Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Full egyedül vagyok itthon,...

Norbs5 kérdése:

Full egyedül vagyok itthon, és sajnos lemerült a kocsiban az akksi, mi a teendő?

Figyelt kérdés
Nincs segítségem, nincs akksitöltőm, semmi. Ötlet?
2012. jan. 2. 23:13
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
Vársz amíg nem jár arra egy-két kósza gyalogos, és megkéred őket hogy tolják be az autót, általában szívesen segítenek. Mondjuk ha totál lemerült az aksi, gyújtás sincs, ez sem segít.
2012. jan. 3. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:

Idézet egy cikkből.


Hát... Az injektoros autók közül csak azokat a típusokat meleg buli bebikázni (indítókábellel külső áramforrás segítségével elindítani), amelyekben motorvezérlő computer is található!!!

Ezeken a modelleken villannyal, vagy CO-védőgázas heggesztővel is csak akkor szabad dolgozni, ha a computer ki van véve az autóból.

A híradástechnikai rendszerek sajátossága, hogy bizonyos max. feszültségingadozás és áramátfolyás hatására vagy azonnal, vagy csakkésőbb, de meghibásodnak. Néha csak hetek múlva jelentkezik az ilyen kontár indítás következménye sokkoló formában. Ugyanezen rendszerek másik ellensége a generátor szabályzójának hibája, amikor az elkezd túlfeszültséggel tölteni.

Ha az akku lemerült és mégis el kéne indítani a vasat. Hát persze, hogy van az átokban computer, (amit ilyenkor k...ul lehet utálni.) Szóval van egy másik verda és egy segítőkész pilóta indítókábellel.

- A lemerült akksiról lekapjuk a + sarut, majd a + sarut (a + akku kivezetés kihagyásával) összekapcsoljuk a járó motorú és jó akksijú autó + akkukivezetésével. Arra azonban vigyázni kell, hogy a + saru és a kábel nehogy testre érjen. Én például egy darab rongyba szoktam betekerni, de figyelni kell, mert a csatlakozások melegedhetnek többszöri indítózás során.

- A negatív kábellel már nincs gond, mindkét végét fel kell kötni, de úgy, hogy jó érintkezést biztosítson! Ha a verda beindult, néhány sec. Járás után a + sarut úgy kell visszaszerelni, hogy az indítókábel még rajta van és a másik kocsi motorja jár.

- Így indításkor ki van iktatva annak a lehetősége, hogy az indítómotor és a lemerült akku együtt túlterhelje az elektromos rendszert.

- Ha a lemerült akksijú autóba sikerült életet lehelni és a + saru is vissza van szerelve, ne kapjuk le azonnal a tápkábeleket!!! Ugyanis a generátornak szüksége van tápáramra a gerjesztéshez, hogy megfelelő intenzitású töltést produkáljon. Tehát még kb. 5 percig maradjon a két verda összekapcsolva, utána ha a töltés OK, és az akku sem halott, akár mehetnek kétfelé. 25-30 perc üzemidő után a lemerült akku is teli lesz mint nyikita tetűvel! :-)

- Ezzel a módszerrel akár két computeres autó is indíthatja egymást. Hogy a sárga angyal hogy csinálja? Van aki így, van aki becsukja a szemét és hadd szóljon ahogy van...

- Ha néhány indítás nem vezet eredményre, meg kell keresni a hiba valódi okát, és azt megjavítani, mert a katalizátort a puszta indítózással is meg lehet tölteni rendesen üzemanyaggal!!!

2012. jan. 3. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!