Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van sokakban ellenérzés...

Miért van sokakban ellenérzés a villanyautókkal szemben?

Figyelt kérdés
Sokan ugye nem is használnak ilyesmit - mondjuk én sem, nem is téríteni akarok vagy ilyesmi - de mégis rengetegen állnak hozzájuk negatívan. Ha nem lenne más választás akkor megérteném a dolgot, hogy nem megfelelő nekik de rá vannak kényszerítve, így viszont hogy lehet választani, hogy ki milyen autót vesz, mégis sokaknak miért fájnak a villanyautók? Nem férnek el a forgalomban?
2023. jún. 24. 05:32
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
24%

Engem alapvetően nem érdekel, hogy mivel megy, mennyire környezetbarát vagy mennyire nem.

De.. az elmúlt pár hónapban minimum 3 csomagterét láttam viszonylag közelebbről, szerencsére minden nagyobb probléma nélkül. Egyszerűen baleset veszélyesnek gondolom, mert túl csendes, ráadásul sok sofőr figyelmetlen is.

Főleg parkoló autók elindulására gondolok, bár 1-2 nehezen belátható kereszteződésben is tud problémás lenni.


Persze fontos a körültekintés stb.. de ne kelljen már minden parkoló auto szélvédőjén bekukucskálni, hogy ül e bent valaki.

2023. jún. 24. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
59%

Amíg nem foglalkozol semmivel, ami a világban történik, csak éled bezárkózva a kis életedet semmivel sem törődve, addig természetesen jogos a felvetés, hogy "elférnek a forgalomban".


A probléma akkor van, ha nem csukott szemmel és befogott fülekkel éled az életed.


Első és számomra legnagyobb probléma az, hogy MIÉRT léteznek. Azért, mert még mindig ott tartunk, a világot irányítók még mindig minket, kis hétköznapi senkiket hibáztatnak a globális felmelegedésért. Igaz, hogy a nagy gyárak percenként több tonna füstöt eregetnek a levegőbe, meg igaz, hogy a világ vezetői magángépekkel érkeznek a klímaváltozásról szóló megbeszélésekre (meg amúgy mindenhova), de nem, nem ez a baj, hanem én, Senki Árpád. Én vagyok a hibás, meg te, és nekünk kell megmenteni a világot, nekünk kell változtatni. És az orrunk alá tolják az elektromos autót, hogy "tessék, játsszatok ezzel hülyegyerekek, de ne felejtsétek, ha nem ilyet vesztek, akkor utolsó szarházi g*cik vagytok és ti ölitek meg az emberiséget".


Mindez még csak-csak elfogadható is lenne, ha legalább tényleg segítene abban, amiben a marketing szerint segít. A fentebb leírt problémától eltekintve lehetnek olyan környezettudatos emberek, akik azt mondják, hogy bár nyilván nem mi, kisemberek vagyunk felelősek a környezetszennyezésért, mégis tudunk segíteni legalább egy picikét. Csak hát tudjuk nagyon jól, hogy ez nem igaz, mert az elektromos autók a nap végén legalább annyira árt a környezetnek, mint egy belsőégésű motoros autó.


Szóval miért is létezik akkor az elektromos autó? Én erre mindig a plazma TV-t hozom fel példának. Az 1990-es évekre a katódsugárcsöves TV-k már annyira kiforrottak voltak, hogy képtelenek voltak bármi extra újítást kitalálni, ami miatt újat vennének az emberek. Ráadásul soha nem is mentek tönkre. Az új TV-k eladása lelassult, ami rossz a biznisznek. Mit csináltak hát a gyártók? Gyorsan összeültek és elővettek egy amúgy elég régi technológiát, a plazma kijelzőt, ami eddig el volt dugva egy sarokban a fiók mélyébe, mert egy baromi nagy szar volt, de most mégis mi lenne, ha leporolnák az egészet, TV-ket gyártanának belőle, azt hirdetve, hogy ez a jövő és mennyivel királyabb a réginél, ezért a paraszt majd venni akar és újra beindul az új TV-k eladása. És pontosan ezt is tették. A baj csak az volt, hogy a plazma TV egy borzalmas találmány volt. Élettartama rövid, háromszor annyi áramot eszik, a képe bizonyos körülmények között volt jó, ha a te szobádban pont mások voltak a körülmények, akkor bocs, vettél félmillió forintért egy modern TV-t ami szarabb mint a 30 éves. Ésatöbbi.


