Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mercedes Benz 190 első autónak?

Mercedes Benz 190 első autónak?

Figyelt kérdés

Mercedes Benz 190 dízel vagy benzin? első autónak.

télen mennyire lehet használni? :)


2011. jan. 29. 11:47
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Megbízható, de a dízellel irtózatosan lomha! De egy 2 literes benzinessel ideális választás lehet. Bár az 8-10 liter között fogyaszt.
2011. jan. 29. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
én 6,5-öt olvastam de köszi
2011. jan. 29. 12:43
 3/14 anonim ***** válasza:
Benzinesnek 6,5? Az mese!
2011. jan. 29. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

dízel 6,5

tudom a benzin eszik 10-et.

2011. jan. 29. 13:28
 5/14 anonim ***** válasza:

Nekünk a 124-es kombiban volt 2 literes szívódízel, nem volt erögép, mert ugye a kasztni is nagyobb, de 100-110-el kivisz a világból kétszer.

Átlagban lehet tartani a 6 litert, autópályán 5 literrel beéri.


Télen tökéletesen lehet használni, csak tudni kell vezetni és be kell tenni a csomagtartóba némi ballasztot.


Egyszóval tökéletes és értelmes választás!

2011. jan. 29. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Igen,a Diesel 190-es 6.5litert evett mikor kijött a gyárból.

20 éve... :D

2011. jan. 29. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
népítéletbe olvastam :S de több helyen is!
2011. jan. 29. 16:01
 8/14 anonim ***** válasza:

El ne hidd,hogy az "egykori" gyári adat közel 20év elteltével is megállja a helyét megtett kb. 200000km után.

akkor még talán km-ben nem is mondtam sokat.

A motorok kopottságát figyelembe véve ezek az értékek nem csökkenni szoktak,hanem nőni. Saját tapasztalat.

Nem leírni akarom a merciket,mert tudomásom szerint a 2,5 Turbós változata már elég jóra sikeredett anno.

2011. jan. 29. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Autók » Mercedes-Benz » 190 (1982-1993)


190 190 2.5 turbo diesel

Az ítélet értékelése



Szöveges ítélet


Előre bocsátom, hogy egy jó állapotú Citroen BX-ből ültem át, mert egy attól erősebb, klímás autóra vágytam. Gondolom aki itt a mercikről akar olvasni, az a BX-ekért nem rajong, de nekem azért egészen kellemes élményeim vannak róla:)

Több típust néztem meg, köztük szerepelt a 525 tds BMW, nem egy 124-es diesel merci és egy- két 190 -es is, alapvetően mercit akartam, végül egy aránylag szép állapotú 190-es mercit 2.5 TD motorral, automata váltóval sikerült találnom, úgy gondoltam megmentem a következő nemzedéknek!

Az általam adott név onnan ered /utolsó mercedes II./ hogy azt hiszem ez az utolsó mercik egyike amit érdemes igazán rendbe rakatni és ha teheted soha se eladni.

A teljesség igénye nélkül nem csak a 190-es merciket tartom még "tisztességes" merciknek, ebben a sorban van a 123, 124, 126, 116-os is és a jó öreg W115-ös, ismertebb nevén állólámpás is. Sajnos ezen merciket igazán ápolgatni már csak kevesen akarják, inkább mindenki csak ütni-vágni akarja őket. Emellett a hatóság is egyre jobban arra "ösztönöz" hogy 1.0 -es vagy max 1.2 -es autókkal járjanak az emberek. Nos véleményt nem írnék ezekről le, maradjunk abban nekem nem igazán jönnek be.

Sajnos rengeteg a nepper aki próbál ezeken a kocsikon keresni még, meg az az igazság rengeteg leélt, a végletekig széthajtott merci fut az utakon.

Pedig ezt a típust elég nehéz hazavágni, de nekünk magyaroknak azért sikerül.....

Én 1 millió körüli összegért jutottam hozzá ehhez a 92-es diesel mercihez egy idősebb úrtól.

Viszonylag meg van kímélve, de azért 1-2 szervíz elmaradása érződik. Várhatóan a teljes rendbetétel 300 ezer körül még biztosan lesz, de szerintem nem érdemes sajnálni rá a pénzt.

