Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A lent leírt tünetek alapján,...

A lent leírt tünetek alapján, mi lehet az autó hibája? 2003 Golf 1.6 BCB

Figyelt kérdés

Előre is kérem azokat, akik "foswagen-ezni" akarnak, azok ne ide kommenteljenek, egyszerűen csak görgessenek tovább, nagyon szépen köszönöm.


Az autót jövő héten adom le márkaszervizbe, eddig többszöri próbálkozással sem tudta megoldani a problémát 2 szerelő sem.


A tünetek:


- üzem meleg állapotban az alapjárat ingadozik 500 és 750 között, még a kasztni is enyhén beráng (ha klímát bekapcsolom, a jelenség nem észlelhető)

- ezt a hibakódot dobja: P0403

- 1000 kilométer alatt átlagosan 2-3 alkalommal piros lámpánál leáll a motor magától

- nagyon ritkán, de tényleg ritkán (20 hidegindításból 1-szer) kicsit nehézkesen akar beindulni


Igazából a tüneteket illetően ezek vannak. Mellékinformáció, hogy az autóban vadi új gyári Pierburg fojtószelep van, tehát ludas az nem lehet, ezt az egyet mindenki megmondta. Az EGR szelepet is rendben találták, tehát nagyjából az is kilőve.



2022. aug. 3. 20:35
 1/6 anonim ***** válasza:
EGR hiba lehet tökéletlen égéstől is, rossz alapjárat is ezt mutatja, lehet csak egy sima trafó, kábel, gyertyahiba is.
2022. aug. 3. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

[link]


Ezeknél lehet simán olyan probléma is szerintem, hogy beleraksz valamilyen alkatrészt, akkor be kell tanítani, hogy másik van benne, különben így rakoncátlankodik. Amúgy ezeket írja lehetséges oknak: Huzalozás, EGR mágnesszelep, ECM

2022. aug. 3. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
90%
Ha jók a gyertyák, gyujtótrafók, és a fojtószelep is, akkor ez valami elektromos hiba lehet a vezérlőáramkörökben, akár az EGR szelep körül. Nem biztos hogy egyszerű lesz megtalálni ha nem tipushiba, de jól teszed ha márkaszervizbe viszed.
2022. aug. 3. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Nézd meg a vákumcsöveket a folytószelep környékén. Nekem akkor csinált pont ilyent, mikor egy vékony, a folytószelepre menő cső nem volt rajta.
2022. aug. 4. 05:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat! :)

Az autó 10 ezer km-el ezelőtt kapott új gyertyákat, bár gondolom azokat nem kell 10 ezrenként cserélni, így talán az kizárható.

Gyújtótrafóra még nem néztem rá, eddig nem is volt cserélve a másfél év és 35 ezer km alatt, ez is igaz, úgyhogy felírom az biztos.

Ami a vákuumcsövet illeti, ránézek, bár csak mondta volna legalább egyik szerelő a 2 közül... Tök rossz, hogy az ember elviszi az autót szerelőhöz, hogy megjavítsák az autóját, de végül nem tudnak segíteni, sőt, kárt okoznak. Nálam ez történt sajnos az EGR hibás kiiktatásával, a márkaszervizben vissza fogják rakni rá a gyári programot jó pénzért.

2022. aug. 4. 07:43
 6/6 anonim ***** válasza:
Gyertyára azt szokták mondani kb. hogy 60ezer km vagy 6 év után kell cserélni. Gyujtótrafóval ha csak másfél éves, nem szabadna gond lenni, persze minőségtől és körülményektől is függ. Egy jó minőségű gyujtótrafó akár 20évig is bírhatja hibamentesen. Mindenesetre létezik ún. gyujtótrafó és gyertya szimulátor, ezzel tesztelhetőek, ill. ellenállásméréssel is a trafó. Pl. gyujtáskimaradás esetén ez egy jó módszer.
2022. aug. 4. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!