Na, ez az elektromos autózás is. Mindenki tudja (kivéve a Handrás-kaliberű agymosott vaksi marhák), hogy az elektromos autózás semmit nem old meg. Eleve nem jobb abban, amiben azt mondják, hogy jobb, cserébe viszont k*rva drága és ezért a pénzért nem kapsz SEMMIT.


Miért ellenzem őket? Nem azért, mert ne férnének el a forgalomban, hanem azért, amit a puszta létezésük képvisel: egy megbukott társadalmat, egy disztópikus világot.

2023. jún. 24. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 anonim ***** válasza:
56%

Ácsi, 2-es. A villanyautózás igenis jó válasz egy problémára: a lokális károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a városias térségek levegőminőségének javítására. Nem az egyedüli üdvözítő válasz, de része a megoldásnak a mobilitási igények csökkentése és a közösségi közlekedés fejlesztése mellett. És ne feledjük a villanymotorok határozottan jobb hatásfokát sem!


Természetesen ezzel nem vonom kétségbe azt, hogy magasabb rendű profitcélok mozgathatják a folyamatot és pont a teljes termèk-életciklusra vetített környezetszennyezés miatt magam sem álltam még át, de ismétlem: igenis van társadalmi haszna. És ára is.

2023. jún. 24. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
57%

Egyetlen egy oka van: Hogy a villamyautók drágák, ezek az emberek pedig a társadalom alsó rétegéhez tartoznak így tudják, hogy soha életükben nem engedhetnek majd meg maguknak egy villanyautót. Ezt úgy príbálják leplezni, hogy azt állítják, nekik nem is kell villanyautó, mert az rossz, káros, veszélyes, és ők ezt bizony tudják a sok birka mérnökkel, orvossal, informatikussal szemben, akik meg vesznek is maguknak ilyet. Nézd csak meg a #2-es válaszolót.

Ha engem kérdezel: igazán szánalmasak ezek az emberek.

2023. jún. 24. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 A kérdező kommentje:

Második, jó hogy hosszan kifejtetted, de igazából számodra, személyesen mit ártanak? Első érvét megértem, és látom is benne a logikát.


A környezetvédelem olyan dolog, hogy ezzel jönni mert a gyárak meg stb ott vannak, mintha azért nem dobnád el a fél méterre lévő kukába a használt zsebkendődet, hanem fogod ledobod a földre, mert hát a település szélén úgy is van egy szeméttelep, addig mit számít.


Na meg a TV-s dolog is, bár abba a részébe nem akarok belemenni, hogy a képminőség stb, de ha igazán azt a gondolatmenetet akarjuk követni, akkor igazából a TV is teljesen felesleges, hisz az azonnali információátadásra a rádió is tökéletes eszköz volt már, a közlekedés tekintetében meg ott voltak a lovaskocsik. Helyileg azokkal is tökéletesen megoldották a közlekedést és a szállítást, lényegében károsanyag kibocsátástól mentesen.

2023. jún. 24. 06:41
 6/30 anonim ***** válasza:
62%

Nekem az a bajom, hogy ez egy illúzió. Helyileg, ahol autózol vele, tényleg kevesebbet árt, mint a benzines/dízeles autók, viszont az így megspórolt ártalmat átteszi máshová. Ugye azt az elektromos energiát meg is kell termelni, bár ezt például ki lehet azzal cselezni, hogy napelemes töltőállomást építtetsz magadnak a kertedbe.

De ennél nagyobb gond az akkumulátor, ugye a magyarországi akkumulátorgyárak ártalmaival van tele a média jónéhány hete.

Állítólag - bár ebbe még nem olvastam bele magam nagyon - összességében kevésbé ártalmas az elektromos autó, de közel sem annyira a különbség, mint amennyire az emberek érzik. Szóval az átlagos felhasználó azzal az érzéssel száll be az elektromos autóba, hogy ő aztán mennyire környezettudatos, így még olyan távokra is előveszi az autót, amikre a benzinest inkább a garázsban hagyta volna.

