Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért tűnik gyengének az autó?

Miért tűnik gyengének az autó?

Figyelt kérdés

Jó ideje figyelem a piacot és szeretnék venni egy autót. Mindig is álmom volt, hogy legyen egy kicsit erősebb autóm és a 200lóerős 2.0 tfsi motorakkal szerelt autókat néztem ki célul(audi a3 8p, golf 5 gti)

Mai napon voltam egy audit megnézni és csalodottan jöttem el autó nélkül. Nem győzött meg, nem éreztem rajta hogy jó menet dinamikája lenne. Ültem már több autóban de volt hogy ennél egy 110 lóerős autót erösebbnek éreztem. A kérdésem az volna, hogy itt az autóval lehetett a gond vagy ezekbe az autókba már nincs meg az a nyersesség hogy annyira visszaadják az erejüket érzésre?

Tudom nehéz erre így választ adni de hátha valaki meg tud fogalmazni rá egy két mondtatot.


Nem véleményt kérek a motorrol tudom van ezer nyűgje ezért is merült fel bennem hogy baja lehet e.


Köszönöm előre is a válaszokat!



márc. 9. 23:00
 1/9 anonim ***** válasza:
93%
Először is nincs értelme csak is a lóerőt nézni. Nagyon fontos a súly is mivel nem mindegy hogy hány kilóval 200lóerős egy autó. De abszolút értem, hogy mit akarsz mondani. Ha nyers brutalitásra vágysz, akkor mindenképpen régebbi és erős autót kell venned. Ültem már új és 30éves autóban is ami tényleg nagyon jól gyorsult, de az élmény még sem ugyanaz volt. Az újaknál ez köszönhető a több a súlynak, jobb hangszigetelésnek, megannyi elektronikának, modernebb váltónak stb. Szóval az a régi autó egy 200sx volt olyan 300lóerőre felhúzva és kb 1,1tonna, legalábbis a tulaj elmondása szerint... Brutálisan ment és mindent éreztél az útból, de hang sem volt utolsó. Óriási élmény biztos volt vagy 180 a pulzusom :DD Ültem egyszer 1.8 cuprába ami meglepeően jól ment, de nem ugyan az az élmény.
márc. 9. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
79%
A lóerő mellett nagyon nem mindegy, hogy hogyan van hangolva a motor, meg a gázpedál. Vezettem szinte ugyanolyan teljesítményű autót(1Le volt a különbség), még talán súlyra sem volt nagy eltérés, mert ugyanaz a márka és típus, csak eggyel újabb, de az egyikben bowdenes a másban meg már elektronikus gázpedál volt, aminek köszönhetően az utóbbiban a menetdinamika áldozatul esett a környezetvédelemnek.
márc. 10. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Minden autó különbözik. Csak a számokra nem szabad alapozni. Váltóáttétel, differenciálmű, kerékméret, egyebek is sokat számítanak.

Az előző autóm 101Le és 240Nm nyomatékú volt. Az új 160Le és 350Nm nyomatékú. Mindkettő kb 1300 kg. Sajnos ebből a motorváltozatból az egész országban egy márkakereskedésben sem volt tesztautó, így úgy rendeltem meg, hogy nem tudtam kipróbálni. Akkoriban eléggé új modellről beszélünk, kipróbálható eladó használt pláne nem volt a piacon. De úgy voltam vele, hogy a számok elég meggyőzőek, a régihez képest egy rakétának kell lennie, mert nem csak ilyen 10-20% többletről beszélünk.

Aztán nekem is csalódás lett. Mert úgy persze valamivel jobban ment, de nem volt ég és föld különbség a régihez képest.

márc. 10. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy fentebb is írták, több minden számít. Főleg a tömeg/lóerő arány, de a karakterisztika is, a váltó, a kasztni felépítése, stb. Attól, hogy egy autó teljesítményre nagy, még nem lesz sportkocsi, és egy 116le-s Miata nagyobb élményt fog adni, mert az viszont sportkocsi.
márc. 10. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Kérdezző itt például mindkét autó 3.8 v6 csak kérdés, hogy kit mit hoz ki belőle és hogyan.


[link]


[link]

márc. 10. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Igen teljesen jogosak az itt felvetett dolgok ezekkel számoltam én is, csak túl sok helyről hallottam hogy milyen jól mennek milyen jól húznak ezek az autók, és nállam ez nagyon nem jött át! Muszáj leszek kiprobálni egy ugyan ilyet, hogy megtudjam ilyen a motor(és egyben az autó karakterisztikája) vagy ott volt a probléma.

Köszönöm a válaszokat!

márc. 10. 12:45
 7/9 anonim ***** válasza:

A3 8p pd tdi-m van, hibrid turbó, stb, 170-180 lovas. Van mellette 530xd-is, de az Audiban jobban érezni a sebességet.


Persze nem lehet egy E30 325i-hez hasonlítani..

márc. 10. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
A másik ami furcsa volt, hogy gáz adásra jónak éreztem nagyjából a reakciót viszont gázelvételkor bőven lehetett érezni, hogy tol még tovább az autó. Ez volna a normális? Volt "szerencsém" 1.0 turbós 2019 es skodához ott éreztem ilyet ott viszont elötte utána volt legalább 1 másodperc késés, gyanítom az elektronika miatt.
márc. 10. 21:09
 9/9 anonim ***** válasza:
Mert az elektronika szinte "mindent elvesz".
márc. 10. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!