Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ford Focus mk2 vagy Opel Astra H?

Ford Focus mk2 vagy Opel Astra H?

Figyelt kérdés

Csak benzines, rövidebb távú utakra, városban-vidéken, évi 1-2 autópálya.

Melyik jobb autó? Fogyasztás, tartósság, alkatrész-ellátottság, szervizigény. Melyiket olcsóbb fenntartani? Melyik motorokból érdemes válogatni?

Az autóra van 1,5 M forintom. A nagyszervízre, papírozásra megvan külön pénz.


2023. okt. 27. 10:25
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
76%

Motorikusan a Ford talán egy hangyaf*sznyival jobb, de ebben a korban már ez nem sokat számít, mindkettő lehet jó is, sz*r is.


Futóműve a Fordnak sokkal jobb, de drágább is, ha hozzá kell nyúlni.

2023. okt. 27. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
60%

Meg se tudom számolni, hány ilyen kérdés volt már itt az oldalon erre a két típusra vonatkozóan.

Nagyjából egál a két technika. Sokkal többet számít, hogy milyen állapotút és előéletűt találsz, hiszen nem fiatal autók ezek már.

A futóműhöz: a H Astra IDS+ adaptív futóműve minden, csak nem rossz! Igen, a piacon kapható autók 99%-a nem ezzel van szerelve, mert újonnan is vaskosan feláras volt. Na meg ha cserélni kell benne valamit, az nem két fillér. Sajnos ára van a stabilitásnak. Pedig úgy fordul vele az autó, minta sínen húznák. A típus megjelenésekor ez a technika nagy szó volt, csak kategóriákkal feljebb pozicionált, prémium autókban alkalmazták addig.

2023. okt. 27. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Valami más...
2023. okt. 27. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
56%
1-es miben jobb a Ford a futóműve? 2-es! Röviden mit jelent az adaptív futómű?
2023. okt. 27. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
46%
#4 hátsó felfüggesztés fejlettebb megoldás a Fordnál, Opel esetén egy egyszerű tengelyre van feltéve a két kerék, a Focus esetén külön rugózik a két oldal. Adaptív futómű ilyen korban csak nyűg, irreálisan drága javítani, fölösleges drágító dolog.
2023. okt. 27. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
0%
Amiből jobb állapotút találsz. Ford 1.6 101 lóerős motorja korrekt darab, megkockáztatom hogy jobb mint a másik típus motorjai, Focus-ban az erősebbekkel több a probléma, az 1.4 meg autópályán gyengusz, de amúgy költségeket nézve utóbbi is vállalható. Opel esetén talán az 1.8-at ajánlanám, de 1.6 sem elvetendő. Az emlegetett Focus hátsó futómű drága tétel tud lenni, ebben a korban jellemzően igényli már a felújítást. Utóbbi miatt azt mondom, könnyebb jobb vételt csinálni Opelt keresve.
2023. okt. 27. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
0%

Motorból Focusnál az 1.6 és a 2.0 benzin. Az Opelnél meg inkább úgy mondanám, hogy legalább az 1.6 benzin, az 1.4 egyszerűen kevés. A Focus csatolt lengőkaros futóműje is zsebbenyúlós ha nem magadnak csinálod.

Én azt venném a kettő közül amelyikből jobb állapotút találok, illetve amelyik külsőre jobban tetszik. Én Focust vennék, bár az Astra jobban tetszik.

2023. okt. 27. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
59%
#4 Focus alatt multilink, Astra alatt sima híd. Utóbbi kevesebb hibalehetőség és így olcsóbb fenntartás, de stabilitásban és kényelemben nem fogható egy csatolt lengőkaros megoldáshoz. Azt már az egyes Fókában is használta a Ford és olyan jól sikerült, hogy több márka meg is vásárolta tőlük (Mazda, Volvo), amelyik meg nem, az meg lemásolta. Kategóriája abszolút legjobb futóműve, persze fenntartani nem olcsó, ha elszállnak a szilentek, akkor 3-400 ezerrel lehet számolni.
2023. okt. 27. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
39%
Nekem se hastram se focusom nincs, de merevhidas az autóm hátul(scott russel csuklóval) és semmiben vettem észre a hátrányát. Egyszer kellett lengés csillapítót és toronycsapágyakat cserélni és ennyi.
2023. okt. 27. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
71%

#4!

2-es vagyok. Az autóban vannak vízszintes és függőleges gyorsulás érzékelők. A gátlók csillapítása meg elektronikusan szabályozható. Azaz a rendszer (vagy te: sport gomb) tudja állítani a csillapítás mértékét. Akár függetlenül mind a négy felfüggesztését.

Ezzel egyrészt mindig az útviszonyoknak megfelelően állítja a csillapítást. Másrészt ha nagy sebességgel mész be egy kanyarba, nem fog "bedőlni" a kaszni, mert a terhelt oldalt bekeményíti. Vagy gyorsításkor, intenzív fékezéskos sem bólint az autó.

Szerintem jó dolog, iszonyat stabil vele az autó, mintha az útra lenne ragasztva. Sokkal újabb modernebb autóval nem tudtam még úgy befordulni, mint az IDS+-os H Astrával. Vannak fent Nürburgringes videók, szerintem nagyon látványos.

Igen, az elektronikus vezérlésű (CCD) gátló valóban nem két fillér ha cserélni kell. Jóval drágább, mint egy sima teleszkóp. Ez a hátránya. De ez más, újabb, komolyabb autókban sem két fillér. És amúgy vannak cégek, akik felújítással foglalkoznak. Tehát nem kell feltétlenül a kukába dobni 200.000 km-enként.

2023. okt. 27. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!