Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb az Aprilia RS...

Melyik a jobb az Aprilia RS 125 vagy a Honda cbr 125?

Figyelt kérdés
Indokoljátok és ha van tapasztalatot is írjatok, mert e kettő között gondolkodok :)
2011. nov. 22. 19:40
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%

Az egyik 2 ütemű a másik 4 ütemű.


A 2 ütemű erősebb, ellenben gazdaságtalanabb a fenntartása, alacsonyabb az élettartama és pörgetni kell mint az állat ha ki akarod hozni belőle a lóerőket.


A 4 ütemű gyengébb, viszont sokkal olcsóbb fenntartani, alacsonyabb a szervízigénye és nyomatékosabb alacsony fordulaton is.


Nekem volt 2 ütemű sportmotorom, soha többet 2 üteműt, most is 4 ütem van és az is marad akár mekkora köbcenti is.

2011. nov. 22. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

Nem rossz az RS se, meg a CBR se. Mivel szeretek párban utazni, nem cserélném ki a CBF-emet egy kétütemű típusra, ha mégis, akkor nagyon dilemmáznék a kettő között. Szeretem, ha a motor bármilyen körülmények között, bármilyen hidegben pöccre indul, a jelenlegi helyzetben még őt is nehéz élelemmel ellátni, pedig igazán nem fogyaszt sokat, egy kétütemű többet kér. szeretem, hogy ha araszolni kell, vagy a sorompónál meg kell állni, akkor nem kell aggódnom, hogy bezabál a motor, vagy beköpi a gyertyát. Nyugodtan elforog magának a 4-ütem. Még egy pozitívum (ez a CBF javára, és nem feltétlenül pozitívum): nem kell télre leengedni ahűtvizet, ugyanis nincs. Nagy melegben viszont már nem akkora előny. Mondják, hogy gyorsan túlmelegszik (bár az enyémen még nem tapasztaltam. Eddigi tapasztalataim alapján a világból is kivinne). Vissza a CBR-hez: Ha vagánykodni kell, sorolhatod a jobbnál jobb dolgokat (tárcsafék, folyadékhűtés, 10 000 fölött pörög, befecskendező...), sok négyütemű motorban ezek nincsenek meg (bár nem is annyira létfontosságúak). Ami megvan a CBR-ben, az az RS-ben is, a befecskendezőn kívül. Na meg a Rotax blokk több, mint 2x annyit teljesít, mint a CBR. Cserébe nagyobb a fogyasztása, olajat kell tölteni bele, és nem árt 10 000 km-nként egy dugattyúcsere, 15-20 000-enként főtengely, hajtókar...


Mind2 jó. Ha lenne miből, akkor a Honda mellé vennék egy RS-t egyedüli közlekedésre. Egyébként egy csomó róluk szóló kérdés van feltéve...

2011. nov. 22. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
utolsó te elvagy tévedve a CBR is négyütemű
2011. nov. 22. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
az rs nem rotax 123 blokkos már, és 10 liter fölött is képes enni emellett elég drága a fönntartása mivel 2 ütemű és A1 jogsival legálisan nem is vezethető mert nem 11KW-os hanem jóval több de ezt egy kis trükközéssel meg szokták oldani mert általában 11KW-os papírokkal vannak, csak a rendőr bele ne kössön... Én CBR párti vagyok: keveset fogyaszt, jól megy (140km/h körüli végsebesség) szép (legalábbis nekem tetszik), szép a hangja, 11KW-os és 4 ütemű tehát jóval olcsóbb a fenntartása is.
2011. nov. 22. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

2.ik válaszoló akkor a cbr-t mondanát? Azért mert kisebb fogyasztású és 4 ütemű és nemkell dugattyúcsere.

Olvastam hogy az aprilianál hiba hogy egy idő után elkezd zörögni a váltó. Ez igaz? És ha igen javitható? Az rs-re jobban huz a szívem, de figyelni kell a szervizelési lehetőségeket

2011. nov. 22. 21:16
 6/17 anonim ***** válasza:
100%

Egy CBR-nek nem kell megbontani a motorját az első 40.000 km-en és ha szerencséd van generál nélkül elmegy 50-60.000 km-t.


Egy RS-nek beütemezett a dugattyúcsere 10.000km-nél, ha nem akarod kikotyogtatni a hengert...

+ Az RS 10 litere ijesztő, mert egy 125-ös CBR 3-5 liter körül fogyaszt attól függően, hogy normálisan közlekedsz vele vagy húzod. 410 forintos benzinnél nem mindegy. 10 literrel egy nagyobb autó is eljár!

2011. nov. 22. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
na elmondom nektek hogy egy NEMTUNINGOS RS kb 7 litert eszik nem 10et... "a rendőr nekösön bele " miért szerinted mibe kötne bele abba hogy hány KW?? és hogy méri le?? még müszakin se nézik...
2011. nov. 23. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

10ezer km-es dugó csere intervallum hülyeség... illetve a 25ezer km-es főtengely csere is. Jó persze ha ész nélkül használod akkor még ennél lejjebb is mehetnek ezek a csere periódusok de ahhoz pályán kéne kínoznod.

Normál használat mellett simán megelégszik 5L-el is.


Hülyeség hasonlítgatni a két gépet. Külön világ a kettő. Az egyik egy eléggé kihegyezett gép, a másik meg egy sportnak kikiáltott "valami", ami csak 2-3LE-vel több mint egy akármilyen 4 ütemű.

2011. nov. 23. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Ja, és az RS kellene, még akkor is ha 2xesét eszi a CBR-nek. Ha motorozni akarok akkor legalább menjen az a gép ahogyan kell. Inkább kevesebb, de élménydúsabb motorozás híve vagyok.


Elnézést, ha valakit megbántottam volna a véleményemmel.

2011. nov. 23. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
49%
én biztos hogy az RS-t venném. RS-em is van 11KW-os papírokkal, a honda gyenge, nem megy. Elismerem olcsóbb fent tartani, de ha vigyáznak az RS-re nem problémás gép, és az élmény... kárpótol a drágább fenttartásért.Én is sokat dilemmáztam, de nem bántam meg hogy az RS mellett döntöttem. A CBR szerintem arra jó hogy a faluba/ városba eljárkáljon vele az ember. Arról nem is beszélve hogy az RS-nek sokkal sportosabb az üléspozíciója (hosszú útra elég kényelmetlen). Sajnos a kövi szezon elején meg kell váljak tőle mert jön a nagyobb ami egyértelmű hogy 4ütemű lesz, de hát hát az már egy más kategória.
2011. nov. 23. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!