Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » '93mas Mazdám kis fordulatnál...

Laci4 kérdése:

'93mas Mazdám kis fordulatnál menet közben üresbe téve leáll, följebb vett alapgázzal is. Ekkor nehezen indul ujra, gázadásra nem pörög fel folyamatosan,1,5-2e ford. Között kihagy, letorpan, benzinszagú. Mi lehet a baja? Részletesen a Kieg. -ben

Figyelt kérdés

B6219078 motor, JMZBG12E200704600 alvázszámú 1,6-os, 16 szelepes, injektoros. Csak nagy fordulaton autózva, kb. 1100-1200 ford/perc alapjárati ford.számra, v. a fölé állítva tartja meg az alapgázt a kocsi üresbe kitéve menet közben, vagy akár kicsit lassabban kivitelezett sebességi fokozat váltások között.

Ellenkező esetben alacsony/-abb fordulaton tartott motorral autózva, így fokozatokat váltva, s utána sem forgatva, húzatva gázelvételnél vagy akár lassabb váltások között is, de főleg üresbe kitéve alapgázra állás, annak tartása helyett azonnal leáll, utána nagyon nehezen indítható be, csak kb. 4-5 extrém hosszú indítózással, köztük sok perces várakozással, vagy a gk. legalább fél, - 1 órás leállítva hagyása után, de akkor gond nélkül, simán, -télen nyáron egyaránt.

Ilyen leállás utáni indítózáskor erős benzinszag érezhető, de sima, első elinduláskori indítózásnál is amikor könnyen beugrik, (igaz ilyenkor gyengébben), ellenben bármikor máskor történt indítást követően a motor felpörgetésekor 1500 környéki, ill. 2-3000/ford között nem pörög fel egyenletesen, kihagy, "betorpan", szinte "luk van", ennek a "tetején" "be is dadog", majd a gázt tovább nyomva sötétebb füstöt "kidurrantva" már egyenletesen pörög fel tovább a tiltó (piros) tartományig, vagy tovább is.

Az autó így csak kb. 1200-as alapjárati fordulatra állítva (ahova bemegy a gázbovden, ahol lehet huzogatva próbaképp kézzel gázt adni, -gondolom a pillangó szelepnél-, van fölül egy kis öntvény furatban egy csillagcsavarhúzóval állítható -levegő mennyiséget, vagy a pill.szelep nyitottságát?- állítani lehetővé tevő csavar, azon csavarva, és így ott beállítva az alapjárati fordulatot) használható, de így "ész nélkül forog", -és fogyaszt is.

Normál, 800/perc körüli fordulatnál egyáltalán nem bírja, ilyenkor állandó az ilyen leállás, -ezt elkerülendő üresbe kitéve, fékezés közben állandóan nyomni kell a gázt, hogy a hirtelen leállás ne következzen be, mely természetesen meleg motornál történik, mert addig 1400 körül tartja az autómata szivató.

Bemelegedve, ha 1000-1100 közé van állítva az alapgáz, nem pörgetett, forgatott motorral autózva (mert akkor, ha bizonytalanul is, de megtartja az alapgázt többnyire, de van hogy így is, üresbe téve némi bizonytalanul ingadozó 1000 körüli fordulatszám tartás után leáll) sajnos még teljesen bizonytalan az alapgáz, így szinte állandó a leállás.

-A gk.-t kisebb távokon (ált. 4-5 km-es utakon naponta egy, kétszer) használom általában kertvárosias környezetben, a fogyasztásom 15-16 liter így nyáron. Légszűrő, gyertyasor csere történt, de semmi változás nem nem nincs. Bocs a terjengősségért, de azt hiszem "távdiagnosztikához" szükséges a pontos, részletes taglalása a hibának. Találkoztatok már ilyennel?


2011. aug. 13. 17:44
 1/4 anonim ***** válasza:

Kódkiolvasás, aztán aszerint, amit "mond"..

Egyebekben: az összes jeladó ellenőrzése, gyári adatokkal összevetve, ellenőrizni légtömeg jeladót, meg mindent, ami "jeleket" ad a motormenedzsernek.

Ellenőrizni benzinszivattyút, annak nyomását, befecskendező fúvókát (valami biztos kimarad), és ha minden jó, akkor maga a motormenedzser..

Bonyolult ez kérem...

2011. aug. 13. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, de ez így nekem nagyon általános, mert sajnos ezek szerint úgy néz ki nagyon sok a hibalehetőség,viszont annyival szűkül ,hogy ebben a kocsiban tudtommal még nincs kompjúter így a kód kiolvasási,összehasonlítási lehetőségek kiesnek.

Attól tartok, amit írt aszerint ez csak szervízbeli hibafelderítéssel oldható meg, igaz?

2011. aug. 13. 18:31
 3/4 anonim ***** válasza:

Akkor üzemanyagrendszer, gyújtás alapos átnézése és hát ami befecskendezést vezérli, mert az nem magától találja ki mikor és mennyi ideig legyen nyitva, meghatározva a mennyiségeket.

Nekem más típusnál a sebesség jeladótól nem kapott jelet, így lett rossz az alapjárat álló helyzetben! Pedig a jel a km. óra spiráltól jött...

2011. aug. 13. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
köszönöm a segítségét,és várom a további segítő válaszokat,bízva abban hogy mazdások is írnak akiknek hasonló vagy konkrétan esetleg ugyan ilyen gondjuk volt.
2011. aug. 13. 18:58

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!