Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dizel autó városi használatra?

Dizel autó városi használatra?

Figyelt kérdés

Ősztől beköltöznék pestre és kb napi 2*10km-re használnam a turbó dizeles automat ( focus 1.8 TDCI 2003).

Ilyen jellegű használat mennyire ölné a motorját? Mit tehetek ,hogy a legkevésbé viselje meg a városi használat?


febr. 12. 21:40
 1/9 anonim ***** válasza:
78%
Be sem melegszik, de ha nincs benne dpf, akkor nem lesz vele baj. Ha van, akkor néha meg kell járatni hosszútávokon.
febr. 12. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
52%
nem a legjobb, bár ekkora táv egy benzinesnek sem jó.
febr. 12. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
és kb mennyi év mire kicsinálja a motot? Nekem igazából az a lényeg ,hogy 3 évet bírjon még ki amig az egyetemet megcsinálom utána felőlem meg is dögölhet a motor csak addig birja ki mert nem lesz pénzem ujra tanulás közben
febr. 12. 22:14
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

10 km az városban 20-30 perc. Az alatt simán bemelegszik, ha nincsenek nagy mínuszok. Szóval szerintem nem lesz gond.


Ha van részecskeszűrő, akkor arra kell figyelni, hogyha elkezd regenerálni, akkor lehetőleg ne állítsd le kozben. Meg időnként jót tenne neki egy-egy hosszabb országúti kör.

febr. 12. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
43%
Amúgy ha diákként Budapesten belül autóval ingázol, akkor nem vagy normális szerintem.
febr. 12. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Néha egy-egy hosszabb út és ennyit ki fog bírni.

De valóban megfontolandó, hogy napi szinten használd-e, ha ennyire nem lesz pénzed és a táv ennyire kicsi

febr. 13. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Olajcserét ne húzd ki, ha nincs meg a kilométer akkor is érdemes egy év után ledobni. Néha menj vele hosszabb utakat. DPF nélküli, szóval alapvetően elviseli, jót nem tesz, de tönkre sem megy tőle belátható időn belül. (Túl kicsi terhelés, illetve több korom lehetne gond alapvetően, de szerintem ez még nem annyira rövid út. Turbó tisztítás kellhet talán majd valamikor, végső katasztrofális esetben olajfogyasztás jelentkezne, esetleg kompresszió csökkenhet gyűrű letapadás miatt.) Szóval olajcsere és néha hosszú utak. :)
febr. 14. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
0%
Tudod hány "kemény" férfi azthitte jó lesz városba a ditel, utána meg mehetnek a 100ezrek a szerelonek.... Sztem hanyagold.
febr. 16. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

Mit tehetsz, sorolom:

- ízzítógyertyák éves cseréje (ha még kiszedhetők, otthon nem esnék neki),

- prémium diesel használata,

- egr szelep évenkénti tisztítása,

- kerülni az 1800-as fordulat alatti nyektetést,

- ha lehet kb 500-1000 km-ként egy hosszabb 100-200 km autópályás használat,

- kartergáz leválasztó membrán esetleges cseréje, ellenőrzése, ha cseréje nem vezet hosszútávon eredményre akkor a kartergáz külön lecsapatása, így kevesebb olaj jut be a szívósorra, ahol a korommal koksz képződik. Itt jegyzem meg, hogy a turbó sem hordhatja az olajat, mert ellenkezőleg nem lesz eredmény. Egyébként ez a probléma nem csak a városi használattal jön elő.

- olaj és szűrők cseréje max 10 000 km-én, de inkább előbb ha időben közelítené az évet,


Mivel egy 21 éves kocsiról beszélünk, így részecskeszűrő nem játszik, viszont a kettőstömegű (ha van) akkor jobban fog használódni.

febr. 23. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!