Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elég lenne egy elektromos...

Elég lenne egy elektromos autó hatótávolsága ?

Figyelt kérdés
Ma azért 200-300 km megtud tenni egy elektromos autó télen-nyáron. Neked ez a hatótáv elég lenne ? Tudom nem lehet Budapestről 1 seggel kimenni vele Londonba de ilyen távon a dízel meg a benzin sem versenyképes a repülőkkel. Meg kevesen hsizem hogy sok ember ingázik napi szinten 300 km-et. Neked elég lenne
ápr. 17. 11:56
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

#9 "érdemes lett volna az utána következő részt is"


Nem lett volna érdemes, mert hiába írtad le, a statisztika, amiről beszéltem, bizonyítja, hogy már a kiindulási pont is erősen vérzik. Ha pedig a kiindulási pont rossz, onnantól már minden más lényegét veszti. A legelején kell rendet rakni először.


"Senki nem kötelez arra, hogy elektromos autót vegyél"


Hány normális motorral szerelt autót tudsz nekem mondani 2020 után? És nem véletlenül használom a "normális" szót, azaz nem csak annyi a lényeg, hogy ICE, hanem hogy nem is valami 0.9-es fűnyíró. Valami rendes, minimum 1.5-ös motor, ami nem hibrid. Nem sokat. A törvény hiába engedi a forgalmazást, a zöld f*szság miatt a gyártók nem merik bevállalni, mert a zöldek rögtön háborognak és a mai világban a PR a minden. A normális motor rontja a PR-t.


"Ha egy autó élettartama 25 év"


Ami már közel sem annyi, szintén a zöld f*szságnak köszönhetően (downsizing), nem véletlenül említettem az előző pontban, hogy az ilyen literes fűnyírókat nem nevezhetjük annak, hiába benzinesek. 0.9 TCe, 1.0 Ecoboost, 1.2 PureTech, satöbbi satöbbi satöbbi. Ezek messziföldről híresek róla, hogy 80-140 ezer kilométernél többet nem bírnak. Mivel az átlagos ember éves futásteljesítménye kb. 15000 km, ezért az a "25" év az legnagyobb jóindulattal is csak 5-10.


"Ha szerinted nem az EV a jövő, akkor mi kellene helyette"


Nincs olyan, hogy "szerintem" és "kellene". Puszta tényekről van szó. A gyártók amilyen gyorsan felugrottak az EV-vonatra, olyan gyorsan ugrálnak is le róla. A technológiát 100+ éve meghatározó motorsport a bizonyíték erre. A Formula E-ből (full elektromos) kilépett a legtöbb nagy gyártó. Ehelyett elkezdtek özönleni vissza az F1-be, LMH-ba, sőt, még az LMGT-be is, ami még csak nem is hibrid, hanem full benzines kategória. Az F1-ben volt a Mercedes és a Ferrari, mint stabil gyártók, a Renault elég ingatag lábon áll, a Honda pedig ki is szállt, mielőtt úgy döntöttek, hogy visszaszállnak 2026-tól, emellé még valószínűleg csatlakozik az Audi, a Porsche is jönne csak a VW nem engedi, meg a Cadillac is jönne, csak politika hátráltatja őket. Megduplázódott a gyártók száma. Az LMH-ból (korábban LMP1) minden gyártó kiszállt, kivéve a Toyotát. Most már ott van a Toyotán kívül a Ferrari, a Porsche, a Peugeot, a Renault, a Cadillac, a BMW és a Lambo. Az LMGT szintén életképtelenné vált, volt ugyan több gyártó, de csak mert ott relatív régebbi autókkal is menni lehetett, ezért mentek a régiekkel, de senki sem fordított már rá pénzt. Na és most? Mindenki fejleszt és még több gyártó csatlakozott, 9 gyártó van jelen. 2020-ban ez a szám 3 volt.