Aki nagyon garasos, annak szerintem nem ez a típus az ajánlott vétel. Jótanács: 1 millióért már jó suzukit vagy opel corsa/astrát lehet kapni!!! Még a kötelezője is kevesebb ezeknek.

Aki 15 év körül vagy idősebb diesel mercit vesz, ott már szerintem érzelmi alapnak is érvényesülni kell, tehát nem csak A-ból B-be a legolcsobban akar eljutni, hanem ebbe némi presztízs, mögöttes érték is van.

A kocsinak szerintem 14-15 évesen is van tekintélye, nem dudálnak úgy rám, mint a korábbi hasonló korú autómmal.

Bár rengeteg szabadon futó örült van az utakon, akik ki tudja miért céges autókhoz jutottak hozzá.... de inkább kikerülnek de nem dudálnak rám:)

Alkatrész árak jók, ez is szempont volt nálam, amiért ezt a típust kerestem, de azért kezdetben relatíve több mindent érdemes megcsináltatni a kocsin, így a kocsira ráköltött pénzt több év távlatából érdemes max. vizsgálni szerintem.

Hangja gyönyörű, csöndes kívül és belül is. Mível 126 LE-s igy menettulajdonságai is kimondottan jók szerintem, bár én inkább öregurasan vezetem. Hosszú autópályás szakaszokon a 140-et szereti, itt jól eszik és végtlenül csöndes is.

Ezek az autók tudom mennek 200-at is, de igy 14-15 évesen már szerintem kíméletesebb ha 140-nél nem hajtjuk meg őket jobban.

Kényelme még a francia autók után is jónak mondható, úthibákat nem nagyon lehet vele érezni, persze azért az aknamezőt kerülgetem, ha tudom.

Most nyáron Lengyelországba is készülök vele, kb. 3000 Km-es túrára, ott lesz azért a kocsinak is bizonyítania, bár ezek a kocsik alapvetően akkor romlanak el, ha elhanyagolják őket, amugy kimennek a világból.

Lengyelországi útról visszatérve azt mondhatom nagyon jól és kultúráltan viselkedett a kocsi. Összesen 3500 km-t mentem vele és semmilyen hibát nem produkált az uton.

Mivel L. országban, főleg északon finoman szólva rosszak az utak, igy 100-110 főle nem mentem. Itt 7.5 liter főlé nem is ment a fogyasztás. Szerintem ez több mint jó egy 2.5 Literes, automata, klímás kocsitól.

Talán már mondanom se kell se olaj, se vizfogyasztás nem volt a kis túra alatt....

Eddigi tapasztalatom alapján nagyon szerethető tekintélyes kocsik most is.

Eladni nem akarom, nem érdemes és miért is tenném, ezeket nem 10-12 évre tervezték mint a mai kocsikat....

Ha lesz helyem még a garázsban késöbb egy álló lámpást lehet veszek mellé. Persze ez a jövő zenéje!!!

Annak tudnám ajánlani a típust aki picit többet vár el egy autótól, mint hogy A-ból B-be elvigye. Számít a mögöttes érték is.

Jó állapotú 190-esért jobban a pénztárcába kell nyúlni, de szerintem érdemes. A kocsim átlagfogyasztása 8-8.5 liter, ami szerintem klímásan, automatával, 2.5 turbo motorral 5 hengerrel nem vészes. Öreguras vezetésnél és országúti 140 km/h körül maradva 8 literre jön ki, ami nekem megfelelő.

Igaz a barátnőm Golf III-s 1.9 TD-je hosszútávon 5,5 körül eszik, de azért kényelembe, utazási komfortba az messze elmarad.

Talán egyetlen negatívum, hogy néha elektromos "parajelenségeket

" produkált már, de ezek aprobb kontakthibák, bármelyik elektromos dolgokhoz értő szerelő 1 óra alatt rendbe tudja ezeket szedni.

Szerkezetileg sokkal jobban össze vannak rakva mind bármelyik újabb társaik az utakon.

Átlagos Magyarországi használathoz a 190 D vagy a 250 D elég ehhez a kasznihoz, a 250 TD inkább már inyenceknek való:)))

2011. jan. 29. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Csikós nejének 190D-je van, őt kérdezd, hogy milyen :)
2011. jan. 29. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!