Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az alább felsorolt hibákat/jel...

Az alább felsorolt hibákat/jelenségeket mi okozhatja egy benzines autónál?

Figyelt kérdés

Gyorsításkor rángat:

Meginduláskor egyesben először mintha nem is nyomnám a gázt - szinte lassul, még padlógáznál is -, majd jön egy erős rántás, aztán kilő. Egyéb sebesség fokozatokban is ha egy kicsit lassítok (lejjebb megy a fordulat, de elvileg még nem kellene visszaváltani), majd újra szeretnék visszaváltás nélkül gyorsítani, akkor is kisebb rángások után történik csak meg a gyorsulás. Itt sem reagál a padlógázra sem. Kereszteződésben, ha pl. visszaváltok kettesbe és még lendületben vagyok, és úgy akarok kanyarodni, a lassulást gázadásra nem gyorsítás, hanem rángatás követi, és csak azután jön a gyorsítás.

Érdekes, hogy ez nem mindig jelentkezik. Van olyan is, hogy teljesen normálisan megy a kocsi. Beindul és max. 1-2 kisebb rántással megúszom az egészet.


Leáll a motor:

Hosszabb állás után, pl. egy éjszaka után, a beindítás pöccre megy, de utána legtöbbször játszani kell a motorral mert alapjáraton képes leállni. Persze nem mindig. Van amikor beindul és már menetkész. De legtöbb esetben egy ideig túráztatni kell. Ráadásul ha meg kell állni pár percre valahol utána is vagy rángat, vagy le-le áll a motor ahogy a kuplungra lépek. Egy y megfordulás alatt képes leállni annyiszor ahányszor kinyomom a kuplungot. De ez sem van így mindig. Van amikor semmi gondja nincs.

Az alapjáratot először két egységgel feljebb vettük, de attól úgy pörgött a motor, hogy inkább egyel visszább vettük, ami eleinte elment, de mostanra eléggé problémás lett. Viszont még mindig jobb mint az eredeti volt.


Indítás:

Ilyen leállásokkor általában az indítózáskor csak nyekken egyet a motor. Nem is tekeri meg. Azonban ha elkapja, akkor pöccre indul. Van, hogy többször is csak nyekken, majd elkapja és megy. Aztán vagy rángat vagy nem.


Füst:

A kilométer óra szerint pontosan 80-nál/-tól eléggé elkezd füstölni a kipufogó. 80 alatt semmi (csak a normális), de onnantól eléggé nyomja a kékes füstöt. Érdekes, ha egyszer elértük a "füst határt" onnantól 80 alatt is füstöl tovább. (Ja meg rendkívül intenzív kigyorsításkor, ha jól kihuzatom is megjelenik a füst de nem marad tartós.)



2017. okt. 17. 14:01
 1/5 anonim ***** válasza:
Amikor a kompjutert rákötötték , mit írt ki?
2017. okt. 17. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

92-es full alap Peugeot 106-os.

Nem rég van nálam és még nem volt rákötve komputer.

Azt sem tudom, hogy erre rá lehet-e kötni.

2017. okt. 17. 14:30
 3/5 István1973zsir ***** válasza:
a rángatás az üzemanyag ellátás problémája miatt lehet, eltömődött benzinszűrő, piszkos karburátor, stb. Az indításkori probléma oka a rossz önindító behúzó tekercs. A füst azért kékes mert kopott a motor és égeti a motorolajat és valószínűleg mindig ott van csan nem mindig látod a visszapillantó tükörben. Ha jól értem egy 25 éves autóról van szó ami nyilvánvalóan megérett a bontásra. Add le, kapsz érte egy kis pénzt. Szakértelem nélkül balesetveszélyes kísérletezni, az életed többet ér!
2017. okt. 28. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 veterán vas ***** válasza:

Elképzelhető, hogy egy "közönséges" motorbeszabályozás is sokat javítana a jelenlegi állapoton. (talán évek óta nem volt semmilyen beavatkozás....)

A csattogó indító, szétvert fogaskoszorú/bendix párosra utal, a kékes füst pedig a égéstérbe jutó motorolaj miatt van. (kopott motorok jellemző hibája)

Mindkét jelenség csak alkatrész cserékkel javítható.

2017. okt. 28. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Először is cseréld ki a gyújtókábeleket! Újakra. Gyertyákat is cserélj. És légszűrőt. Ha a hiba továbbra is fennáll, tisztíttasd ki a karbit, és nézesd át a vákumcsöveket. Túl sokat már ne várj tőle, de azért még meg lehet csinálni.
2017. nov. 7. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!