Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ilyen olcsó a dacia, mi...

Miért ilyen olcsó a dacia, mi lehet vele a baj?

Figyelt kérdés
Használtan és újonnan is talán a legolcsóbb autó a Dacia...
máj. 26. 08:55
1 2
 1/20 A kérdező kommentje:
Dacia Sandero
máj. 26. 08:57
 2/20 anonim ***** válasza:
33%
Minden. Minden szempontból hulladék.
máj. 26. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 nemaRendőrség ***** válasza:
100%
Ülj bele. Közlekedő doboz minden kényelmi és esztétikai dolog nélkül
máj. 26. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
69%

#2 Tényleg milyen sz@r, a legnépszerűbb autó Európában. Csak idén eladtak 100.000 darabot. És ennek is a nagy részét a már elhanyatlott nyugaton. 🤣

[link]

[link]

[link]

Tényleg mindenki hülye, csak te vagy helikopter. 😉

máj. 26. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
82%

#4 Az emberek 99%-a nem ért az autókhoz. Látod itt van a kérdező is. Kívülről úgy néz ki mint bármelyik másik autó, viszont fele annyiba kerül, ezért megveszik.


Na, te is egy ugyanilyen laikus ember vagy, aki nem ért az autókhoz. Ez nem baj, nem szégyen, csak ha valamihez nem értesz, akkor abban a témában ne hangoztass ennyire magabiztosan kreténségeket.

máj. 26. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
100%

#3 Nem csípem a Daciát, nem venném, de aki ilyet vesz újonnan (2 ilyet ismerek is) 20-25 éves Suzukiból/Opelből ültek át. És a hű de k****a jó szlogennel, örömmel használják. A régiben se klíma, se légzsák, se semmi.

Az ilyen vevők örülnek, hogy "olcsón" új autót vehetnek. Én 9 éves Octaviával járok, ahoz képest elég puritán gép, de egy 20 éves lepukkant kocsihoz képest még maga az álom az ilyeneknek. És a mostani gazdasági helyzetben, hogy például egy sz@ros Octavia/Golf/Astra 10+-os kocsi lett eléggé érdekes lett sokaknak az 5-6 milliós Dacia.

máj. 26. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%
#5 Fejtsd ki mi a baj a Dacia-val? Nekem nem tetszik, kicsit puritán, de minden szempontból használható. A "mi autónk" Suzuki is egy pont ugyan ilyen egyszerű elavult izé volt olcsón. Nem tudott semmit, elvitt A-ból B-be gagyi műszerfallal 3 hengeres fűnyíró motorral. Ahoz képest egy Sandero szinte luxus.
máj. 26. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
máj. 26. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=gHzEKFwBZt0


Aki ezt a videót megnézi akkor megérti, hogy miért. Aztán pedig eltudod, dönteni, hogy mennyire tudsz azonosulni ezzel.

máj. 26. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
31%

#7 Mert olcsó húsnak híg a leve. Nehéz erre bármi mást mondani, mert szó szerint MINDENNEL baj van. A Dacia nem úgy szar, mint ahogy más autókat szarozni szoktunk elfogultságból. Egyeseknek van valami baja a BMW-vel, szidják a BMW-t. Másoknak van valami baja a Citroennel, szidják a Citroent. Ezen szidalmazások többsége, habár megalapozott, elég gyenge lábakon áll, javarészt személyes véleményeken.


Azonban a Daciánál más a helyzet. A Dacia egy "olcsó hús", aminek "híg a leve". Ezért szidjuk. Nem valami pitiáner dologról van szó, nem is személyes véleményről. Ezeket az autókat kizárólag akkor veszik, ha sokkal olcsóbbak más márkáknál, máskülönben mindenki más márkát választana. Viszont ha sokkal olcsóbb, akkor az olyan is. Nem árulhatsz egy 10 milliós autót 5 millióért, ugye? Ha egy autó sokkal olcsóbb, akkor annak olyan is a minősége. És ez az egész autóra igaz. A-tól Z-ig. Az első lökhárítótól a hátsóig. A futóműtől az elektronikán át a motorig mindenre.


