Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz az,hogy start stopos...

Igaz az,hogy start stopos akkumulátort nem lehet otthon beszerelni?

Figyelt kérdés

Ezt olvastam egy cikkben

"Van viszont még egy rossz hírem a Start-Stoppos akkumulátorral rendelkező autó tulajdonosoknak. Még hozzá az, hogy elfelejthetjük az akku otthon cserélését. A bonyolult töltési rendszernek ugyanis tudnia kell, hogy az autóba milyen paraméterekkel rendelkező akkumulátort szereltünk be. Ez akku cserekor be kell programozni a vezérlő egységbe. Ellenkező esetben az akkumulátort vagy túltölti, vagy alultölti és ezt azt jelenti, hogy mindkét esetben a drágán megvásárolt csereakkumulátor élettartama radikálisan csökkenni fog. Jellemző lesz az, hogy kisebb szervizek nem is igazán fogják tudni ezt a beállítást elvégezni, így tehát marad a márkaszervizbe való látogatás."



2023. febr. 13. 01:47
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
48%
Igaz. Programozni kell őket és professzionális diag szükséges hozzá.
2023. febr. 13. 03:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
54%
Nem csak a start-stopposra igaz ez! Egyik kolléga X5-ös BMW-jében is csak a szervíz tudott akkut cserélni,mert valamit bekellett írni a vezérlőjébe utána.
2023. febr. 13. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
88%
Dehogy kell programozni, ez eleve autóra válogatja. Nagyon soknál simán kicseréled, mint egy normál akksit és kész. A gépkönyv leírja, hogy akksicsere után miket kell beállítanod, ha kell,
2023. febr. 13. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
70%
Ez autó függő. Pl. egy Priusnál nem kell, de BMW-nél kell.
2023. febr. 13. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Nekem egy opel corsa e van
2023. febr. 13. 10:07
 6/12 anonim ***** válasza:
2023. febr. 13. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Modern autóknál már szokás. De típusfüggő.
2023. febr. 13. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Alapvetően nem igaz.


Csak néhány autótípus van ahol a cseréhez programozás kell. Ezek mind felsőkategóriás luxusautók amiből nem túl sok futkározik az utakon. A Start-Stop rendszer már régen nem mágia, alap autókba is pakolják a károsanyag kibocsátás korlátozása miatt. A SS autók döntő többsége esetén az akkucsere pontosan ugyanúgy elvégezhető mint bármelyik másik autónál. Itt egy tipp: amióta a generátor alaptartozék az autókban, semelyik nem tudja milyen akkut raknak bele. A legtöbb autóba még manapság is van legalább eggyel nagyobb akkunak hely, ha nem kettővel és meglepő módon ezek az autók mindig be tudták állítani a töltést maguktól eddig is. Az a néhány kivétel amelyik nem, az gyakorlatilag megfelel annak a néhány kivételnek amelyik SS esetén sem tudja.


Emellett a SS akkumulátorokból nincs annyi fajta mint a hagyományosakból. Gyakorlatilag szigorú kategóriák vannak mivel ez egy elég újonnan szabványosított dolog. Az egyetlen hiba amit elkövethetsz ha nem SS akksit teszel a kocsidba vagy nem azt a típust a kettő közül amelyik belevaló.


Mielőtt jön a duzzogás, hogy dehát én kicseréltem és hibaüzenet nőtt a képernyőre meg minden. Igen, ez egy sajnálatos dolog ami része annak az "ösztönzésnek", hogy szervízbe vigyük a kocsit a legkisebb dologgal is. A fedélzeti számítógép dobhat egy hibaüzenetet a csere után, akkor is ha műszerrel kimérve hibátlan a töltés. Ezt gyakran csak márkaszervízben tudják eltüntetni. Ezért ajánlatos áram alatt cserélni az akkumulátorokat (egy kisebb akksival fentartani a feszültséget a csere idejére). Ez a hibajelenség ami RITKÁN járhat együtt rossz töltéssel is viszont nem a SS rendszer miatt van hanem a fedélzeti számítógép miatt. Ilyen probléma létezett a SS rendszer előtt is, normál akukkal és számítógépes kocsikkal.