És hogy akkor miről is van szó? Szintetikus üzemanyag. Ennyi. Minden gyártó erre utazik most, ezért hagyták ott az elektromos motorsportot és léptek vissza az ICE sportokba, mert az ICE lesz a jövő, csak nem kőolajból fog származni az üzemanyag. És ez minden szempontból jobb jövőkép, mint az EV. Először is, nem kell a nulláról újragondolni az egészet, az ICE-ben már minden gyártó jártas, csak hozzá kell igazítani az új üzemanyaghoz. Másrészt, ezerszer megbízhatóbb és biztonságosabb. Harmadrészt, az EV-k rettenetesen pazarlóak, mert hiába a magas hatásfok, iszonyatos túlsúlyt cipelnek, ami egy ICE-nél nincs, tehát sokkal gazdaságosabb. És két legyet fognak ütni egy csapásra, mert a régi ICE csak minket szólít meg, az EV csak a zöldeket, a szintetikus üzemanyag viszont mindkét térfelet elviszi. EZÉRT lesz az a jövő, nem pedig az EV. És mint már kifejtettem, ez egy nyilvánvaló tény, amit maguk a gyártók támasztanak alá.


#10 "rengeteg"


"rengeteg" xddd Soha nem lesz annyi töltő, hogy ellássa a lakosság jelentős részét. 10%-nál járunk kb., szakértők szerint maximum 20% az, ami megoldható probléma nélkül. Benzinkutak vannak benzinkutak hátán és reggelente még így is tele vannak. Szerinted mégis hogy a fenébe fog ez működni, ha a töltési idő a tízszerese (MINIMUM) egy tankolásnak? Tízszer annyi töltő kéne, mint ahány benzinkút van. Kérlek áruld el, hogy hová is teszel ennyit. Az elektromos hálózat pedig 25-30%-ot lenne képes kiszolgálni. Nem, ne áltasd magad, nem fogják fejleszteni. Nem lehet egy komplett infrastruktúrát fenekestől felforgatni csak a szaros EV-k miatt. Eszméletlen mennyiségű pénz (ami nincs) és idő (több évtized) kellene hozzá. Viszont az EV-k már most itt vannak és már most elvárják, hogy azt vegyen mindenki. De ha mindenki azt venne, MOST, összeomlana minden. Teljesen életképtelen és közel kivitelezhetetlen elvárás/elképzelés.

ápr. 17. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 BeefEater ***** válasza:

#11:


"Nem lett volna érdemes, mert hiába írtad le, a statisztika, amiről beszéltem, bizonyítja, hogy már a kiindulási pont is erősen vérzik."


A statisztikát te kevered ide, nem hivatkoztam arra, hogy a lakosság hány százaléka tud otthon tölteni.


"Hány normális motorral szerelt autót tudsz nekem mondani 2020 után?"


ICE vs EV -ről volt szó. Az, hogy szerinted a motor nem normális még ICE, tehát az egész nem releváns itt, attól függetlenül, hogy én sem vennék néhány, az általad említett motorral szerelt autót.


Az, hogy a Forma-1 -ben és más autósportokban mi történik sehogyan sem befolyásolja, hogy az elektromos autó valakinek megfelel-e vagy nem.


A szintetikus üzemanyagot miből akarod előállítani? Ha földgázból (kék hidrogén) vagy kőolajból azzal egy csomó problémát nem oldasz meg (CO2 kibocsátás, olyan országoktól való függőség, akiktől egyre kevésbé szeretnénk függeni, stb). Hulladékból (például használt étolaj) nem tudsz eleget előállítani.


"Tízszer annyi töltő kéne, mint ahány benzinkút van."


Vagy még több is. Viszont töltőt mindenhova lehet rakni, oda is, ahol nincs benzinkút jelenleg. Villanyoszlop, Tesco parkoló, a helyi telekom cég elosztó dobozai, munkahelyi parkoló, a saját garázsod (ha van), autópálya pihenő, stb.


"Az elektromos hálózat pedig 25-30%-ot lenne képes kiszolgálni. Nem, ne áltasd magad, nem fogják fejleszteni."


Hát, pedig nekem úgy tűnik, hogy sok helyen jelenleg is fejlesztik az elektromos hálózatot és vannak kísérletek, hogy az autók is részt vegyenek ebben például úgy, hogy vissza tudnak táplálni (és te ezért pénzt kapsz), egymással kommunikáló töltők, stb.


"Eszméletlen mennyiségű pénz (ami nincs) és idő (több évtized) kellene hozzá."


2035 után sem fognak eltűnni a meglévő belső égésű motoros autók egycsapásra, ha ez megtörténni egyáltalán ez egy folyamatos lesz. És ha az előző 2060 -as becslést elfogadjuk, akkor van 3 és fél évtized, tehát ez pipa.

