Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért csak 13 volt körül...

Miért csak 13 volt körül mozog a töltésem?

Figyelt kérdés

Opel Vectra B


Új akkut, és "új" generátort (bontós, elvileg keveset futott) is kapott, akkut a régi akku kora miatt, generátort pedig azért mert kevésnek találtam a töltőfeszültséget.

Mintha valamivel több lenne átlagosan, de még mindig 13 volt körül mozog az érték. Ha felkapcsolom a fűtést például, és mondjuk a tompított fényszórót, akkor egyből leugrik néhány tizedet, és onnantól pl 12.6-on áll. Mindezt járó motornál, akár alapjáraton, akár 3000-es fordulaton.


Eleve nagyon kevésnek tűnik állóhelyzetben is, de menet közben 3-4 ezres fordulaton se nagyon változik.


Opel kézikönyv "A generátor" részéből idézve: "a szabályzó a fordulatszámtól függetlenül az üzemi feszültséget állandó, kb 14 Volt értéken tartja"


A következő oldalról: "4000/perc fordulatszámon a feszültségnek 14,2-15,2 V között kell lennie. A mért érték azt jelzi, hogy a generátor és a szabályzó működik."



Nagyon örülnék neki hogyha valaki felvilágosítana hogy mégis mi lehet a gond. A gyári kézikönyvtől jobb forrást nem találtam, és az tuti hogy a 12,6 V töltés az nem 14 V.



2022. szept. 25. 00:16
1 2
 11/11 A kérdező kommentje:
Akkor azthiszem a következő az lesz hogy minden vezeték csatlakozást ha jónak tűnik ha nem letakaritok és megcsiszolok.
2022. szept. 25. 18:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!