Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Európában miért nincs nagyon...

Európában miért nincs nagyon opció hogy az ember nagyobb motorral is vásárolhasson autót?

Figyelt kérdés

Európai autók tipikusan kicsi és gyege motorral vannak szerelve. Egy ideje már nem lakom Magyarországon de nemrég voltam látogatóban és volt alkalmam egy Suzuki Vitarát vezetni. Gondoltam hogy egy modern auto, ráadásul magyar viszonylatban nem is kis autó, biztos jol megy. Nagy meglepetésemre viszont nagyon lassu volt. Mikor hazajottem és beleültem az itteni automban akkor olyan érzésem volt mintha nagyon erős lenne a Suzuki után pedig ez is csak 1.8-as és mindig is lassunak gondoltam. Viszont itt lenne lehetőségem venni akar 3 ezres motorral is autot ha autovásárlásra kerulne a sor, mert vannak autok 2 ezres ,3 ezres szivomotorral is.

Utana jártam hogy van e a Vitarábol nagyobb motorral de csak 1.6 és 1.4 hibrid van.

Régen gyártottak 2.0 benzines Astrat, Mondeot, Megane-t, tehát aki erős autot akart annak nem feltetlenul kellett BMW-t venni.

Manapság viszont az uj autók kozt 10 millio alatt nincs olyan ami legalabb 2000es benzines lenne. Amik vannak azok a sportosabb modellek es a luxusmarkak, hibridek, amik alapbol dragak. Viszont ha akarnal egy ugy astrat venni akkor csak turbos motorral tudod venni. En nem vagyok a turbos motorok hive és ugy vettem észre a legtobb ember inkabb a szivo motorokban bizik.


2022. júl. 9. 20:31
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Két okból: károsanyag kibocsátási normák, és üzemanyagár.
2022. júl. 9. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Alapban nincs is igény egy középkategóriás autóban a nagy motorra, mert aki ezeket veszi, az biztos nem fog a német autópályán 200-al száguldozni. A magyar kátyús utakon meg szintén nem akarnak száguldozni. Az átlag magyarnak az olcsó fenntarthatóság és a kis fogyasztás számít, így minek vegyen nagy motorral autót, ha utána egy csomót fizet az adóra meg a kötelezőre.

Aki meg meg tudja fizetni újból is a német prémiumot annak meg nem számít, de ők vannak kevesen.

2022. júl. 9. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
45%

"En nem vagyok a turbos motorok hive és ugy vettem észre a legtobb ember inkabb a szivo motorokban bizik."


A 2000-es évek elején talán így volt. De mára már szerencsére sokan felvilágosultak, hogy a turbó nem az ördögtől való és a cseréje se tragédia, amit 250K km után esetleg meg kell ejteni.


Egyébként meg kibocsátási normák. Ezekkel a motorokkal lehet csak teljesíteni.

2022. júl. 9. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Japán Gulyás ***** válasza:
Az emberek nem hengerűrtartalmat vásárolnak, hanem teljesítményt. Ha 100 kW-ot 1000 köbcentiből is ki lehet hozni, akkor azt fogják venni, s nem azt a motort, ami 2500 köbcentiből hozza ezt.
2022. júl. 9. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
A vitara az 120 lovas de alig megy. Ha 1.0 turbo lenne benne 120 loval az sem lenne job
2022. júl. 9. 23:53
 6/8 Japán Gulyás ***** válasza:
Miért, az elődje "ment"? Vagy annak az elődje, vagy annak az elődje? Európában soha nem vettek erős autókat, 2 literes Astrák meg Méganeok is csak dísznek volt anno a szalonokban, a gyakorlatban a kutyának nem kellettek.
2022. júl. 10. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
A vitara elodje nem volt nepszeru. Az uj vitarabol nagyon sokat lattam az utakon es ahogy utana jartam, az egyik legnepszerubb uj auto, mint rengen a Swift volt.
2022. júl. 10. 01:53
 8/8 anonim ***** válasza:

"ráadásul magyar viszonylatban nem is kis autó"

Egy Vitara?! :O Nézd meg a konkrét méreteit, meg fogsz lepődni! A magasságát leszámítva egyáltalán nem egy nagy autó! Rövidebb egy 5 ajtós Astránál, nem is kicsivel. Lehet becsapós a magas doboz forma, de egyáltalán nem nagy autó.

A kérdésre rátérve Európában van olyan, hogy Euro kibocsájtási norma. Újonnan csak olyan autót hozhatsz forgalomba, ami az aktuális limiteken belül tudja a káros anyag kibocsájtást. Egy ideje már a CO2-ra is van limit. (Ennél kicsit bonyolultabb, mert ha magasabb értéket produkál a motor, akkor is forgalomba helyezheted, mert flottaátlagot néznek és ha ezt is meghaladod akkor megszorításokkal még mindig forgalomba hozható, de ebbe most ne menjünk bele!) Miniél kisebb lökettérfogatú egy motor, annál inkább lehet ezeket tartani.

Ezért van az, hogy manapság Európában inkább a 3 hengeres 1.0-1.2 motorokat favorizálják mostanában. Szemben a 4-5 literes V8-as szívókkal.

Személy szerint én valamivel 1,3 tonna alatti tömeg mellett 160 lóerővel és már 1500-as fordulaton rendelkezésre álló 350 Nm nyomatékkal tökéletesen elégedett vagyok, nem érzem lomhának az autómat. Ez sem egy aszfaltszaggató versenyautó, de mindennapi közlekedésre nekem bőven elég. Pedig ez sem egy nagy löketű motor, csak egy modern Euro6-os, turbós. Ilyen paramétereket a 90-es évek szívómotoros korszakában talán egy 2.0-2.5-ös motor ha tudott. Csak épp jóval nagyobb fogyasztással és ebből adódóan jóval nagyobb kibocsájtással. Ilyenkor szokták előrántani azt az érvet, hogy igen, de az jóval egyszerűbb motor volt, olcsóbb javíthatósággal. Ez is igaz, de én erre azt mondom, hogy valamit valamiért! Ha annyira az olcsó javíthatóság számítana mindenek felett, akkor ma is lovaskocsival, vagy legalábbis Zsigulikkal járnánk.

2022. júl. 10. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!