Ha lesz ügyfél, lesz pénz, lesz fejlesztés. Ehhez az kell, hogy elérjen egy kritikus tömeget az elektromos autók és töltők száma és akkor már a piac kiszolgálja, nem fognak kelleni állami támogatások.


"De ha mindenki azt venne, MOST, összeomlana minden."


Igen. De senki nem is mondja, hogy MOST mindenki vegyen elektromos autót. Ha 1920-ban azt mondta volna valaki, hogy az összes lovas kocsit cseréljük le autóra akkor is összeomlott volna minden mert például elég benzinkút sem volt, úgyhogy ez alapján az érv alapján még mindig lovaskocsival kéne járnunk.


"Teljesen életképtelen és közel kivitelezhetetlen elvárás/elképzelés."


1970-ben a mobiltelefonról is ezt gondolta mindenki, aztán 2000 -ben már szinte mindenkinek volt. 3 évtized rengeteg idő fejleszteni.

ápr. 17. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 Hintalow ***** válasza:
Simán elèg, bakker szerintem egy hónap alatt nem megyek 300 kilómètert 😅
ápr. 17. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

#12 De most te szándékosan értelmeztél félre mindent?


"A statisztikát te kevered ide, nem hivatkoztam arra, hogy a lakosság hány százaléka tud otthon tölteni."


Én kevertem ide, mert a statisztika a lényeg és felborítja az érvedet.


"ICE vs EV -ről volt szó."


Nem, arról volt szó, hogy idézlek: "Senki nem kötelez arra, hogy elektromos autót vegyél" De igen, rá vagyok kényszerítve, mert az alternatíva a normális ICE lenne. Az meg jóformán nincs, ICE-ből csak nemnormális van. Igen, lehet azt is venni EV helyett, de az nem megoldás, hanem egy még rosszabb opció. Ez kb. olyan, hogy mit ennél szívesebben? Nyilván jó lenne egy jó marhapörkölt (normális ICE), de az nincs, csak egy kupac szar (szar ICE), meg spenótfőzelék (EV). Gyűlölöd a spenótfőzeléket, de még mindig jobb, mint a kupac szar, szóval igazából nem is kérdés, hogy spenótfőzeléket választasz. Kvázi rá vagy kényszerítve, nem? Az nem válasz erre, hogy "dehát választhatod a kupac szart is". Nem, az nyilvánvalóan nem opció.


"Az, hogy a Forma-1 -ben és más autósportokban mi történik sehogyan sem befolyásolja, hogy az elektromos autó valakinek megfelel-e vagy nem."


Ennek sincsen semmi értelme. Semmi ilyesmit nem írtam. Az egész motorsportos rész már régen azután volt, hogy a "megfelel-e" kérdést kiveséztük. Az már arra a kérdésedre volt válasz, hogy mi lesz a jövő, ha nem az alternatíva. Az, amit az F1-ben és más motorsportokban látunk. Láttam már jópár embert legyinteni, hogy annak semmi köze nincsen a közúti autókhoz, pedig nagyon is van. A Grand Prix versenyzés konkrétan ebből született meg, hogy a gyártók a tudásukat bizonyították vele, ezért ősi közmondás az is, hogy "nyerj vasárnap, árulj hétfőn", azaz a motorsportban a győzelem az egyik legjobb marketing, de ez csak akkor működik igazán, ha azt a technológiát árulod, amivel versenyzel is. MINDEN technológia, amit ma ismerünk és használunk, az a motorsportokban jelent meg először és ott fejlődött ki. Ami a motorsportokban megy, az a jövő. Ez mindig is így volt. És jelenleg a motorsportok a legkevésbé sem az elektromos irányba mennek, sőt, fordulnak el tőle.


"A szintetikus üzemanyagot miből akarod előállítani?"


Milyen földgáz/kőolaj/étolaj? Mi nem világos azon, hogy "szintetikus"? Mit jelent szerinted ez a szó? Akkora sületlenséget mondtál/kérdeztél, hogy esküszöm szerintem már csak trollkodsz.


"Viszont töltőt mindenhova lehet rakni"


E kijelentés után szakbiztonsági dolgozók ezrei kaptak a szívükhöz.


"nekem úgy tűnik, hogy sok helyen jelenleg is fejlesztik az elektromos hálózatot"


Igen, csak nem az EV-knek, mert mint mondtam, az nem a jövő.


