Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Punto (2-es punto)...

Fiat Punto (2-es punto) üzemanyagszivattyú primer áramkör hiba, P0230 hibakód, mi és hol lehet a gond?

Figyelt kérdés

Akkumulátor negatív pólusáról van elvezetve egy vezeték az üzemanyagszivattyú relé egy lába mellé és úgy van beletéve az biztosítéktáblázatba. Az autó így tökéletesen működik már egy éve, de engem zavar, hogy világít emiatt a check engine.

Mivel tudom orvosolni a hibát?

Elsősorban kicseréltem a relét, hátha, vezetéket meg kihúztam onnan ami hivatalosan az nem kellene oda, de ez sajnos nem segített rajta, az autó nem indul csak teker.



2023. febr. 24. 11:07
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Feltételezem szakadás van a vezetékben és így egyszerűbb volt megoldani, mint megtalálni a szakadás helyét és .egforrasztani, vagy újrahúzni a kábelköteget.


Ezáltal a megoldás is nyilvánvaló.

2023. febr. 24. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

És hol foglalkoznak ilyenekkel?

Voltam egy villamosságinál de ott azt mondták nem tudnak ebben segíteni.

2023. febr. 24. 11:32
 3/15 A kérdező kommentje:
De én még mindig akkor sem értem, hogy miért kell oda közvetlen a relé lába mellé egy vezeték… most így arra gondolok per pillanat, hogy a biztosítéktáblázat nem jó, relének a lába ahova megy bele, abba a lyukba, az a része esetleg sérült vagy valami. Vagy ez hülyeség lenne?
2023. febr. 24. 12:30
 4/15 krwkco ***** válasza:

Jó lenne szerezned egy kapcsolási rajzot az autódról.

Én csak a saját autóm (Ford Fiesta 2002) kapcsolási rajzából tudok kiindulni.

Ebben az üzemanyagszivattyú reléjéhez a + egy biztosítékon és a gyujtáskapcsolón keresztül jön. A vezérlőegység a - ágat adja rá. Ha a tiedben is ez a helyzet, akkor vagy vezetékszakadás van valahol a vezérlőegység és a relé primér lába között vagy a vezérlőegységen belül van a hiba. Az utóbbi megmagyarázná, hogy miért kötötték gyujtás esetén állandó működésűre az üzemanyagszivattyút.

És ez azért is baj, mert ha világít a check engine, akkor hivatalosan nem mehet át az autó a vizsgán.

2023. febr. 24. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:
Nem lehetséges, hogy a crash kapcsoló (borulás kapcsoló) vagy akármi is a neve, az kapcsolódott be?
2023. márc. 16. 18:12
 6/15 krwkco ***** válasza:

Nekem a Ford Fiestán a boruláskapcsoló így van bekötve:

- a relé nagyáramú lába - boruláskapcsoló - szivattyú - föld. Vagyis ha a boruláskapcsoló lenne nyitva az enyémen, akkor a relére adott föld nem segítene.

Ha jól sejtem, nálad a relé kisáramú részére van vezetve az akksi negatívja.

És inkább az volna a logikus, hogy a boruláskapcsoló a nagyáramú kört szakítja meg. De ha megtalálod a boruláskapcsolót, akkor azon látszik, hogy kiugrott. Úgy, ahogy a használati uatsításban le van írva.

2023. márc. 16. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Uhh, most hogy mondod… van egy olyan érzésem, hogy itt lesz a hiba. De majd csak holnap délelőtt tudom megnézni.
2023. márc. 16. 22:36
 8/15 anonim ***** válasza:

" Az autó így tökéletesen működik már egy éve,"

" az autó nem indul csak teker."

Na most akkor mi az igazság?

2023. márc. 17. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 krwkco ***** válasza:

„Az igazság odaát van”

Mulder és Scully.

Jelenlegi megbütykölt állapotában működik. Ha leveszi az utólag felrakott áthidaló drótot, akkor csak teker.

2023. márc. 17. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Utolsó, úgy ahogy mondod. “Dróton” van a hangsúly. Azzal működik ami hivatalosan nem kellene oda, anélkül nem indul, csak teker mivel nem kap üzemanyagot.
2023. márc. 17. 10:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!