Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha régebbi Volvót vennék...

Ha régebbi Volvót vennék (S60, S80, V70), számolni kell azzal, hogy -mivel ritka autó- nem fogok hozzá alkatrészt kapni vagy csak nagyon drágán?

Figyelt kérdés
Audiból vagy BMW-ből pl. 3x annyi van fent a hahu-n, mint Volvóból.

2023. szept. 12. 17:52
 1/10 anonim ***** válasza:
Igen, ezzel lehet szamolni. Foleg ha 5 hengeres motorral veszed. A 2.0 dizel pl. HDi motor, annyi van belole a bontokban es a piacon mint egen a csillag. A D5 vagy a 2.4i, 2.5T mar mas, azok ritkak. A 2.3-mas 5 hengeres es a 2.9-es 6 hengeres pedig meg ritkabb. A 4.4 V8-rol meg ne is beszeljunk, osszesen lehet kb. 50 ilyen auto az orszagban.
2023. szept. 12. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

D5-ös kéne. A kiszemelt típusokat D5-el vagy 2.5 TDI-vel gyártották.


Lehet, hogy érdemesebb lenne akkor inkább egy Audit venni? A6-ost 1.9 TDI-vel

2023. szept. 12. 23:49
 3/10 anonim ***** válasza:
Nalam sosem lenne alternativa egy 1.9 A6. Mas dimenzio a ket motor, meg egyebkent az auto is, de az mar tenyleg szubjektiv.
2023. szept. 13. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Az 1.9-es lehet, hogy kicsi ahhoz a nagy kasztnihoz.

A6 2.5 TDI-vel? Arról viszont sok rosszat hallani, hogy nem megbízható.


Engem egy A6, E osztály, S80 kaliberű autó érdekelne.

2023. szept. 13. 18:26
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Az A6 2.5 TDI-ről Vályi Pista megfogalmazott egy szösszenetet, kicsit terjengősre véve meg telipakolva offtopiccal. Keress rá. Röviden, ha tetszik akkor vegyed. Én nem is azért nem venném a 2.5V6-ot mert nem megbízható, hanem mert nem jó szerelni. Egy 5 hengeres Volvo motor nagyon könnyen szerelhető, van hely a motortérben, keresztben van, meg a motor nincs rátolva a tűzfalra biztonságtechnikai okokból.

Ha a 3 autó közül választanom kellene, annak ellenére amit az előbb írtam az S80 D5 ha lehet kézi váltóval, nem tudom S80-ba rakták-e egyáltalán kézivel ezt a motort. De egyébként az automaták sem rosszak, japán váltókat használt akkoriban a Volvo.

Az Audinak a futóműve nagyon drága mulatság, ha elkezd kopogni lehet hogy oldalanként annyiba fáj mint a Volvon egy komplett futómű felújítás. Öreg, nehéz autónál ezeken az utakon biztos hogy várható futómű probléma, főleg hogy valószínűleg már mind teli van bizonytalan minőségű utángyártott elemekkel.

Az E osztályt pedig azért kerülném mert kevésbé jó a korrózióvédelme mint az Audinak vagy a Volvonak. A váltó meg egy vagyon ha hozzá kell nyúlni.

2023. szept. 13. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Akkor lehet mégiscsak érdemesebb a Volvónál maradni. A Merci rohad, Audinak rossz a futóműve.. Volvóról nem tudok, hogy lenne ilyen "gyenge pontja".


Volvót 2.5-ös dízel motorral jó választás lehet? Ez még a régebbi, D5 előtti Audi motor, nem a V6-os, hanem a korábbi, soros öthengeres.

Találtam egy S80-at, de abban még ez a motor van, 2002 előttieket még ezzel gyártották.

Vagy inkább D5?

2023. szept. 14. 19:54
 7/10 anonim ***** válasza:

Az 5 hengeres dízelből az Audi és a Volvo D5 is nagyon jó motor.

Nem feltétlenül rossz az Audi futómű, de amíg nálad lesz biztos hogy hozzá kell nyúlni (a Volvohoz is), és nem mindegy ez mennyibe kerül.

2023. szept. 14. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:
Előzővel egyetértek, mindkettő jó motor. Kb. 2000-2001-ig a V70 és S80-ban is Audi soros 5 hengeres TDI-k vannak, nincs velük probléma, nagyon nagy a futás teljesítménye mindkét motornak. S60 sorozat már a D5-ös motorral indult. Ha D5-öst veszel inkább a 163 lovasat és csakis automata váltóval. A 185 lovasnál a fojtószelepsor szokott gond lenni, a korábbi motorban nincs ilyen. Plusz a manuális váltónál szinte biztosan kell a kettőstömegű lendkereket egy idő után cserélni (elég korán). 2001-2002-es környéki autóknál előszokott jönni az óracsoport hiba, mivel nagyjából 2000-től ólommentes forrasztóanyagot lehet használni, emiatt előfordulhat, hogy azt javítatni kell, de nem vészes, vannak rászakosodott műhelyek. Egy 163LE D5-ös S60 4-5 liter üzemanyaggal elmegy. Amúgy az S60 belül elég kicsi, csomagtartóba nagyon sok mindent egybe nem lehet betenni, ebből a szempontból a V70 egészen más kategória :-). S60-ban és S80-ban elég sok futómű alkatrész megegyezik, ami az S60-ban szinte örök életű, de az S80-ban folyton cserélni kell a nagyobb súly miatt. Alkatrészellátástól nem kell félni. Tele van az ország 2000-től behozott S80, S60 és V70-esekkel. Van olcsón sok bontott alkatrész. Gyári új alkatrész sem drágább emiatt, szervizekben szokott lenni klasszik kedvezmény (fél áron adják az alkatrészt, amit a munkadíjon hoznak be :)) Olyan van, hogy egy-egy nem saját motorral szerelt autónál 10 év után nem ad a gyártó már alkatrészt, pl. én a 97-es TDI-m hez nincs kipufogóvég, de van olyan 60-70-es években legyártott Volvo, amihez a mai napig az összes gyári alkatrész beszerezhető. Egyébként, ha kinézted az autót és beviszed szakszervízbe forintra pontosan megmondják mit kell rajta kicserélni és mennyibe fog kerülni, azt is, ha nem lenne hozzá alkatrész. Amúgy 20 év már elég sok, megkíméltet elég nehéz kifogni. Ezeket már az első 5 évben is hajtották rendesen.
2023. szept. 16. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Köszi az infót.

És az S80-as mennyivel jobb, mint egy S60? Alkatrészek is drágábbak hozzá?

2023. szept. 17. 19:02
 10/10 anonim válasza:

s80 nem jobb, csak nagyobb. s60 családi autónak nekem már kicsi lenne. Az alkatrészek ára és munkadíj ugyanaz, csak, mint írtam s80-ban többször kell cserélni. S80-asban van nagy benzines T6-os motor is, az problémás és drága a javítás is.

A szervízköltség nem attól függ, hogy s60 vagy s80 hanem, hogy az adott autó milyen motorral van szerelve, esetleg awd vagy sem, adaptív a futómű, ilyesmi. Az R szériánál drágábbak a futómű alkatrészek, mivel egyediek, a kombinál drága a hátsó lengéscsillapító, mivel szintszabályzós, stb. Szerintem hosszabb távon a legolcsóbb fenntartani egy 163le d5 -ös s60-ast a kettő közül, feltéve, ha egyben van!

2023. szept. 24. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!