"És ha az előző 2060 -as becslést elfogadjuk"


Nem fogadjuk, mert jó lenne, ha nem hagynád teljesen figyelmen kívül a cáfolatot. Ha nem értesz egyet a cáfolattal, akkor add elő az ellenvéleményedet, de ha kényünk-kedvünk szerint döntjük el, hogy a valóság mely pontját hagyjuk figyelmen kívül, akkor én kijelentem, hogy holnaptól leszarom a gravitációt és repülni fogok.


"van 3 és fél évtized, tehát ez pipa"


Három és fél évtized szerinted egy ilyen fejlesztésre (az energiaellátás sokszorozására) elég? Jaj édes istenem de nem vagy képben. Na akkor vegyük alapul Paksot: 1966-ban hagyták jóvá az építést és az utolsó reaktor 1987-ben lépett üzembe. 21 év. 21 évnyi munka gyümölcse az, hogy manapság Paks kb. az energiaellátás 50%-ért felel. Ez már rossz, mert a maradék 50% az majdnem teljes egészében fosszilis, mivel zöldek akarunk lenni ezért ez nem jó. Paksból kéne konkrétan még egy, négy erőművel, hogy 100%-on legyünk atomenergiából. Persze a 2030-as években a Paksi reaktorok is a ciklusuk végére ér, tehát azok helyett is újak kellenek. Ez azt jelenti, hogy az elkövetkezendő években két Paksnak megfelelő erőművet kellene felhúzni. Hangsúlyozom, hogy az egy darab meglévő Paks kivitelezése is 21 év volt. Most kellene kettő és akkor még csak a jelenlegi felhasználást fedtük le 100%-ban. Ha mindenki EV-t venne, a felhasználás erőteljesen nőne. Legyünk jóindulatúak és mondjuk azt, hogy ez duplázná az igényt. Akkor már négy Paksnyi erőműre lenne szükségünk. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy egyetlen Paks 21 évig tartott... és kellene MINIMUM négy.


Na, akkor matekozz egy kicsit és könyörgöm, vezesd le nekem, hogy hogyan fogjuk 35 év alatt ezt kivitelezni. De ne felejtsük el azt sem, hogy a te 35 éved valótlanságra épül, 25 éves ICE élettartamra, ami valójában max 10 év, tehát a te számításod szerint is a 35 év az igazából maximum 20.


Az meg már csak hab a tortán, hogy az EV-ket a zöld idióták szerint MOST AZONNAL vennie kellene mindenkinek, nem pedig 20, vagy 35, vagy hát igazság szerint bőven 50+ év múlva, mikorra a hálózat képes lenne ellátni a lakosságot, ha mindenki EV-t venne. Ez már csak a zöld következetlenség és a logika totális hiánya, ami tőlük oly megszokott.


"Ha lesz ügyfél, lesz pénz, lesz fejlesztés"


Milyen ügyfél? Magyarország energetikai ellátása állami kézben van. Miért, szerinted az autóvásárlásból befolyó pénzből a gyártók fogják fejleszteni a mi hálózatunkat, vagy mi? Ismét, szerintem te trollkodsz. Nem gondolhatod komolyan, amiket mondasz. Nem létezik...


"De senki nem is mondja, hogy MOST mindenki vegyen elektromos autót"


Ő, de. Mert nincs más opció. Ezt már kiveséztük. Nincs egyéb opció, az ICE-ket itt-ott már ki is tiltották (akár parkolóövezetekből, akár kompletten városokból), stb... már most elvárják és rákényszerítenek.


"1970-ben a mobiltelefonról is ezt gondolta mindenki"


Nem gondolta ezt senki a mobiltelefonokról. Nem tudom itt mire gondolsz, mert két dologra is gondolhatsz: a technológiáról és az infrastruktúráról.


Technológia: Moore törvénye az 1960-as években fogalmazódott meg, miszerint a tranzisztorok mérete kb. 2 évente a felére csökken és ez a törvény kb. napjainkig tartotta is magát. Tehát SOHA nem volt kérdés, hogy a mobiltelefon is egyszer el fog férni a tenyerünkben.