2023. jún. 24. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim ***** válasza:
80%

Én legnagyobb gondot abban látom, hogy a töltés még mindig egy nagy probléma. Egyrészt azt az áramot meg kell termelni, és ha valakinek nincs otthon napeleme, akkor ezt kénytelen a hálózatból megoldani, és ez nem mindig környezetkímélő mószerrel kelül előálításra. Meglehet tapsolni a német klímavédőket, akik leállították az atomerőműveket, cserébe meg szénerőművekkel füstölnek, havi 100 ezer tonna szenet elégetve.

Másik gond, hogy hol töltünk? Megy a balhé az emeletesek ablakán kilógatott hosszabítókkal, meg eljutunk arra a pontra, hogy annyi elektromos autó lesz az utakon, hogy nem lesznek majd szabad töltők se. Nem az lesz, hogy egy hosszú út alatt, beiktatunk egy kajálást, hanem órákat kell majd sorbanállni. De akár a napi használathoz szükséges töltés is probláma lesz.

Harmadik dolog meg, amire persze mi nem tudjuk, hogy valós adat-e, hogy állítólag az elektromos autó előállítása közben több károsanyag keletkezik, mint egy benzines vagy dizel esetén, és persze ha szénerőmű áramával töltjük, akkor "zöld" sem lesz soha, meg aki csak szolgáltató töltőrjéről tudja tölteni, annak valószínűleg nem is olcsóbb az autózás.

2023. jún. 24. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
80%

Ellenszenvet több okból is kivalthat a villanyautózas szerintem.


Új vs regi/hagyományos. 15 ev + a magyar gepjarmüpark atlageletkora ugyebár. Ha mostanában olvastatok autos tartalmakat, bele lehetett futni egy cikkbe, hogy ciki-e 1.4 mkI octaviaval jarni. Arckönyvön jól meg is kommentelte 1000 ember, hogy nem az, szeretik imadják.Aha, biztos be nem ülne senki egy 2023-as octaviaba inkabb...


Mindehez kb brutto 550k az atlagfizetes sacc/kb. Egy atlagos ketkeresős csalat minden penze igy 7 milla évente. Ebből nem lehet apunak villanytank anyunak villany holdkomp. Szóval a nagytöbbsegnek nem fér bele, es ertetlenül áll az előtz, hogy a masiknak hogy ferhet bele. -emberi termeszet...


Parkolas/töltés. Ugyan már sok helyen mindkettőnek az ajandekba adásat beszüntették, de azert egy kicsit ez olyan volt, mintha a "gazdagok" még kivaltsagokat kaptak volna. Nem is beszélbe a tömött parkolókról, ahol töltőfej-zölt festés kombóval dedikált helyek varják a villanyosokat. Pistabá az ezres swiftjével világát nemtudva eközben rója a köröket hely utan kutatva. Es amugyis, ki jár mar tankolni supermarket parkolóba?


Ehez hozzátesszük a buszsávban haladas engedményét, ami szuper, épp csak a leg környezetkímelőbb resztvevője a forgalomnak suhanhat hangtalanul, amíg a babyfókagyilkosok araszolnak.


A 3 tonnas villany SUV-ket meg hagyjuk is 260-as gumikkal pl.


Szóval nem vagyunk jóleti tarsadalom sajnos, ezért meg egy új autó is csipheti a többseg szemet, nemhogy egy villanyos, amivel szemben a mezei halandó meg ha az egy Leaf/Zoe is, mar nem egyenrangú szereplő a közlekedésben.

2023. jún. 24. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
100%

"Ehez hozzátesszük a buszsávban haladas engedményét"

Ami egy mítosz és sosem létezett.

2023. jún. 24. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 anonim ***** válasza:
69%

"Ehez hozzátesszük a buszsávban haladas engedményét, ami szuper, épp csak a legkörnyezetkímelőbb resztvevője a forgalomnak suhanhat hangtalanul, amíg a babyfókagyilkosok araszolnak."


Ez egy kamu hír, mert jelenleg még ők se mehetnek legálisan a bussávban.

[link]

2023. jún. 24. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!