte a hibajelenséget amely alapjáraton berángatás, lefulladas volt. Majd ezek után 4-5mp indítás után indul csak el.

Hibakódot én olvastam ki neki akkor ami P0400 volt tehát Exhaust has recirculation flow volt. Kapott egy új egr szelepet, de pár hét után ismét előjött a hiba változatlan formában.

Azóta töröltem hibakódot 2 alkalommal, de mindig ugyan erre panaszkodik. Átnéztük a kábelkoteget, de nincs rajta szemmel látható sérülés, elnyíródás.

Én szívóoldali szenzorozra gondoltam, mint lehetséges hiba, de tegnap mindet megtakarítottuk és nem hozott eredményt.

Ellenben másfél hete ezeket a kódokat is dobja:

P1405

P0400

P0115

P1403


Így megy tönkre egy motorvezérlő Opeleknél vagy MAF/MAP szenzor esetleg lambdaszonda lesz?

Élőadatban a lambdaszondán kívül (nem tudja elérni valamiért) minden érték valóságszerűnek tűnik.



2022. jún. 1. 09:23
 1/4 anonim ***** válasza:
Kontakthibás szenzorok. A vezetékek is el szoktak rohadni belül, német autóknál nagyon gyakori.
2022. jún. 1. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A Z-s motorvezérlőkkel elég sok probléma szokott lenni, de a trafósor is csinálhat ilyen rejtélyes hibákat.
2022. jún. 1. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Mi november ota kuszkodunk ezzel.

A mienk 2004 es kiadas,egr nelkuli,14 eve van nalunk,rendesen karban volt tartva,nincs szethajtva(115 ezer van benne).

2 eve csinalta eloszor telen,akkor tavasszal magatol elmult.persze akkor is jart tobb szerelonel,de vegul nem azok segitettek.

Most ujra hidegben jott elo a problema.volt azota trafo,injektor,gyergya csere(trafo tobbszor is),nemregiben darabjaira szedtek a motort,semmit nem talaltak.villamossagi szerint is rendben van.

Egymasra mutogatnak.

Szerelonel ha rajt van a hibakod kiolvaso,es menet kozben torli a hibat abban a pillanatban eszhez ter az auto es gyonyoruen megy.

Jelenleg 2 trafonk van,erdekes,hogy egy darabig megy az egyikkel,aztan meghulyul,kicsereljuk a trafot azzal is megy par 100 km-t es ujra elojon a hiba.

Ujra szerelonel,nala jelenleg nem produkalja.

Telen rosszabb volt,akkor alig lehetett vele menni,most,jo idoben nem annyira gaz.csak berangat es ha nem pumpalod a gazt alapjaraton lefullad.

Sok opelos forumban panaszkodnak erre a hibara,mi meg nem olvastunk tuti megoldast.

Az viszont erdekes,hogy nagyobb reszben az 1,4 ek csinaljak,1,6 os kevesebb.1,2 est meg nem olvastunk soha sehol.szerencsere a masik astrank egy 2002 es 1,2 es peldany.majd 300 ezerrel es teszi a dolgat hiszti nelkul😅

2022. jún. 1. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

#3 Hajajj, de jó, hogy ez nem az én autóm...

Ez a példány melegben hülyül meg, főleg ha pályáznak vele. Illetve azt mondja, hogy ha klímázik is akkor 100°C és efeletti hőfokokra is melegszik minden ok nélkül az autó. Nyugodt vezetéssel, 50-70-es tempónál csinálja, de csak ha megy a klíma. Túlmelegszik, pedig nincs neki rúgva.

2022. jún. 1. 16:35

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!