Infrastruktúra: Magyarországon a mobiltelefon-hálózat összesen három darab toronnyal indult el. Ez 2 éven belül 400-zal bővült. Szerinted ez összehasonlítható az elektromos hálózat fejlesztésével és az EV-átállás szükségleteivel? Tényleg? Komolyan? Vagy ez is csak trollkodás? Mobiltelefon-hálózatot elindítani és fejleszteni fényévekkel egyszerűbb, mégis hogy a fenébe jut eszedbe összehasonlítani erőművek építésével?

ápr. 18. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 BeefEater ***** válasza:

#14:

Akkor statisztika. Korábban ezt írtad:

"Az emberek kb. 10%-a tudja otthon tölteni."


Az elektromos autók aránya a KSH szerint Magyarországon 0,47% ( [link] Ha az otthon töltést tekintjük a legnagyobb problémának, akkor is lehet 20-szor annyi EV, mire ez akadályozni fogja a további terjedést. (És ebből ráadásul a céges autók kimaradtak, pedig azokat sokszor a telephelyen töltik.)

Tehát ha feltételezzük, hogy ez a statisztika számít, akkor is van még bőven hova növelni az EV-k arányát.


Azt, hogy te nem szereted az új ICE-ket egyik EV gyártó sem fogja neked megoldani. Sőt, az sem változtatna a helyzeten, ha betiltanák az elektromos autókat. Ebben szerintem van igazságod, de egy kicsit sem számít az EV-kkel kapcsolatban.


A jelenlegi atomerőmű építési tempó valóban problémás. Erre a megoldás az SMR lenne, de bár reaktor már régóta van, de az építést még nem kezdték el. Ha a potenciális gyártók által ígértnek a fele igaz csak, már ez is megoldaná a problémát. És emellé még jön a szél és napenergia, ami jelentősen bővül jelenleg, bár Magyarország (a politikai környezet miatt kicsit lemaradt).


Az, hogy a zöld idióták mit mondanak ritkán számít. Nem tud mindenki most azonnal EV-t venni mert nem is gyártanak akkora volumenben például. De ugyan ezek akarják bezáratni az összes atomerőművet (és utána meglepődnek, hogy fel kell éleszteni a szenes erőműveket).


"Miért, szerinted az autóvásárlásból befolyó pénzből a gyártók fogják fejleszteni a mi hálózatunkat, vagy mi?"


Pontosan. Nézd meg például a Tesla töltőhálózatát. Nem a két szép szemünkért csinálják, ez megéri nekik és ráadásul már nyitják meg a nem Teslások előtt is a hálózatukat.


"Nem gondolta ezt senki a mobiltelefonokról. Nem tudom itt mire gondolsz, mert két dologra is gondolhatsz: a technológiáról és az infrastruktúráról."


Technológiáról. A Moore-törvény irreleváns. Az eredeti vélemény úgy fogalmazódott meg, hogy elképzelhetetlen, hogy mindenkinek a zsebében legyen egy VHF rádió adó-vevő. Nem a mérete miatt, nem az infrastruktúra miatt, hanem leginkább a tranzisztor gyártás akkori helyzete miatt.


"Mobiltelefon-hálózatot elindítani és fejleszteni fényévekkel egyszerűbb, mégis hogy a fenébe jut eszedbe összehasonlítani erőművek építésével?"


Csak egy technikatörténeti példa volt arról, hogy amit a pár évtizeddel ezelőtti technológiai színvonalon lehetetlen lett volna megvalósítani az később teljesen mindennapossá vált.

De hogy ne legyen érdemes belekötni abba, hogy nem idézek, itt egy másik példa:

[link] Az IBM vezérigazgatója úgy gondolta, hogy az egész világon kb 5 számítógépet lehet összesen eladni.

ápr. 18. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 BeefEater ***** válasza:

Ezt el is felejtettem:


"Milyen földgáz/kőolaj/étolaj? Mi nem világos azon, hogy "szintetikus"? Mit jelent szerinted ez a szó? Akkora sületlenséget mondtál/kérdeztél, hogy esküszöm szerintem már csak trollkodsz."


Akkor miből állítsák elő szerinted és honnan származzon a hozzá szükséges energia? Ha nem az általam említett megoldásokat használod, akkor én már csak néhány nagyon egzotikus és ugyan ennyire drága ötletet ismerek. Tehát tényleg érdekel: miből állítják elő ezt a szintetikus üzemanyagot?

ápr. 18. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!