Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi autónál(zuk), ez jelenség...

Niki091115 kérdése:

Régi autónál(zuk), ez jelenség miért van? Alább részleteztem a problémát.

Figyelt kérdés
Régi autónál(zuk) az akkumulátor után van egy megszakító amit, ha felkapcsolok a műszerfalon világítani kezd a fényszóró, távolsági fényszóró és az index visszajelző lámpája meg a műszerfal világítás is gyújtás nélkül, ha elindítom, akkor is világit miden tovább csak az index nem (az működik ha bekapcsolom úgy ahogy kell). Viszont ha felkapcsolom a világítást, akkor a visszajelző lámpák kialszanak. A műszerfal folyamatosan világít, ha a megszakító fel van kapcsolva. Ez mért van mi lehet a probléma?

2023. nov. 18. 18:32
1 2
 1/15 veterán vas ***** válasza:
Testelési hiba és/vagy hibás bekötések.
2023. nov. 18. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Valami szét van gányolva a kábelezésnél vagy a biztosítékoknál. Az akkumulátor utáni megszakító az egy áramtalanító lesz valószínűleg. A műszerfal nem tudom hogy van ebben, de vannak olyan teherautók, amiknél gyújtás ráadásakor világít a legtöbb visszajelző lámpa, viszont se előtte se utána nem szabadna világítania. Villamossági szakember tud segíteni megoldani a problémát.
2023. nov. 18. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 veterán vas ***** válasza:
74%
...mellesleg a megszakító elnevezés megtévesztő, a berendezés neve áramtalanító.
2023. nov. 18. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, igen áramtalanító ez a helyes szakkifejezés.

Az nem lehet, hogy a feszültségszabályzó ment tönkre?

2023. nov. 18. 21:01
 5/15 veterán vas ***** válasza:

Ha a szabályzó megy tönkre abból csak töltési problémák származnak.

Az említett hibák inkább felcserélt csatlakozásokra, zárlatos kábelkötegre, vagy testhibára utalnak.

2023. nov. 19. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, felcserélt csatlakozás ki van zárva, mert nem volt szétszedve és azelőtt jó volt.
2023. nov. 19. 11:23
 7/15 veterán vas ***** válasza:

Most jutott eszembe egy régi eset:

Vedd ki a vészvillogó kapcsolót a helyéről, húzd le a csatlakozóról és anélkül próbáld meg.

Ugyanis ha ráadod az áramtalanítót, a kapcsolóban megjelenik az állandó feszültség,(30) hiszen a vészvillogónak, gyújtás nélkül is kell múködnie.

Ám amikor irányjelzőt használsz akkor a kapcsoló egyik kivezetésén a gyújtás feszültsége(15) is megjelenik mivel a lámpákhoz kimenő kábelek mindkét áramkör esetében azonosak.

Szóval ha a vészv.kapcsolóban valami ősszeég, akkor képes a fenti problémát produkálni, mert a 30 és a 15 "találkozik".

Lehet, hogy ez okozza jelenséget.

2023. nov. 19. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Ez egy nagyon jó ötlet volt egyből ki próbáltam, de nem oldotta meg a problémát.

Ráadtam az áramtalanító ugyanúgy világít az egész műszerfal és észrevettem, hogy amikor valamelyik irányba bekapcsolom az indexet akkor a visszajelző lámpa sokkal erősebben világít, gyújtás nélkül.

2023. nov. 19. 16:50
 9/15 veterán vas ***** válasza:

Ha tényleg nem volt semmi bontva, akkor marad a testelési probléma.

Nézd meg a fémtiszta kontaktot:

1. a karosszéria és a motor között

2. a műszerfal és a karosszéria között.


Az 1. esetben a motor és váltótartó gumibakok miatt nem vagy csak részben záródik az áramkör, erre utalhat ha pl. felforrósodik a szívató bowden.

A 2. esetben a műszerfal, a leszorító csavarokon keresztül kap testet. Ez néha kevés.Vigyél egy külön szálat a műszertábláról a kormányoszlop rögzító csavarjához. (vagy valami fix ponthoz a kasztnin)

Ha a 1990 utáni az autó, és a műszertábla műanyag -ami szintén nem a legjobb vezető- akkor pedig a minden egyes műszer fémházának a felfogató csavarja alá is kell testelés.

Több ötletem egyelőre nincs...... már nagyon régen javítottam ZUK-ot.🤔

2023. nov. 19. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm, kifogom próbálni amiket írtál. 1990-es évjárat.
2023. nov. 19. 20:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!