Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet ez a jelenség?

Mi lehet ez a jelenség?

Figyelt kérdés
Egy régebbi toyota raw 4-ről van szó fel lett újítva a futómű szóval ki lett minden olyan dolog cserélve ami már rossz volt meg ki lett iktatva a 4 kerék meghajtás vagyis már csak első kerék meghajtásos valamit kiszereltek belőle amit felé kell újítani a difit vagy nem tudom én nem értek hozzá.Nos most van 3. éve,hogy egy ismerősömnek segítek embereket vinni fotózni terepre szóval 3 éve minden évben pár hónapig vezetem ezt az autót de még sosem tapasztaltam ilyet.A jelenség,hogy olyan az autó mintha az első és hátsó kerekek külön életet élnének mint mikor a kígyó kúszik szinte olyan érzés mintha nyolcas lenne minden kerekében és halál félelmem van mert 80-90km/h-nál olyan mintha kúszni akarna az autó mindenfelé szinte látom is ahogy rázza magát a bódé vagy,hogy is írhatnám le.Szóval a négy kerék kiiktatás és xy alkatrész kiszerelés okozhat ilyen jelenséget?Azt mondja ismerősöm futómű javítás után padra tették és azt mondták biztonságos az autóval közlekedni.

máj. 13. 10:43
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

9/


Hát saját pénzen biztos,hogy nem bérelek én csak besegítek de megpróbálok utána járni mi lehet.

máj. 13. 11:37
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
Részletkérdés kinek a pénzén, meg kell oldani hogy ne egy életveszélyes autóval közlekedj, vagy ne közlekedj.
máj. 13. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
A leírt jelenség alapján úgy tűnik, hogy az autóban valószínűleg valamilyen probléma van a futóművel vagy a kormányzással. Lehet, hogy az újítás során nem megfelelően állították be a futóművet, vagy valamilyen más hiba történt. Javasolnám, hogy vidd vissza az autót a szervizbe, hogy ellenőrizzék és javítsák ki a problémát, mivel ez a jelenség biztonsági kockázatot jelenthet az te, és mások számára is.
máj. 13. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Gondolj arra kérdező, hogy ha ezzel így balesetet okozol akkor még annál is sokkal drágábban fog végződni a történet mintha most megcsináltatod. Arról nem is beszélve hogy így műszakin nem fog átmenni márcsak a kikötött összkerék-hajtás miatt sem.
máj. 13. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy ezt-azt, vagy talán minden rossz alkatrészt kicseréltek, és az is hihető hogy pl. diffit felújították.

Viszot ezek a munkálatok nem helyettesítik a futómű műszeres beállítását.

(amúgy a hajtás lekötésének az úttartáshoz, az egyenesfutáshoz nincs köze)

Mindenféle képpen vidd el egy normális futóműveshez.

máj. 13. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:
Tegnap elvittem az autót itt a helyi gumiklinikába,ismerem őket így soron kívül megnézték az első futóművet ilyen rázató padon. Nos azt állapították meg,hogy az első szilentek oda vannak cserések meg valami jobb oldali axiál is tropa. Na most ismerősömet vagy átvágták vagy csak a hátsó futóműben cseréltek dolgokat mert kocsi átvételkor mutatta a rossz szilenteket meg ilyesmiket amik cserélve lettek. Mondta a vizsgálós fickó,hogy így nem biztonságos a közlekedés én meg szóltam ismerősömnek,hogy megnézettem a futóművet és azt mondta beszélt a szerelőjével ma együtt elmegyünk hozzá és én elmondom mit állapítottak meg.
máj. 14. 04:27
 17/22 anonim ***** válasza:

Ez már egy jó kiindulási alap, sikeres javíttatást.

Mondjuk én kitérnék a hátsó híd, első bölcső felfogatási pontok ellenőrzésére is, mert önmagában az hogy pár szilent kopott/lóg, nem okoz akkora instabilitást amit említettél. A laza vagy törött híd rögzítések egy rázópadon nem biztos hogy kijönnek, mivel a kaszni súlya nyomja a hidat. Fel kellene emelni csápossal és úgy is ránézni.

máj. 14. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

#15 vagyok.

Az eseted is jó példa arra, hogy mennyire nem éri meg, a "ma ideviszem - holnap odaviszem" szemlélet, ahogy a "kedves ismerős" ügyintézésekor is gyakran többe kerül a hús mint a leves.

Az is furcsa, milyen sokan elalélnak attól, hogy X. műhelyben milyen rendes és készséges a szerelő.

Nekem pl. nincs igényem arra hogy elmesélje, hogy 17 vagy 21°-al volt elgörbülve az irányítókar. Ha görbe, cserélje ki. Az sem érdekel, hogy milyen technikával vett ki egy törött csavart, sőt, a lecserélt alkatrészekre sem tartok igényt, nem akarom hazavinni és őrizgetni.

Végezze el a javítást -lehetőleg jól- adjon róla számlát is ennyi!

Így ha problémám van, mehetek vissza reklamálni.

Amúgy egy normális futómű javítás után szinte soha nincs reklamáció, mert egy kiverődött szilent vagy a lógó gömbfej, egyértelmű probléma, nem olyan mint egy esetenként jelentkező zárlat, vagy egy időnkénti beázás.

Ha mindent leellenőrzött és amit kell kicserélt és/vagy beállított, akkor az a következő padkázásig biztos hogy nem mozdul a futómű.😀

Csak azért írtam le mindezt, mert a napokban vittem futóműveshez egy nemrég vásárolt autót, és ez-az nem tetszett rajta.

A végeredmény:

Az egyeztetett időpontban elvégezte a futómű ellenőrzést, beállítást

A végén a gép kinyomtatta a diagnosztikai lapot:

....ennyi volt amikor megkezdte a méréseket

....ezek a gyári értékek

....ennyire állította.

Amikor végzett, rákerül a papírra a dátum, rendszám, km óra állás, és kész.

Ahol nem így dolgoznak az a műhely kerülendő.

máj. 14. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:

17/


Na voltunk a másik szerelőnél ott fel lett emelve megrángatták több féle módszerrel is ránéztek az axiálra a szilentekre és ott meg minden rendben volt.Előttem csináltak mindent,én már nem tudom akkor most mi van a kúszás amit érzek leginkább rossz úton érződik jobb úton kevésbé vehető észre.

máj. 14. 14:20
 20/22 anonim ***** válasza:

Látom nem megy a szövegértés.

Akárhány szerelő fogja nézegetni és rángatni bármilyen módszerekkel, ha nincs jól beállítva a futómű akkor az sétál/kúszik/kóvályog hiába cserélnek ezt-azt.


Amúgy mit jelent nálad az hogy"axiál"?

Melyik koknkrét futómű alkatrész hívod így?

máj. 15. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!