Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Forgalmi vizsgához közel...

Forgalmi vizsgához közel miért vétek még mindig ilyen hibákat?

Figyelt kérdés
36. óránál járok de még mindig nehezen tudom elhinni hogy 2 hét múlva vizsgázok, olyan hibákat vétek. A mai alkalmon például történt egy váratlan helyzet (nem részletezem, hosszú lenne) ami miatt kizökkentem, és utána félig benyomott kuplunggal próbáltam váltani. Ami ugye nem lehetséges ezért majdnem tönkretettem a váltót az oktató szerint, csak ő hamar reagált. Még mindig olyan sokat csalódok magamban, az oktató m azt mondja hogy nincs velem semmi baj, csak magamnak csinálom a problémát. Nem tudom mit ért ez alatt ezért nem is tudom hogyan változtathatnék rajta. Szerintetek mit kéne tennem?

nov. 20. 15:08
 1/10 anonim ***** válasza:
57%
Hát ezt mi igazán nem tudhatjuk. Ismerned kellene magadat annyira, hogy tudd, hogy mi okozza ezt nálad és mivel tudod kiküszöbölni. Mi nem ismerünk téged, nem ismerjük a problémát, nem tudunk erre válaszolni. Mentális értelemben mindenki más és az egyetlen aki téged ismer, az te magad vagy, segíteni is csak magad tudsz magadon.
nov. 20. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Mit csinálnál, ha nyelvvizsgázni kell,de bizonyos az adott fokozathoz szükséges nyelvi, nyelvtani dolgok még nem mennek? Nyelvórákat veszel. Tanulsz.


Nos, ugyanez a helyzet a KRESZ-szel is. Gyakorolj az oktatóval és tanuld az elméletet (azt kell majd a gyakorlat során alkalmazni).


Esetleg, ha van olyan helyed, ami forgalomtól elzárt terület, ott a vezetést is lehet gyakorolni olyan ember mellett, akinek van jogsija és tisztában van azokkal a dolgokkal, amiket a jogsihoz tudni kell.

nov. 20. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
85%

Az időpont lehet közel van, de a leírtak alapján még nincs megfelelő szinten a tudásod.

Az, hogy ez két hét alatt mennyit változik, javul, itt kb senki nem tudja, még te sem.

A 30 óra egy kötelező minimum óra, ami után lehet menni vizsgázni, de nem kötelező, sokan 50-60 óra után vizsgáznak le.

Az, hogy értelme van-e a vizsgának, szintén nem eldönthető itt, az oktatóddal kellene megbeszélni a részleteket, miért mondja, hogy szerinte jó vagy, amire a gyakorlat rácáfol.

Persze, a két hét alatt még lehet fejlődni, ha lesznek még gyakorlások.

nov. 21. 04:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Az oktatóm azt mondja hogy készen állok, nincs velem semmi baj csak túlreagálom a helyzeteket a rutintalanság miatt. De állítása szerint a rutint nem a vezetés tanulás alatt fogom megszerezni, hanem majd önállóan. Szerintem se vagyok nagyon béna. Például a parkolások, megfordulások mennek. A KRESZ-t is ismerem. A váratlan helyzetek tesznek be. Olyankor kapkodok össze-vissza az ijedtségtől. Amúgy ha nyugi van az utakon, nincs nagy forgalom nem szokott baj lenni.
nov. 21. 07:36
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

A leírtak pedig arra utalnak, hogy nem vagy még a sikeres vizsgához szükséges szinten.

Valóban senki nem az oktató mellett szerez rutint, de addig az oktató felügyelete szükséges, amíg a váratlan helyzeteket nem tudja lereagálni a tanuló.

Mit csinálsz akkor, ha ezeket a helyzeteket egyedül kell megoldanod?

Mindennaposak a váratlan helyzetek a közlekedésben, akadály van az úton, gyalogos közeledik, szabálytalanul közlekedik valaki... ezekre tudni kell reagálni, ha nem vagy rá képes, balesetveszélyesen közlekedsz.

nov. 21. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
A következő két hétben a lehető legtöbb órát vedd, ha veszel még 6-8 órát akkor akár meg is lehet a vizsga.
nov. 21. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Már nem fogok 6-8 órát venni. A tegnapi volt a 36.-dik, és a 40.-én vizsgázok. Tehát még 3x megyek 1 órát vezetni. Nincs több pénzünk erre.
nov. 21. 08:29
 8/10 anonim ***** válasza:
Én is tudom milyen ez. Sajna én 42 óra után írattam ki magam mert tudtam hogy nem jön össze ha a 30.-nál megyek. A 42 óra után mondtam az oktatónak hogy rendezheti a vizsgám. Iszonyat sok idő és pénz volt de mivel biztosra mentem így sikeres is lett elsőre. Viszont biztos vagyok benne hogy ha a 30.óra után mentem volna vizsgázni azt elbukom.
nov. 21. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
7, avagy kérdező: s mi lesz, ha megbuksz? Akkor így is-úgy is újabb órákat kell venned!
nov. 21. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

"Én is tudom milyen ez."

Mindenki tudja, aki vezetni tanult.

Az egyénenként változó, hogy az illető mennyi gyakorlás után tud az észlelt információkra jól reagálni, sőt időben észlelni azokat.

Ez a járművezetés alapja, erre nem lehet elméletben készülni, ezek a gyakorlásokkal tanulhatóak, van akinek elég néhány óra, másoknak több kell.


Felüljáró, 2x2 forgalmi sáv.

Lendületesen halad a forgalom, mi is mentünk a szélsőben 50-el.

A felüljáró tetejére érve láttam meg, hogy a szélső sáv fel van bontva, aszfaltozzák, ott vannak a munkások, munkagépek, előttük 5 méterrel ki van táblázva, de a felüljáró túlsó oldalán semmi előrejelzés nem volt.

Persze, azért volt idő észlelni lelassítani, ha szükséges megállni, sávot váltani, de gondolkozni nem volt idő.

Mögöttem is kb 40 óra gyakorlás volt akkor, azért mesélem a történetet, mert miután egyedül megoldottam a feladatot, az oktató megjegyezte, hogy az ilyen helyzetekben látszódik, hogy a tanuló már képes lesz oktatói felügyelet nélkül is tovább tanulni, mert a vezetés tanulása nem a jogosítvány megszerzéséig tart, az oktató azt felügyeli, hogy a tanuló tud-e egyedül jó döntéseket hozni, azokat jól végrehajtani.

A kérdező által felvetett hibajelenségek minden tanulónál megvannak, a tanulási folyamat része, de ilyen szinten nem szokták vizsgára bejelenteni még.

Lehet a vizsgán szerencséje, és nem történik semmi "váratlan", de az jobb lesz, ha egyedül, felügyelet nélkül lepődik meg annyira, hogy azt se tudja eldönteni, hogy most melyik pedált nyomja be?

A tanulási folyamat része ez az állapot, ami csak gyakorlással fejleszthető, elméletet tanulva nem, viszont a gyakorlásoknak van olyan utóhatása, hogy az agy később is dolgozik rajta, olyankor is tanul az illető, amikor nem vezet.


Ebben a helyzetben az a legrosszabb, hogy feltételezhető, a tanulóban van félelem is. Nem is a vizsgától fél, hanem a hibázástól, és ha a vizsga sikerül is, utána egyedül kellene tovább gyakorolni, de fél, mert nem tudott egyedül megoldani forgalmi helyzeteket, és nincs ott az oktató, aki segíthet.

nov. 21. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!