Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történne, ha autókban/motor...

Mi történne, ha autókban/motorokban nem lenne tiltás?

Figyelt kérdés

Van tiltás autókon, motorokon amikor elvileg nem engedi túlpörögni a motort, és leszabályozza, ha nagyon felmegy a maxra a fordulat szám.

Ha nem lenne ilyen autókban, motorokban mi történne ha padlógázzal közlekednék?


2011. jún. 19. 11:59
 1/8 dellfil ***** válasza:

Vegyél egy veterán autót. Olyat, amelyikben az elektronika a gyújtás-világítás-generátor-töltésszabályozás "négyesben" ki is merül.

Hajtsd meg mint singer a találmányát, és megtudod. :D

Megsúgom: elég rövid idő alatt főtengely-hengerfej-hajtókarcsapágyasra hajtanád. Nemes egyszerűséggel taccsra vágnád. :)


dellfil

2011. jún. 19. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Nincs minden autóban ilyen. Egyébként ez a tiltás sem sokkal alacsonyabb fordulaton történik, mint amit anélkül elérhet a motor, ráadásul nagyobb sebességfokozatokban el sem éri azt a fordulatot (kivéve többszáz lóerős motorok).


Ha nem lenne ilyen, nagyobb eséllyel szét lehetne forgatni a motort.

2011. jún. 19. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Első


A régi autók nem túlpörgésre hajlamos motorokról voltak híresek. Azt a fordulatot, amire önerőből képesek voltak, viszonylag jól viselték tartósan is.

2011. jún. 19. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Több végkimenetel lehetséges.

Az első a legvalószínűbb: a fordulat éktelen mértékig emelkedik, a vezérlés pedig elkezd "késni". Lebegnek a szeleprugók, a szelepeknek nincs idejük visszazárni, aztán a dugattyú szépen belevasalja őket a hengerfejbe.

Ha nem ez történik, akkor a második jön be: a nagy tehetetlenségi erőt nem bírja el a forgattyús mechanizmus, hamar kotyogósra kopnak a csapszegek és a főtengelycsapágyak.

Ha pedig ezt is elviseli, akkor könnyen lehet, hogy a hűtés vagy a kenés elégtelensége miatt adja meg magát a motor. A víz- és olajszivattyú szállítási képességét nem feltétlenül arra tervezik, hogy a hosszú időn át teljes fordulaton pörgő motor hőjét elvezessék és a felmelegedő olajjal is tartsák az olajnyomást.

2011. jún. 19. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 dellfil ***** válasza:

Kedves előző! Biztos vagy benne, ha a Ladáddal mindig üveghangig pörgetve közlekednél egy-két hét után nem kellene motorgenerált csinálni? Például.

A kérdező padlógázról beszél, és arról, hogy így közlekednénk.

Egy-két alkalom... oké. De mindig? Igen is drasztikusan lecsökkentette a motor élettartamát a "padlógázos" üzem.

Persze nem kell elhinni...


dellfil

2011. jún. 19. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 dellfil ***** válasza:

A 12:17-esnek írtam.


dellfil

2011. jún. 19. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Kedves dellfil!

Nincs Ladám, Mercedesem van, nincs szükség üveghangig pörgetésre.:)

Viszont ismerek Ladás hülyegyerekeket, akik rendszeresen padlógázon járatják a motort, viszonylag jól bírják, mivel eleve nem túlzottan nagy fordulatú motorok.

Pont erre céloztam, hogy a régi technikák nem nagyon voltak képesek olyan fordulatszám elérésére, ami rövid távon is káros lett volna, így nem volt szükség korlátozásra.

Egy-egy akkoriban korszerű, nagy teljesítményű motornál meg megoldották ezt egy rotorba helyezett röpsúllyal, ami bizonyos fordulat fölött elmozdult, és a szikrát testre vezette. Mondjuk nem volt túl nagy feladat kiiktatni. :)

2011. jún. 19. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Ha nem lenne tiltás benne és padlógázzal közlekednél szerintem semmi nem lenne ha nem pörgetnéd túl a sebességfokozatokban, maximum gyorsan mennél :D a tiltás azért van mint az összes többi elektromos cucc, ESP,ASR,ABS... vezetni nem tudó butáknak,hogy kompenzálja őket ha hülyeséget akarnak csinálni :D:D:D aki tud vezetni, ért a motorhoz az nem fogja taccsra vágni, bár versenyautóknál is van leszabályozás de ott azért mert nagyon nagy erők vannak, és azt tényleg könnyen túl lehet pörgetni
2013. márc. 17. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!