Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Emelkedőn elindulásnál forgalm...

Emelkedőn elindulásnál forgalmi vizsgán kötelező behúzni a kézi féket vagy foghatom lábfékkel is?

Figyelt kérdés
ha csak lábfékkel fogom meghúzhatnak?
2011. júl. 27. 12:14
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
100%

"Ebböl a tizenakárhány válaszolóból hány vezetett már többet 200m-nél?"


Szerintem sajnos sok.

Tudod, ezek azok az emberek, akiknek megtanította az oktató, hogy "behúzodazéziféketmertaztmondtam", mereven előre néz, "úttükrökműszerfalsorrendben", "aztmodtamígy", akkor így is vezet. nem is gondolkodik rajta, hogy lehetne másképp is, kényelmesebben, biztonságosabban, autót kímélve. Szintén ezak azok az emberek, akik télen nem tudnak elindulni az autójukkal, mert befagyott éjszaka a kézifék, valamint ezek azok az emberek, akik a 10 centis hóban is nyomják a gázt a kanyarban, mert "be köll érni a munkahelyre".

2011. júl. 28. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
100%

Na azért ez sem igaz teljesen, sok mindenen lazitottam vezetéstechnikai kérdésekben az elmult 20 év és közel 40 ezer km alatt..Talán ez az egy dolog maradt meg: a kézifékes elindulást pont ugyanugy csinálom ahogyan akkoriban..

Viszont amit halálosan komolyan veszek amiből nem engedek a mai napig, az a KRESZ maximális betartása..

Sajnos sokan ezt értelmezik át legelőször, ami a vagány sportos és hanyag vezetési stílusukkal karöltve szép kis baleseteket okoz...

2011. júl. 28. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
100%

08:27


10 éve nem álltam meg úgy, hogy ne húztam volna be a kéziféket és még SOHA nem fagyott be. Ügyes vagyok-e?

2011. júl. 28. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
100%
nagyon ügyes vagy. most erre mit lehet mondani?! nekem fagyott már be. azóta nem is nagyon használom a kéziféket. igaz, ez már elég régen volt, még a szocializmusban.
2011. júl. 28. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
82%

még a szocializmusban.



Igen, pont ez az. Nyilván akkori autóval is. A mai (és a 20 évnél fiatalabb nyugati autókban) nem fagy be a kézifék... Ez egy ilyen őskori hülyeség, amit kár terjeszteni.


A rögzítőfék azért van, hogy tuti legyen a parkolás. Véletlen rosszul rakod be sebességbe, megkoccantanak vagy csak megfúj egy erősebb szél, kicsúszik a sebváltó üresbe és már gurul is a gép. A kéziféket nem lehet rosszul behúzni...

2011. júl. 28. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
100%
igen, igen, igen, meg úgy kel indulni az autóval hogy üresbe tesszük, fékezés nélkül, kiengedett kuplunggal indítózunk... mindig húzzuk be a kéziféket, és üresbe a váltót, ha megálltunk... igen, a nyugati autókon elő nem fordulhat, nem, hát. tökéletesen légmentesen zárt rendszert alkot a fékdob a fékpofákkal... nem vizesedhet be, nem fagyhat össze, á, nem. sőt, a fékbowden is olyan, hogy nem fagyhat meg ha vizet kap, á, nem...
2011. júl. 28. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

Biztos bennem van a hiba, de nem értem ezt a nagy vitát itt a kézifék körül. TE vagy a gépjárművezető, TE döntöd el mikor hogyan állsz meg. Nem hiszek a "csak egyik" "csak másik" technikában. Mindig az aktuális helyzetnek megfelelően kell eljárni, ami biztonságilag és technikailag a legjobb...


Annak elég kicsi az esélye (gyakorlatilag majdnem lehetetlen) hogy egy utcai forgalomban közlekedő autónak azalatt az 1-2 perc alatt fagyjon be a kéziféke, amíg áll a lámpánál (márpedig a kérdés erre vonatkozott). Szóval pirosnál ha valaki akarja, bármikor behúzhatja.


Álló helyzetben más a szitu:

- ha 4-5 fok felett van a hőmérséklet, mindig behúzom a kézit, gondolkodás nélkül, hiszen ekkor még nem fagy be. Ennél hidegebb időben pedig az aktuális helyzetnek megfelelően kell mérlegelni:

- lejtőn vagy?

- ha be is fagyna, ki tudod olvasztani?

- esetleg ha van rá lehetőség, melegebb hely fölé megállni, és ott nem fog befagyni

- ha lejtőn vagy, nekitudod-e kormányozni a padkának megfelelően az autót úgy, hogy a kerekek megfogják

- épp hogy emelkedik az út, de nagyon csúszik?

- stb....



Mellesleg nálam a leállítás sorrendje:

- megállok, üres

- kézifék be, majd kicsit megmozgatom az autót, hogy a kézi valóban fogja is meg (ha kis lejtőn vagy és rögtön utána bedobod seb.be, van úgy, hogy a hajtáslánc hamarabb fogja mint a kézi...)


- utána teszem visssza 1esbe ha olyan helyen vagyok, sík terepen nem mindig, mert minek? a kézi is megfogja, arra lett kitalálva


Ugyan nem volt kérdés, de elinduláskor pedig:

- kuplung benyom, benyomva tart

- üresbe ki a sebváltó, ha ott van, ellenőrizni (ez a kettő lehet párhuzamos is)

- indítás előtt féket is nyomom

- indítás

- indítás után rögtön rá a gázra a lábat ha esetleg le akarna fulladni :)

- láb vissza a fékre, kuplungot felenged

- féket elenged

- lámpa felkapcsol

- innen meg már sima SIKK


Így szinte biztos hogy nem fog alattam megindulni az autó még véletlenül sem. Persze nekem ez nagyon fontos, mert sokszor a járdán parkolok, ahol elég sok gyalogos halad. Ha épp jön valaki, nem is indítok, megvárom amíg elhalad. Annál nics rosszabb ha véletlenül valakit egy indításkor elszabaduló autó öl meg...


Szóval én azt mondom mindig az aktuális helyzetnek megfelelően kell eljárnunk, ez pedig mindig más.


Ugyanez vonatkozik a motorfék kontra üresben kevesebb-e a fogyasztás örök vitára... Mostanában kísérletezgetek a vegyes módszerrel, és ez a legjobb, leghatékonyabb, nincs olyan hogy vagy csak egyik, vagy csak másik...


A kérdéshez kapcsolódva: a kézifék használatát is sok tényező szabja meg, neked kell eldöntened aktuálisan melyik a jobb.


A kérdezőnek továbbra sem ajánlom a kuplunggal megfogást, marad a kézinél.

2011. júl. 28. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
08:52, csatlakozom! Én sem tudom mi az a beragadt kézifék pedig nem tegnap ültem autóba..
2011. júl. 29. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!