Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem lenne jó ötlet áramszedő...

Nem lenne jó ötlet áramszedő az elektromos autókra és felsővezeték az autópályákra hatótávolság növelés céljából?

Figyelt kérdés

Városi szakaszokra nem feltétlen kellene drótot tenni, sok utca lenne, mindig maradnának le fedetlen térségek, egyszerre nem is több száz kilométereket mennek az autók, de autópályákra, meg a fontosabb főútvonalakra lehetne egy autók magasságához méretezett áramszedő. Így csak a városi közlekedéshez kellene méretezni az akkumulátorokat. A kisebb akkumulátoros verziók persze csak akkor terjednének el, amikor már elég nagy hozzá a felsővezeték hálózat.

Technikailag úgy oldanám meg, hogy a belső sávokon lenne felsővezeték, a külsőn nem lenne, hogy a kamionok ne akadjanak bele, habár lehetne a troliautó mellett a külső sávban trolikamion is (az autós szedő el tudja érni a kamionos verziót is az lehet jobb lenne, 1x1 sávos utaknál nem lehet szelektálni)🙂 A kamionos telephelyek és lerakók között végig lenne vezeték, így nekik nem kellene nagy akkumulátor se. Hogy a szedő fel-le eresztése menet közben is működjön, olyan lenne az áramszedő, mint a mozdonyokon, fázishatárnál ők sem állnak meg.


Mit szóltok az ötletemhez?


2022. febr. 2. 09:06
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Kamionon már láttam ilyen jellegű ötletet.

Amúgy jobbnam találom az indukciós töltőt. Mint a telefonoknál. Az út maga lenne a töltőpad. Nem tudom a gyakorlatban jelenleg mennyire lenne kivitelezhető akármelyik ötlet is.

2022. febr. 2. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
55%
Bomba ötlet bájgunár
2022. febr. 2. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Ezt már régen kitalálták és meg is csinálták.

Eza dodgem.

2022. febr. 2. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Asszed te találtad ki?


[link]

2022. febr. 2. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 krwkco ***** válasza:
80%

"áramszedő az elektromos autókra és felsővezeték az autópályákra hatótávolság növelés céljából?"

Nagy költség lenne. Jelenleg az autók kis hányadának.

A közepesen távoli jövőben pedig feleslegessé válna, mert az villanyautók akkumulátorai adnak majd akkora hatótávot, amit az átlagember 1 nap alatt le akar vezetni. Ha meg kétszer annyit akar menni, akkor ebéd közben feltölti a szintén gyorsuló töltési lehetőségekkel.

2022. febr. 2. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
készült több tanulmány errőé és induktív töltésről is, de egyik sem bizonyult megvalósíhatónak
2022. febr. 2. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Olyat nem lehet, hogy "külsőn nem lenne, hogy a kamionok ne akadjanak bele", hisz egy balesetnél esetleg a kamionnak is be kell mennie a legbelső sávba, hogy kikerülje a roncsokat. Másrészt jobbratartási kötelezettség van, a személyautónak is tartósan a külső sávban kell haladnia.

A valóságban pont fordítva működik, a külső sávban szerelték fel a kamionok számára. Ha a személyautóra elég hosszú áramszedőt szerelnek, akkor az is használhatja. Ilyen rendszer Németországban több helyen is működik, pl. az A5 autópályán Frankfurtnál; GPS: 49.9359666671889, 8.612757855407045

[link] ,8.6124086,3a,40y,172.61h,83.6t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMh4L9c0cqtNuc8M39ZMN9Q9RbxrLYoGDhGQxkh!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMh4L9c0cqtNuc8M39ZMN9Q9RbxrLYoGDhGQxkh%3Dw203-h360-k-no!7i1080!8i1920

2022. febr. 2. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 krwkco ***** válasza:
96%

De azt látni kell, hogy ezek a teherautós/vezetékes projektek csak azért jöhettek létre, mert az állam (feltehetően) masszívan támogatja őket.

Gazdaságilag nem önfenntartóak és várhatóan soha nem lesznek azok. A beruházásigény nagyon nagy. A megtakarítás az üzemanyagárban nagyon kicsi. Kevés a használó, mert külön berendezést igényel.

A járművek, amik erre vannak kihegyezve, nem tudnak olyan útszakaszon hosszabb utat megtenni, ahol ez nincs. Egy kamionban az a pláne, hogy ha kell elmegy Portugáliából Bulgáriába.

2022. febr. 2. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Az indukciós módszer azért nem megvalósítható, mert a töltő és a töltést felvevő elektromágnes(tekercs) távolságának már mm-es növelésével is rohamosan romlik a hatásfok.

Az áramszedős hatalmas káoszt okozna :))

Jelenleg egyetlen megvalósítható és működő verzióként az akupakk egységesítést es cserélhetőséget tudnám elképzelni.

Az akku gyakorlatilag betétdijas lenne, leadod a "kúton" es kapsz egy töltöttet.

Volt is erre kezdeményezes, de a gyártók profitéhsége nyilvan lesöpörte a porondról.

2022. febr. 2. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Személyautókban szerintem semmi értelme nem lenne felsővezetékes megoldásnak. A mostani nagy akkus elektromos személyautók (nem kishaszon) hatótávja az emberek legalább 90%-ának már most bőven elegendő (de még az 50kWh-s modellek is). Kishaszonban van még hova fejlődni, de néhány éven belül szerintem ez is megoldódik. A villámtöltők számát kell növelni, hogy főútvonalak illetve autópályákon ilyen 15-20 km-enként legyen több töltő is.

A kamionok meg nagyobb teherautók esetében már más a dolog, a teherkapacitás miatt. Erre szerintem nem a felsővezeték, nem a cserélhető akku és nem a hidrogén lenne a megoldás, hanem a vasút. Az árut tehervonatokkal kellene az országok vagy nagyobb országrészek között fuvarozni, és kamionnal vagy teherautóval csak ún. "last mile" fuvarokat kellene, a teherpályaudvarról az üzletig/végfelhasználóig/címzettig. Így ezekben a helyzetekben az elektromos kamionok hatótávja bőven elegendő lenne a feladatra. Vasútvonalak villamosítása meg nem újkeletű dolog, létező technológia, és működőképes. Mondjuk Magyarországon lehetnének ezek a teherpályaudvarok: Győr, Szombathely, Pécs, Veszprém, Fehérvár, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Szolnok. És csak innen kellene a kamion a környéken szétteríteni az árut. Rakodás közben meg lehet akár tölteni is, így akár több műszakot is kibírnak ezek a járművek.

2022. febr. 2. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!