Tehát végezetül ha otthon cserélnél akkut akkor jó alaposan nézd meg, hogy melyik fajta akku van benne. Vagy egy "AGM" vagy pedig egy "EFB/AFB" jelölésűt kellene találnod benne. Ha nem értesz hozzá akkor mérd le a méretet, nézd meg az AH és az A(EN) jelöléseket rajta. Mint mondtam kevés típus van ezekből és az AH szokott inkább mérvadó lenni. Pl kisebb SS autókban általában vagy egy EFB 60AH 600A van vagy egy AGM 60AH 680A (a gyári A lehet kisebb, az AHt még nem láttam kisebbnek soha). Ezek mind 242x175,190mm méretűek. Fordokban vigyázni kell mert a méretezés ott nagyon nem mindegy és oda vannak speckó méretek is.

2023. febr. 13. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

8/


Mivel nem rég vettem az autó elsőnek fingom se volt róla ,hogy speckó akkumulátor kell bele,aztán megnéztem az aksit és mivel gondolom a tulaj nem akart sokat költeni sima akkumulátort rakott bele,bár szakértők szerint kárt nem okozhat max az aksi döglik meg hamarabb.A könyvét ától cettig átnéztem de konkrét akkumulátor adatokat nem találtam benne,lehet agm akkumulátor volt benne bár utána olvastam és ugye két féle van az efb és az agm de azt mondták efb-t is nyugodtan bele lehet rakni mert kis autóktól a nagyig elég jó szokott lenni az agm meg a nagyon komoly start stop rendszeresekhez van igazán,bár kérdés mi a komoly nekem a corsa kulcsos nem kártyás és gombos,hogy csak azzal indítható lenne ez csak ilyen rásegítő rendszer,hogy leállítaná a motort ha megállok és nem csak ezzel lehet indítani mert amúgy kulccsal lehet indítani az autót.

Szóval néztem most egy aksit jó árban és ez lehetséges,hogy jó lenne bele


Monbat EFB 12V 65 Ah JAPÁN jobb + start & stop rendszerű autó akkumulátor


A MONBAT EFB előnyei:


- Gyári akkumulátorral megegyező minőség és termékjellemzők

- Egyszerűbb Start/Stop rendszerrel szerelt autókhoz fejlesztve

- Négyszer jobb ciklikus stabilitás a hagyományos akkumulátorokhoz képest

- Kiváló töltésfogadás a karbon technológiával ellátott adalékanyagnak köszönhetően

- Magas fokú megbízhatóság rövid távokkal és sűrű megállásokkal tarkított városi közlekedés esetén is

- Beépített töltöttség jelző- varázsszem

- Környezetbarát termék (99%-ban újrahasznosítható)

Ajánlott:

- Egyszerűbb Start/Stop rendszerrel ellátott Micro-Hybrid autókhoz

- Széles termékkínálat európai és ázsiai autókhoz

- Ideális hagyományos hajtáslánccal ellátott, Start/Stop rendszer nélküli járművekhez is, amelyeket gyakori, rövid utazásokra használnak


És csere alatt,hogy kössek rá plusz áramot az autóra?

2023. febr. 14. 00:17
 10/12 A kérdező kommentje:

8/


Akkor ez most kicsit parasztvakítás,hogy a leendő ügyfélé ki ne merje cserélni a start stop akkumulátort otthon inkább vigye szervizbe a pénzt?

[link]

mert itt olyanokat írnak ez meg az tilthat ,ez meg az elromolhat.Bár én kétlem,hogy a jelenlegi autómban lévőt egy szerviz rakta volna bele,ellenőrzésen azt mondták sok hibakód van a rendszerben de az alacsony töltöttség generálhatta őket,viszont ha az aksit nem szerviz rakta az autóba akkor cáfolom a meghibásodást mert most a start stopon kívül szinte minden működik az autóban a start stop is csak azért nem működik mert xy energia alatt nem kapcsol be.

2023. febr. 14. 01:21
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!