Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gurul el az autó,...

Miért nem gurul el az autó, ha lejtőn sebességbe hagyják?

Figyelt kérdés
2011. szept. 25. 18:04
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:

„Amúgy az tök hülyeség hogy lejtőn-emelkedőn hátramenetbe kell tenni meg ilyesmi variációk. A motort mindkét irányba meg lehet forgatni csak bazi nagy erő kell hozzá.”


Egyetértek. Kétütemű motorok még be is indulnak visszafelé is.

2011. szept. 25. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:

Ilyen időben még nyugodtan behúzhatod a kézit, plusz 4-5 fokig tuti nem fagy be. Befagyhat ez igaz, de ez jellemzően csak nagyon durva hidegek esetén jelentkezik....


Beteszed 1esbe a váltót, a kerekeket meg úgy állítod be, hogy a szegély fele mutassanak, azaz ha el is indulna az autó mindenképpen az út szélére vigye a kocsit, ne a sáv belső része felé...


A kérdésre válaszolva:

A váltóban levő fogaskerekeknek, a fogaskerekek által képzett áttételnek alapból van egy elég nagy ellenállásuk. Tehát ha motor nem is lenne az autóban, csak a váltót kéne átforgatni, ahhoz is kéne erő. Aztán ehhez adódik még az az erő, hogy a motort is át kell tudni forgatni. A kettő együtt már elég sok, a gravitáció nem ad ekkora erőt.


Amúgy a leállítás javallott menete a következő:

- megállásnál váltó ki üresbe

- közben fékpedált nyom

- kézit behúz

- fékpedált szép lassan elenged, és néz hogy a kézi megtartja-e

- miután a kézi megfogta (tehát a terhet a kézi tartja)

- be vissza 1-esbe a váltó

- lábféket megint nyomod

- kézit kienged

- lábféket nagyon lassan enged, hogy az esetleges további gurulás ne hirtelen a motorra zúduljon rá, hanem a lábfékkel tudd szabályozni...

2011. szept. 25. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
Karbantartott kézifék nem fagy be a rákent kenőanyag miatt.
2011. szept. 26. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:

„A váltóban levő fogaskerekeknek, a fogaskerekek által képzett áttételnek alapból van egy elég nagy ellenállásuk.”


Szerintem meg nem vészes. Ha olyan nagy ellenállása lenne, akkor külön hűtőrendszer kéne rá a melegedés miatt, meg elég hangos is lenne.


„Aztán ehhez adódik még az az erő, hogy a motort is át kell tudni forgatni.”

Hát igen, oda már kell pár száz Watt, 1-2 kW a megforgatáshoz.

Mondjuk leszerelt hengerfejjel egyből más a helyzet, kifejezetten könnyen forgatható.

A konklúzió rátok bízva.

2011. szept. 26. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:

„- megállásnál váltó ki üresbe

- közben fékpedált nyom

- kézit behúz

- fékpedált szép lassan elenged, és néz hogy a kézi megtartja-e

- miután a kézi megfogta (tehát a terhet a kézi tartja)

- be vissza 1-esbe a váltó

- lábféket megint nyomod

- kézit kienged

- lábféket nagyon lassan enged, hogy az esetleges további gurulás ne hirtelen a motorra zúduljon rá, ”


Vagy:

- kuplungolás mellett

- fék benyomva

- kézi behúz

- motor leállít

- kuplung vissza

- fék vissza

- kiszállás

2011. szept. 26. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:

:D

Most már olyan pontos leírású szakmai tanácsot kaptál hogy egy darabig olvasgathatod ha felét elfelejted akkor se gurul el a kocsid soha. :D A járdaszegélyre fordítani a kerekeket az jó ötlet , nem tudom miért nem jutott nekem is eszembe.

2011. szept. 27. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
Mert nincs mindenhol járdaszegély aminek neki lehetne fordítani.
2011. szept. 27. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:

Igen, lényegében az tartja meg az autót hogy az egyik hengerben a dugattyú alsó holtpontjáról a szelepek zárva tartása miatt nyomásnövekedés van a főtengely pici elfordulásával. Ehhez még hozzájön a hajtómű vesztesége, a csapágyak nagy súrlódása (ügye nincs olajnyomás leállított motornál..) ami miatt enyhe lejtőn megállítja az autót az hogy egyesbe rakod. Amúgy sík talajon megfigyelhető jelenség ez a nyomás, ha berakod sebességbe és meglököd az autót, akkor visszagurul, még előbbre mint ahonnan elindítottad.

Viszont nekem vannak kétségeim ez ellen. Ugyanis a dugattyúgyűrű mellett és a szelepülékeknél (kopottabb motornál) ez a "megtartó" nyomás el tud szökni. És ha el tud szökni, akkor a többi hengerből is el tud szökni, így egy lejtőn állva (kopottabb motorral) nem annyira biztonságos egyesben hagyni, mert el tud szépen gurulgatni az autó.

Azért épp egyesben szokták hagyni, mert ekkor a legnagyobb a kerékfordulatra eső motor főtengely fordulatok száma az áttételek alapján. Így egy pár centis mozgatás is sokkal nehezebben kivitelezhető.


Remélem kielégítő volt a válaszom a sok "okoska" válasza után. (tisztelet a kivételnek :)

2011. szept. 27. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:

Az meg hogy nem fagy be a kézifék nem igaz. Meg eleve, a fékfelületre nem kennek kenőanyagot (há nóóóóórmális margit?)

Azért tud befagyni mert a fékpofákat hozzányomod a dobhoz, és így hagyod több órán át. Hát csoda ha az összemelegedett alkatrészek "összegyúgyulnak" egy autókázás utáni kézifékes megállásnál mínusz fokokban??? Szerintem nem. Meg ügye hozzájön az hogy bowdenes a rendszer, mert hidrósnál visszatudja húzni a munkahengert, de a bowden hossziránti nyomásra kihajlik ahol tud...

2011. szept. 28. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
Amit még hozzátennék az a szelepek nyitásának az ellenállása és a zárásának a plusz lőkete. Ezek is befolyásolják a motor forgatásásának az egyenetlenségét.
2011. szept. 28. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!