Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az tényleg lehetséges, hogy...

Az tényleg lehetséges, hogy egy Volvo S40-es fenntartása nagyjából annyiba kerül mint egy Suzuki Swiftnek?

Figyelt kérdés

Szóval erről a 2 autóról lenne szó:

-2. generációs(2004-2012) Volvo S40 1.6 benzines motorral

-2010-17 között gyártott Suzuki Swift 1.2 benzines motorral


Az tény, hogy fogyasztásban nagyon megveri a Suzuki, ez nem kérdés, spiritmonitor szerint ez a Swift 6 litert fogyaszt az 1.6-os S40 pedig 7,9-et.


[link]


[link]


Ettől eltekintve viszont rákerestem pár alkatrészre és nagyjából hasonló árban vannak! Gondolom ez annak is köszönhető hogy ebben S40-ben sok Focus MK2 alkatrész van. De ez mindegy is, hogy miért engem nagyon meglep ez a dolog, most akkor én nem értek valamit vagy tényleg hasonló költség fenntartani ezt a 2 autót?



ápr. 1. 17:02
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
79%

Mivolt az a pár alkatrész?

De jól látod a helyzetet, a Focus rokonság miatt nem egy egetrengető költség egy S40-es Volvo üzemben tartása.

ápr. 1. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
77%

Attól függ, hogyan értelmezzük a fenntartást.


Az S40 azzal az 1.6-os motorral egy nagyon megbízható autó, szóval ritkán kell rá költeni és igen, e tekintetben nem drágább, mint egy Swift. Na de ha valami tönkremegy, akkor az drágább mulatság lesz. Például a hátsó futómű felújítása alsóhangon 300 ezer forint, míg a Suzukinál van két hídszilent oszt viszlát, 50 ezer maximum.

ápr. 1. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


#1 Kuplungszett, fényszórók, lengéscsillapító, ilyesmik.. tök hasonló áron vannak a dolgok


#2 Így már mondjuk más a helyzet valóban.. Tudsz még esetleg hasonló dolgokat írni, ami jelentősen költségesebb lehet ezzel a Volvóval?

ápr. 1. 18:06
 4/13 anonim ***** válasza:
0%
Egyáltalán nem másabb a helyzet. A Suzukira gyakrabban költesz 50 ezreket, míg a Volvora nagyon ritkán 300 ezret. Így nézve melyiket is drágább fenntartani? Szerintem nem a Volvo-t.
ápr. 1. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
79%

Ezek a sztereotípiák, hogy a Suzukihoz, Opelhez minden filléres, a Volvóhoz egyéb márkához meg horror áron van minden, nem minden esetben igazak.

Valami kommersz, gyakori cucc a Volvóhoz simán lehet olcsóbb, mint valami ritka extra a Swifthez.

A fogyasztás használatfüggő. Az adó nem márkafüggő. A biztosítás kevéssé függ a márkától. A szerviz munkadíj sem feltétlenül márkákra van leosztva.

ápr. 1. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
79%
Azt is nézd, hogy melyik mennyire bonyolult konstrukció(extrák/elektronika) mennyire könnyen szerelhető. Például az eltérő évjáratok miatt másak az euro normák és lehet, hogy swift például dobfékes hátul. Ilyen dolgok is számítanak hosszútávon.
ápr. 1. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Az S40 Volvo valóban olcsón fenntartható, ha a vételkor jó állapotban van. És igen, azért olcsó hozzá az alkatrész, mert Focus utángyártott futómű-motor-motortartó-fék elemekkel lehet szerelni. Nincs benne kéttömegű mint a nagyobb benzinesekben, a féltengelyeket, váltót sem nagyon lehet benne szétrúgni, mert egyszerűen gyenge a motor. Pl. a nagyobb benzineseknél panaszkodnak, hogy az utángyártott féltengely pl. 10-20 ezer km-t bír, a gyári meg háromszor annyiba kerül. Egy gyári kerékcsapágy 60 ezer, míg egy utángyártott max. a fele. Féktárcsák is kisebbek rajta, mint a nagyobb motoros autókon. Éppen ezért rá lehet tenni a 15 colos felnit, egy ballonosabb gumival szerelve ki lehet kímélni a futóművet is ezeken a vacak utakon. Az 5 hengeresnél vagy a 2 liter dízelnél már csak 16-tól fölfele tudsz felnit rátenni.

Olyan sok extra nem volt ezekben az autókban, ami el tudna romlani. Ami idővel zsebbenyúlós lehet ahogy már írták, a hátsó futómű, de az is nagyon sokat elmegy. Rendesen alá kell nézni, hogy rohad-e, főleg a hátsó futómű bekötési pontjainál, hátsó tornyok környékén, ott szokott megindulni a rozsda, ha megindul. Ha eddig nem rozsdásodott, itthoni használat esetén nem is nagyon fog, egész jó a gyári alvázvédelmük (nem olyan mint a P1-es S40-nek...), sót is már csak 2-3 hétig látnak az autók. Nem szokott beázni sem mint egyes típusok, a műszerfal nem öregszik, az ajtókárpit Fordosan széthullik idővel, de azt újra lehet húzni. Mind a szövet, mind a bőr ülések jó minőségűek, nyilván ezeket is ki lehet ülni, de nem 10-15 éves korban jellemző, hanem majd 20 fölött.

Szerelni nagyon könnyű, még a 2.5 turbós motorhoz is könnyen hozzáférsz, nagy a motortér, safety okok miatt pedig nincs rányomva a tűzfalra a motor. Egy 1.6-os benzinmotor mögé túlzás nélkül be is állhatsz a motortérbe. :D

Egy hátránya van, hogy lomha azzal a motorral. Ha ezzel a kompromisszummal együtt tudsz élni, akkor nagyon jó választás. Ha nem, akkor az 1.8 meg 2.0 Mazda motoros benzinesbe véletlenül se gondolkozz, azok nagyon rossz konstrukciók. A 2.4 meg már más dimenzinó fenntartás szempontjából, bár motorikusan az is megbízható, csak azt nem hozod ki 8-8,5 liter alatt.

ápr. 24. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Még egy dolog, a féknyerg csúszkák gyárilag nincsenek porvédőzve, ezért ha nem cserélik a betétekkel együtt a féknyereg csúszka gumi betétjét és nem kenik újra, előfordul hogy picit befog a fék. Ezt sok szerviz nem csinálja meg, tud kellemetlenséget okozni.
ápr. 24. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Már mint az s40 8-as?
ápr. 24. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Igen.
ápr. 24. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!