Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes hengert javíttatni?...

Érdemes hengert javíttatni? Benzines autó, 1242cm3, 218ekm, 13 éves egy csomó minden cserélve lett és most ez a hiba jött elő. Autó nélkül meg vagyok lőve, ha eladom, csak ilyen korút tudnék venni + lehet megint előről kezdeni a hiba javításokat...

Figyelt kérdés

dec. 13. 08:23
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Akkor...?
dec. 13. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
52%

Mértek rajta kompressziót, és kevés?

Egy 13 éves autónál 218e km-nél nem valószínű még az sem, hogy gyűrű baja van.

Hacsak nem 80 ezrenként cseréltek olajat benne.

Egy igen hitvány módon tartott kis benzinmotort szedtem szét a napokban, 330e km-rel, hengerek, dugattyúk, gyűrűk tökéletes állapotban voltak.

Ellenben a rövid távok miatt a sok kondnenvíz szétrohasztotta a vezérműtengelyt, himbákat.


A tróger szerelő felújít mindent, még azt is, ami jó....


Találkoztam dízel opellal, amiben 350e km volt, alapméretes volt, és meg lett fúrva, új dugókkal, gyűrűkkel.

Az a motor még 500e-nél se fogyaszt olajat.


Tudsz te is kompressziót mérni, benzineshez olcsón vannak mérők.

Ha egy hengerben nincs elég nyomás, valószínű elkokszosodott szelep, vagy leragadt dugattyúgyűrű. Fúrni semmiképp sem kell.

dec. 13. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Legalább azt írd le hogy mit jelent az hogy hengert javíttatni.

Mi a baj és milyen javítást igényel. ?

Bár gyanítom mint ahogy előttem írja hogy a szerelő mindent " megjavít ", a te pénzeden.

Inkább az lehet ott hogy semmi baja, de lelehet téged rendesen fejni.

dec. 13. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Nekem is volt hogy alig indult az aotóm , de ha beindult akkor füstölt kegyetlenül.

Menet közben nem volt ereje, és néha nagyon kéken okádta a füstöt.

Jöttek a nagy okosok hogy ez bizony porlasztó, a másik hogy adagolós, majd kopott a henger és azt kell megcsinálni.

Míg én szépen hozzá fogtam karbatartani és az EGR szelepet is levettem.

Hát ez televolt kokx , olajkorommal.

Szépen kitakarítottam, kimostam és azóta tökéletes a motor.

Azóta már mentem 30000-et és nagyon jó.

dec. 13. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 krwkco ***** válasza:

"az EGR szelepet is levettem. Hát ez televolt koksszal, olajkorommal."

A benzinesbe rakott EGR remek dolog, mert nagyon megkönnyíti a hibakeresést. :-) Az esetek többségében azzal van a baj. De mit csináljon szegény kérdező, ha a trehány gyártó az övébe nem szerelt be EGR-t?

Vagy értem én, hogy a példád azt mutatja, hogy érdemes a tulajnak nekilátni a hibakeresésnek. De a kérdező szintjén ez nem segít. Ő annyira ért az autókhoz, hogy "elromlott a henger", javíttatni kell.

És még arra sem képes, hogy leírja, hogy mik a hibajelenségek a használat során az autóval. Hogy esély legyen az értelmes tanácsra. Vagy arra hogy visszamondja, amit a szerelőtől hallott. :-(

dec. 13. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Hengert? Ez nem egy Trabant, azon levetted a hengert és raktál rá másikat, ezen nem lehet.
dec. 13. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Bocs, ha nem fogalmaztam jól, de 1.nem értek hozzá, 2. külföldön vagyok, úgyhogy csak annyit tudok hozzátenni, hogy igen, mértek valamit a hengernél és utána mondták, hogy cilinder dead, no compression, szóval a henger halott, nincs tömörítés. És nem tudnak rá ígéretet tenni, hogy ha elkezdik javítani nem derül-e ki, hogy mást is cserélni kell.
dec. 13. 18:33
 8/13 anonim ***** válasza:
Segítene ha elmondanád pontosan milyen autó illetve mióta használod és milyen gyakran cseréltél olajat. Nem kéne ilyen futás és kor mellet kompresszió hiany lenni, ergo gyűrű hiba. Illetve mik a hiba tünetei?
dec. 13. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Fiat Punto, 5 hónapja vettem. Első tünet volt, ha meleg volt a motor és pl.piros lámpa miatt álltam erősen mozgott a motor és ettől az autó is. Ha hideg volt a motor nem csinálta ezt. Cseréltek benne gyújtógyertyát, de nem változott semmi, a motorjelző lámpa világítani kezdett, de már úton voltam Ausztriába kb. 400km mentem így vele, a teljesítményen nem éreztem változást. Múlt héten már alig bírt felmenni az emelkedőn így muszáj volt elvinni a szerelőhöz ez még plusz 40km. Egyenlőre első kulcsfordításra beindul, azzal nincs gond.
dec. 13. 19:26
 10/13 krwkco ***** válasza:
És most ott van az autód a szerelőnél?
dec. 13. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!