Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a lényege a henger fúrásána...

Mi a lényege a henger fúrásának?Egy Simson S51 esetében mennyi lenne a plusz teljesítmény?

Figyelt kérdés

2023. nov. 4. 16:37
 1/8 anonim ***** válasza:

Kicsit részletezd.


Ha mondjuk 60 köbcentire furatod fel és ugye ezen a folyamaton kívül marad gyári minden, az nagyon minimális különbség lesz, alig észrevehető. Ha mondjuk készíttetsz hozzá egy rezót is, akkor már valamelyest pörgősebb lehet a gépezet, de továbbra sem kell tőle csodát várni.


Vannak mindenféle tuning hengerek, több felömlő, más váltó, lánckerék méretek anyám kínja, nagyon bele lehet menni a tuningolásba, de egy átlagos 125cm3 motor teljesítményét sem fogod tudni elérni hacsak nem mész el nagyon-nagyon extrém irányba, de annak értelme nincs, ma már főleg, hogy egy gyári Simson már pénzt ér, illetve egy Simson nem arra lett tervezve hogy nagy teljesítményt adjon le.


Nekem volt 70/4-es igényesen megépített Simsonom még 2010 körül 17-19 éves koromban, MZ fronttal tárcsafékkel, rá tervezett kipufogóval, 5-ös váltóval, akkor menő volt de fillérekért tudtam hozzá mindent megszerezni, magunk csináltuk haverokkal a Szimóinkat (a blokkot nekem mondjuk pont egy helyi mester csinálta, aki azóta már sajnos elhunyt), élveztük a szabadságot mert még az autó vagy a nagyobb motor nem játszott egyikünknek sem. Mindig minden bajuk volt, tuningolva hatványozottan. Ritka volt hogy négyünkből mind a négynek működik annyira a motorja hogy el merjünk menni nagyobb túrára. Komolyabb pénzt kiadni rá szerintem nem éri meg.

2023. nov. 4. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
73%
Fúrás alatt kérdés mit értünk, én a felújításra gondolok. Amikor elkopott a motor, és felújításra szorul, része a fúrás is, minimálisan nagyobb átmérő, új dugattyú és gyűrűk, csapágyak... Aztán következő néhány tízezer km-re jó.
2023. nov. 4. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Javítófúrás esetén kb semmi. Felfúrásnál meg a határ a csillagos ég.
nov. 5. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Ezek az "átalakítások" mennyire legálisak,vagy nem lehet eszre venni?
nov. 5. 10:25
 5/8 anonim ***** válasza:

Javítófúrással nem lesz bajod. Még a nem gyári kipufogóért sem baszogatnak segédmotoron, amennyiben nem borzalmasan hangos.


Tuning hengerrel már lehet gond.

Én írtam az egyes választ. Gondolj bele, mész 60-70 km/h-val mert tud annyit a tuningolt Simsonod, smkp maximum megengedett a 40km/h, de az hagyján, ha a rendőr látott már Simsont közelebbről (és azért 10 éve ezek még bagóért mentek, vidéken kb mindenkinek vagy volt vagy tudja milyen), tudni fogja hogy valami nem OK.

nov. 5. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszi
nov. 5. 17:34
 7/8 anonim ***** válasza:
Attól függ mennyire vagy feltűnő. 10 éve járok 60-as hengerrel, rezóval. A lőtéri kutyát nem érdekli. Hivatalosan SMKP-val eleve 40-nel mehetnél, ezt is mindenki leszarja szerencsére. Nyilván ha b@szatod neki a faluban 90-es hengerrel egy keréken, az azért elég feltűnő.
nov. 5. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Szolovjov ***** válasza:
A hengerfúrást a kopott henger helyreállítására találták ki. Különösebb teljesítménynövekedést nem okoz. Hacsak nem növeled vele jelentősen a hengerűrtartalmat is, de akkor már nem javító fúrásról beszélünk, hanem tuningról.
nov. 8. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!