Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb? Frontális...

Melyik a jobb? Frontális ütközés vagy ütközés egy fával?

Figyelt kérdés
Tegyük fel csak így lehet elkerülni a frontális karambolt és az autó 60-al megy. Melyiknek a túlélése valószinűbb?60-al egy fába vagy 60-al a szembe jövő autóba?
dec. 26. 17:26
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
67%

A fának nincs gyűrődő zónája, a szembejövőnek van.

A fa 40 centi szélességben fejti ki az autóra az erőt, a szembejövő teljes szélességben elosztja (azaz adott felületre kevesebb jut).

dec. 26. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
72%
Logikus amit az első válaszadó írt, és egyet tudok vele érteni. De azt is tegyük hozzá, hogy frontális ütközésnél, a szembe jövő jármű sebessége hozzáadódik másik gépjármű sebességéhez, és az ütközés ereje 120 km/h-nak felel meg. Míg a fának 60 km/h -val csapódsz neki.
dec. 26. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
77%

Hát kezdjük ott, hogy ha te mész 60-nal és feltételezzük, hogy a szembejövő is, akkor a két becsapódó autó 120km/h-s sebességgel csapódik egymásnak. Ez máris egy elég komoly különbség.


Balesetben a legveszélyesebb tényező a lassulás: mivel a két autó ellentétes irányba halad, ezért a vektoraik kinullázzák egymást, tehát ott ahol összecsapódtok, ott a másodperc tört része alatt lassulsz 0-ra. Ez fa esetében is lehet így, azonban a fa méretétől függően van rá esély, hogy becsapódáskor a fa széthasad és "átmész rajta", ami csökkentheti a lassulást. Minél könnyebben törik a fa, annál jobban jársz te az autóban.


A fa mellett voksol az is, hogy amennyiben az autó valamelyest irányítható és a sofőrnek van annyi lélekjelenléte, akkor megpróbálhatja a fát az autó jobb oldalával eltalálni. Feltételezve, hogy senki sem ül az anyósülésen. Ez két okból is jó: egyrészt az utascella nem zúzódik össze a sofőr oldalán, tehát nem fog rommá zúzódni a lába, másrészt esély van rá, hogy lepattan a fáról, ami ismét a lassulás mértékét csökkenti és így csökkenti a sérülések kockázatát is.


Az meg már csak hab a tortán, hogy egy átlagos, nem pszichopata ember nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem tudja feldolgozni, ha részese, netán okozója egy másik ember halálának, tehát ha belecsapódsz egy másik autóba, ő meghal, te meg túléled, mentálisan totál lerokkansz. Meg jó eséllyel fizikailag is, de azt már kiveséztük.


Fa. Mindenképpen fa.

dec. 26. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
77%

"megpróbálhatja a fát az autó jobb oldalával eltalálni"

Az autók ütközésvédelme oldalról a leggyengébb. Sokkal több kárt tesz, sokkal nagyobb rombolást végez egy oldalról becsapódó 40-50 cm átmérőjű fa, mint egy autó szemből.

Ezen felül a te fejed sem az oldal irányú ütközéstől van leginkább védve. Amíg nem versenyülésben ülsz, olyat billen oldalra a fejed, hogy öröm lesz nézni. Ugyanez hosszában legalább részben védve van öv + légzsák + fejtámasz által.

Az öv is az előre irányú mozgás felfogására, lassítására van tervezve, méretezve. Amikor a tested megindul direkt jobbra, nem tartja ott semmi, simán kicsúszol a helyedről, aztán majd a fa megfog.

dec. 26. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
55%

Alapvetően nem adódik össze a sebesség, ha hasonló tömegű járművek ütköznek. A gyűrődő zónák miatt két 60-al haladó egyforma autó teljes átfedéses frontalis ütközése pont olyan lesz, mintha egy 60-al haladó betonfalnak ütközne.

De ha pl egy teherautó es egy fa kózött kell valasztani, akkor a fát válaszd.

Ha nincs utasod, akkor a legjobb az utasoldalra venni a fát, kiflibe hajlik a kocsi, sokkal hosszabb lesz az energiaelnyelő zóna.

dec. 26. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
40%

Előbb a szembejövőt aztán a fát kell eltalálni. A pingpong effektus lecsökkenti az ütközés erejét.


[link]

dec. 26. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:

Fa olyan tekintetben is mindegy, hogy annak kb nem számít, hogy egy 1 tonnás vagy egy 2 tonnás kocsival mész neki, mindkettőnél erősebb lesz, míg ha két autó ütközik azért nagyon sokat számít, hogy egymáshoz képest mekkorák, egyrészt egy nagyobb autó esetén esélyes, hogy több a gyűrődőzóna, másrészt a tömegek fognak először érvényesülni, magyarul a kisebb autóban sokkal nagyobb lassulás fog érni mint azt aki a nagyobban ül.


Szemléltető példának jó a kamion vs autó, frontális csatt esetén a kamionból nem egyszer karcolásokkal vagy azok nélkül szállnak ki a kocsi, meg hát... általában úgy kell szétvágni.

dec. 26. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

#7


Kikérem magamnak a fák nevében. Ne nézz csemetének.

dec. 26. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Fáról beszélünk, nem csemetéről, most egy 10 centis törzsátmérőjű kis fát egy átlag személyautó is ketté tud törni, de egy 20+ centis az már szinte bármit megfog talán a kamiont nem.
dec. 26. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
27%
Az elképzelt ADAC teszteknél csak az önjelölt fa szakértők rosszabbak.
dec. 26. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!