De csak hogy ne mondhassátok, hogy nem válaszolok a kérdésre, írok egy rövid listát. Közel sem a teljes lista...


- A Renault legszarabb motorjait kapják a Daciák.


- Borzalmasan szar úttartásuk és menetstabilitásuk van, mert a Dacia az összes autójához ugyanazt a régi Renault platformot használja. Ez a platform 2002-ben lett gyártva 800-1000kg-os pici alacsony Clio-szintű autókhoz. A Dacia ezt használja 20+ évvel később is jóval nagyobb, magasabb és nehezebb autókhoz, például a Duster. Így a Daciák futóműve nem csupán elavultak, de gyengék is. Egy Duster egy átlagos/közepes oldalszélben úgy imbolyog, hogy bármely épeszű embernek 70-nél már halálfélelme van. Személyes tapasztalat!


- A biztonságot hírből sem ismerik. Bárki szabadon megtekintheti az EuroNCAP honlapján. 1-2 csillagokat kapnak, az EU által előírt minimumot ÉPPEN csak átugorják. Néha-néha 1-2 modellnél a sofőrbiztonságnál beugrik egy hármas, az náluk már csoda. Mindeközben az autóban mindenki más nyugodtan megdögölhet, az nem érdekli őket. Gyereket ültetni bele viccen kívül felér egy veszélyeztetéssel. Büntetni lehetne, annyira veszélyes autók.


- Az olcsóság persze a kevésbé fontos, ámbár elvárható kényelmi dolgokra is rányomja a pecsétet. Szintén személyes tapasztalatokat mesélek most: 2021-es Duster, gyári rádió nélkül. Ne értsetek félre, nyilván lehetett kérni bele extraként illetve lehet bele rakni utólag, de 2021-ben a rádió nem lenne szabad hogy feláras extra legyen. Másik példám, 2016-os Duster, klímás, de nincs pollenszűrő benne. Na most hogy ez hogyan lehetséges, azt nem tudom, mert az EU előírások szerint minden klímás autóban kötelező pollenszűrőnek lennie. Két elméletem van, egyik sem vet jó fényt a márkára:

1. Az alacsony minőségű gyártás során nem a megfelelő levegőboxot rakták bele és a klímás modell klíma nélküli, pollenszűrő nélküli levegőboxot kapott, amit a szintén alacsony színvonalú minőségellenőrzéskor sem szűrtek ki. Ilyen más márkáknál egyszerűen nem fordul elő.

2. Leszarták az EU-s előírást, ezzel együtt szemen köpték a saját vásárlóikat is.

Egy biztos: nekem volt egy 1997-es F Astrám, ami szintén egy alsókategóriás autó volt megjelenéskor is, nem volt klímás, de már ennek ellenére is volt benne pollenszűrő. A Dacia 19 évvel később klímás autóba sem rakott pollenszűrőt. Szerintem ez elég jól leírja, hogy milyen minőséget képviselnek.


Még röviden reagálnék arra a mondatodra, hogy "A "mi autónk" Suzuki is egy pont ugyan ilyen egyszerű elavult izé volt". Nem. A Suzuki nem ilyen volt. A Suzuki is egy olcsó fapados autó, ez igaz, de az legalább egy MODERN fapados. A technológia halad előre és ezért a "fapad" fogalma is változik. Ami egykor extra volt, az manapság alapfelszereltség egy fapadban, erre már kitértem ugye a rádióval kapcsolatban. A Suzuki fapadja halad a korral. A Daciáé nem. A Suzuki fapad egy modern fapad. A Dacia fapadja a 2005-ös fapad szintjét hozza. Hiába olcsóbb más autóknál, akkor is többmillió forintról beszélünk és ezért a többmillió forintért egy olyan autót kapsz, ami 20 évvel le van maradva a kortól.


És ne értsetek félre, én nem akarok meggyőzni senkit. Ha szerintetek ez így jó, akkor vegyetek Daciát. Ha ti elfogadjátok azt, hogy többmillió forintért egy 20 éves fapados guruló koporsót kaptok, akkor vegyetek Daciát. Ti pénzetek, ti életetek, ti döntésetek.


De a tények akkor is tények.


A Dacia szar.

máj. 26. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!