Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem tudtok autópálya...

Miért nem tudtok autópálya nélkül élni?

Figyelt kérdés
Az autópályák rendkívül hasznosak, vitathatatlan fontosságuk az áruszállítás, és a hosszú távú utazások során. Van viszont egy réteg, aki egy kicsit túlzásba viszi a dolgokat. Azokról beszélek, akik fél évben egyszer elmennek rokont látogatni Budapestről Kecskemétre az 1.0-es Suzukival HÉTVÉGÉN. No az ilyen család elképzelhetetlennek tartja, hogy erre a 60Km-es távra (ennyi a fizetős) ne vegyen autópálya matricát. Csak nekem fura a dolog? Mennyit spórol azzal az autóval, amivel 100-nál többel úgysem megy? Talán 20 percet? Ér ez 1600Ft-ot, amikor egyáltalán nem kell sietnie?
2011. dec. 8. 16:12
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%

Én is pályán járok pedig hosszabb 11 kilométerrel mintha nem ott mennék. A táv 113 km kéthetente.

De legalább fél órával hamarabb hazaérek ( ami egy este 7 órás indulásnál nem elhanyagolható) nem kell átzötyögnöm 10 falun és 1 megyeszékhelyen ahol megvan rá az esély hogy trafiznak,nem szalad elém az őz,nem igazoltat a rendőr (nem mintha lenne bármi gond a géppel vagy velem, de ha akar talál). Szerintem pályán sokkal kisebb az esélyem karambolozni este mint egy átlagos közúton, plusz mivel beállok egy tempóra és nem gyorsítok lassítok gyorsítok lassítok gyorsítok lassítok gyorsítok lassítok gyorsítok lassítok gyorsítok lassítok

gyorsítok lassítok nagyon gyorsítok lassítok gyorsítok lassítok

gyorsítok lassítok, ezért sokkal jobb a fogyasztásom is.

Szóval ezért.

2011. dec. 8. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Nem azt mondtam, hogy nincs joga rá a Suzukisnak, hanem hogy indokolatlan. A Budapest-Balaton táv teljesen más tészta! Jóval hosszabb, és a 7-es főúton nagyon rosszul lehet haladni, ellentétben az 5-össel. Ha valaki nem megy legalább 150-vel, akkor a pályán is lassítani, gyorsítani kell állandóan, mert ha 130-al akarok menni, akkor folyamatosan figyelni kell a belső sávban menőket, sokszor vissza kell lassítani a kamionok miatt 90-re, és csak utána tudok bemenni a belsőbe.
2011. dec. 8. 17:58
 13/19 anonim ***** válasza:
Magyarország és az autópálya... két külön fogalom.
2011. dec. 8. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

Az általad említett példára gugliztam:

Boráros tér - 5 - Kecsó vasútállomás : 96perc

Boráros tér - M5 -Kecsó vasútállomás: 64 perc

Oda vissza úton pályán spórolsz 1 órát és úgy 3 litert Suzukival.

Egy Bp-Miskolc vagy BP- Debrecen távon a pályán rengeteg időt és gázolajat lehet megtakarítani, és 2 út után nem hullik i a futómű az autó alól.


Azért épült a pálya, hogy a párhuzamos úton levő települések élhetőek legyenek, ne legyen rajtuk tranzitforgalom.

És azt se felejtsük el, hogy a pályamatrica 1600 forintja (valószínűsíthetően) a pálya fenntartására lesz költve, ellentétben a teljesítményadóval és az üzemanyag jövedéki adójával.


Ha jól számolom, akkor ez 5 jó indok az autópálya mellett :)

2011. dec. 8. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
Hogy a francba spórolnál 3 litert Suzukival? Egy 1.0-es Suzuki jóval többet fogyaszt autópályán, kivéve, ha 80-al mész a kamionok mögött, akkor meg nem sok értelme van az egésznek.
2011. dec. 8. 21:39
 16/19 anonim ***** válasza:
Matekozz egy kicsit oda-vissza ~170km. Pályán 100nál eszik az a suzuki vagy 5 litert, a régi 5ösön meg állandó lassítás, gyorsítás + a körforgalmak, simán dob 1.5 litert a fogyasztáson szerintem(bár lehet, hogy 1.0nál még nem ).
2011. dec. 8. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
24%

A kérdésed, már idejét is múlta,

lévén, hogy CSAK 10 napos matrica lesz!!

Vagyis a Suzikisok jó része, már nem fog néhány km.-ért 10 naposat kifizetni!!


Viszont, hogy még jobban kicsesszenek a néppel,

a főutakat is fizetőssé akarják tenni!!!!!

2011. dec. 9. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
48%
Az apjuk f@szát azt. Leverem az összes kamerát ha a közutakon is lesz.
2011. dec. 9. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Bárcsak az összes Suzuki autópályán menne, adná az Isten! Baromi idegesítő ugyanis, amikor 2-szer 1 sávos főúton sűrű szembe forgalom miatt ott kell tötymörögnöm a csigája mögött, mert egyszerűen nem képes menni. De egyébként ez nem általánosítás, ma pl. egy régi Peugeot 105 cseszte fel az agyamat, kb ment 50-nel, pedig 90 a megengedett. Az ilyenek okozzák a balesetek kb. 90%-át, ugyanis ha normálisan haladnának, akkor nem kéne állandóan előzni.
2011. dec. 10. 05:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!