Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy használt autó használata...

Egy használt autó használata minden áron sokba kerül?

Figyelt kérdés

Ha valaki vesz egy pár éves használt autót és még több évig akarja használni, a későbbi eladásnál mindenképp mínuszos lesz a szumma?

Ha valaki vekig használ egy autót ugye két lehetőség van:

1. Rendszeresen karban tartja pénzt nem sajnálva rá, az évek alatt akár milliók is rámehetnek egy autóra. Később viszont jobb áron el tudja adni a jó műszaki állapot miatt.

2. Karbantartás ímmel-ámmal, ami nem látható vagy nem sürgős el van sumákolva. A szervizen így sokat spórol az illető viszont az évek alatt rohamosan lelakja a kocsiját, és csak kisebb összegért tudja eladni majd.


Tehát lényegében bármelyik típus is a tulaj, mindenképp ráfizetéses egy autó használata és ami spórolásnak tűnik számára (2. opció) lényegében azon is sok pénzt bukik a történet végére?

Ergo nem feltétlen jó dolog spórolni a szervizen?



márc. 24. 20:52
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem egy rendeltetesszerű hasznalat mellett egy atlagos, nem prémium auton az uj gumiszett ára a legnagyobb tétel.

Az 1-es opcio nem szabad, hogy milliokba kerüljön, mivel akkor valószínűleg már előtte volt legalább egy 2-es tipusu gazdaja a gepnek.


Szóval az autóra kell költeni, és csak viszi a penzt, de ha betartják a szervizelesi utasitast, (kiveve a 30 ezres olajcserét, az túl sok) akkor nagy baja par éves autoknak nem lehet.

márc. 24. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Teljesen mindegy hogy használt autó vagy teljesen új autó, ezekre költeni kell és kész, plusz az értékük is csökken folyamatában. Új autó esetében már akkor veszít az értékéből hogy kigurulsz vele a szalonból, jó nyilván nem milliókat, de azért bőven veszít belőle. Másrészt ott van az hogy használatnál mégis csak kopik, rongálódik amibe benne van az időjárástól kezdve minden, ha áll a garázsban évekig száraz helyen az sem tesz jót, több olyan alkatrész van ami az állásban megy tönkre, beragad az üzemanyag szivattyú, fékmunkahengerek stb...


Persze ha normálisan használod és rendesen szervizeled akkor nem lesz olyan sok a kiadás vele, tehát az évenkénti szerviz ha magadnak csinálod olyan 20-30 ezer Ft-ba megvan, ha szerviz akkor még több picivel. Persze kopó alkatrészeket is időnként cserélni kell, gumikat, fékbetéteket vezérlés szettet ami mondjuk kissé húzós tétel és ennyi.


Na meg persze fizetni utána a kötelező dolgokat, gondolok itt a kötelező biztosításra, súlyadóra, üzemanyag, ha pályázol akkor arra is megvenni a matricát. Aztán el is kell látni néha szélvédőmosóval, takarítani sem ártana, lemosni, ilyesmi. Jó ezek nem tételek de ez van, ez egy ilyen dolog.


Én több ismerősömtől is hallottam már hogy egy autót megvenni a legkönnyebb, a pénzt összespórolod rá pár év alatt vagy tudom is én ahogy sikerül, megveszed, ha mázlid van akkor jó állapotban amivel nem kell egy ideig foglalkozni max az alapvető dolgokkal, olajcsere stb... és ennyi. Persze fenntartani nehezebb mert oké fizeted utána a kötelező dolgokat meg amit elfelejtettem írni hogy 2 évente viszed műszakira annak is van egy díja nem vészes történet ha jó az autó és megfelel, ezért is érdemes azt a 6-10 ezer ft-ot rászánni egy előzetes műszakira hogy ha van valami baja akkor ne élesben bukjon el és legyen időd foglalkozni vele.

Persze nyilván ez viszi el a sok pénzt ha olyat fogsz ki ami már közel 20 éves, sok alkatrésze még gyári, és már kopott, tönkrement az idő során, vagy épp kifogsz egy rossz szériát aminek rengeteg típushibája is akadhat, és azokat sorba megcsináltatni. Meg persze minél több extra bizbasz van benne annál több a meghibásodási lehetőséged. Ha ragaszkodsz a klímához az is igen csak megtud szívatni és ha komolyabb baj van a rendszerrel ami csak kényelmi funkció, tehát nem befolyásolja a jármű működését ha használhatatlan éppen akkor akár 100 ezres tétel is rámehet csak azért hogy legyen egy működő klímád, holott anélkül is el lehet lenni, én szerintem, de ez már csak az én meglátásom.


Tehát az autóval csak akkor jössz ki nullára, ha némi hasznot is csinálsz vele, fuvarozol ide oda dolgokat pénzért, és akkor amit keresel így azt ráköltöd csak ezzel a szabadidődet veszed el magadtól ha belegondolsz.

márc. 24. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ez nagyban függ attól, hogy milyen autó, milyen állapotban vetted, mennyit jártál vele.
márc. 24. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az utóbbi években a gyártási nehézségek, és az infláció miatt megbolondult ugyan az autópiác, komoly áremelkedések is voltak, de normális időkben az autó nem befektetés.

Egy néhány (2-3??) éves autón még nem kellene komolyabb hibáknak előjönni, de a fogyó, kopó alkatrészek szorulhatnak cserére, és mivel az autó még garanciás, a garancia csak a márkaszervizekben érvényesíthető, vagyis, ha a garanciát nem akarod elbukni, be kell vállalni a márkaszervizek árait.

Az autó pedig veszít az értékéből akkor is, ha nincs használatban.

A covid miatti leállások miatt megborult autógyártási problémák miatt megugró árakra nehéz stratégiát építeni, de megtörtént, és a néhány éves autóknak több lett a piaci ára, mint az új korában volt.

Csakhogy az is csak annak jelentett jót, aki csak eladott, nem vásárolt másik autót.

márc. 25. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!