Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A lada nivának tényleg nincs...

A lada nivának tényleg nincs alváza?

Figyelt kérdés
Az egyik ismerősöm azt mondta, hogy inkább vegyek másik terepjárót, mert a nivának ha elrohad a karosszériája (elvileg arra van felfogatva minden [mert nincs alváza]) akkor vége mindennek és vehetek új kocsit...
2010. dec. 28. 16:26
 1/8 anonim ***** válasza:
Jah, nincs neki...többiről ne comment, de egy elég nagy ... mondta
2010. dec. 28. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Valóban, nincs neki alváza. A Lada Niva volt az egyik első önhordó karosszériával épített terepjáró.

Egyébként pedig a rozsda a Ladák nagy ellensége, de nem lehetetlen ellene védekezni. Vásárlás után nem árt feltérképezni és javítani a rohadásokat, utána pedig alapos, időnként megismételt alváz- és üregvédelemmel, illetve kerékjárati védődobok beszerelésével megnövelhető az autó élettartama.

Az önhordó karosszériát azonban ne úgy képzeld el, hogy csak a külső, vékony héj tartja össze az autót. Vannak alatta masszív teherviselő elemek: küszöbök, váznyúlványok, tornyok. Ezeknek a rohadása veszélyes, mert akkor csökken a teherviselő képesség. A Ladák esetén a küszöbök jelentenek komoly kockázatot (alul vannak és szeretnek rohadni), illetve az első kerék által az első sárvédő felső sarkába behordott sár szokta kikezdeni a homlokfalat és a zárhidat. Egyébként pedig az anyagminőségből adódóan mindenütt szeret rozsdálni a karosszéria, de főleg ezeken a pontokon tud gyorsan kialakulni a rozsda.

A kedves ismerősöd pedig ennyi erővel járkálós autónak vegyen Wartburgot vagy VW Bogarat, mert azok voltak az utolsó nagy szériában készült alvázas személygépkocsik. Terepre meg olyat, amilyet akar, csak ne Nivát. A terepjárók közt valóban sok az alvázas konstrukció, de nem pont azért, hogy ha lerohad róla a karosszéria, könnyebb legyen cserélni...

2010. dec. 28. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Az előző válaszolóval teljes mértékben egyetértek.Annyival szeretném kiegészíteni,hogyha még is van rohadás a karosszérián,pláne valahol alul a teherviselő elemek közelében(küszöbök,váznyúlványok,padlómerevítők)akkor a foltozgatást még csak említeni sem szabad!Ha ilyen van,akkor tessék szépen kivágni az adott elemet és kicserélni egy újra.Persze a kivágni szót helyettesítheted a lefúrkálni szóval is,mert a Lada esetében elég sok a ponthegesztéssel rögzített karosszéria elem.
2010. dec. 28. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
figyelj ez úgy hülyeség ahogy van! Nekem 2105-öm van ő is önhordós karosszériával rendelkezik alvázvédő van rákenve az aljára (ha nem hagyod rárohadni az autó oldalára a sarat hanem rendesen lemosod semmi baja nem lesz) időnként kb 4 hónaponként rendesen átnézed az autó alját ha valahol lejött az alvázvédő vagy valami más fogod és arra a pontra kensz egy ecsettel és kész! Az enyém 20 éves soha nem volt hozzányúlva a karosszériájához előző tulaja is figyelt rá és én is és eddíg még gondom nem volt vele :) Sok sikert!
2010. dec. 28. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Jó a Niva de jobb az Uaz 469 (parancsnoki), fogyasztásban szinte azonosak, de kevesebb gond van vele, meg az tényleg mindenhol elmegy.
2010. dec. 28. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
kössz a válaszokat! :D még az első válaszolótól annyit szeretnék kérdezni, hogy ta akkor most pártolod a Nívát vagy nem??
2011. jan. 21. 15:31
 7/8 A kérdező kommentje:
bocs... a másodiktól kérdezném xd
2011. jan. 21. 15:31
 8/8 anonim ***** válasza:
Én kedvelem a Nivát, jómagam is Zsigulival járkálok. Szerintem egy roppant célszerű szerkezet. Sárban, hóban jönni-menni pontosan elég, nincs mit félteni rajta. Csak tisztában kell lenni a képességeivel, tudni kell, hogy igenis rozsdál (bár a Werling-dobok és az alváz-, illetve üregvédelem sokat tud segíteni), közúton nem ideális (rövid végáttétel, ordító diffik és gumik, magas súlypont) és a beltéri műanyagok a többi szovjet autóhoz hasonlóan gyenge minőségűek. Viszont ezen kívül mindenben, ami terepen fontos, nagyon jól teljesít és talán egy kicsivel kényelmesebb, mint az egyébként hasonlóan jó terepjáróképességű UAZ-ok és GAZ-ok.
2011. jan. 21. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!