Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Olaj szabványok, API - ILSAC...

Olaj szabványok, API - ILSAC - ACEA miért más mindenhol ?

Figyelt kérdés

Manapság az olajok keresésénél, nagyon kevés esetben láthatunk ACEA benzines besorolást.

Amivel leginkább találkozok, az az API és a dízel ACEA besorolás. Pl. API SN és ACEA C2

ILSAC besorolást szinte csak a legvékonyabb olajoknál pl. 0w-20-nál láthatunk. Mi ennek az oka ?

Míg az ACEA pontosan meghatároz egy HTHS viszkozitás értéket, addig az API, ILSAC általános követelményeket támaszt csak.

Jó példa, az én autómba 5W-30 és 0W-20 megengedett.

API-ból SL,SM,SN és afölött, ACEA: A3 vagy A5. ILSAC-ból 2-5-ig bármelyik, igaz az már "Európán kívül".

Mivel a Mazdának nincs konkrét gyártói jóváhagyása, ezért mondhatni utána kell nézni minden egyes olajnak.



#olaj #minősítés #szabvágy #ilsac
2022. okt. 12. 09:25
 1/1 anonim ***** válasza:
Az api egyezzen vagy legyen jobb es mehet. Kb minden olajgyartonak van kereső oldala. Szemely szerint shell olajakat hasznalok így beirom a googleba, hogy shell oil finder, ramegyek az oldalra beirom az auto tipusat, kivalasztom a motor tipust es kidobja + ajanlasokat miket hasznalhatok meg.
máj. 2. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!